linneamargareta.devote.se

nu byter jag blogg. tack för dessa tre år blogg.se! tryck här för att komma till den. puss

cannonball

hejdå för ett tag bloggisen! 

studio 2.0

<3

godkväll

Sitter och dricker loka och glor tv. Rätt mörbultad. Eftermiddagen spenderades på vårdcentralen, utan vidare resultat.. Som vanligt. Blir så jävla trött! Fick dock med mig någon slags super-hostmedicin. Tacka fan för det! Släpade mig sedan till skolan för två lektioner. Åkte sedan hem, proppade i mig några tabletter, och tog tag i städandet och slängde ut julen. Och när jag var klar med det så hade min kära pojk dukat upp väldans mycket mat till oss, tisdagslyx så det heter duga!! Hur underbar är han inte?


tisdag - mina nya babes


måndag

Har åkt på någon helvetes hosta som inte någon hostmedicin biter på, men det är ju mitt liv i ett nötskal. Så hostar väl snart upp både lungorna och tarmarna. Så imorgon tänker jag åka till doktorn och kräva något så in i helvetes stark. Sov 1 timme inatt. Toppa det med nästan 39 graders feber. Jävligt rolig natt va de.. (lär bli samma helvete inatt) Och så började jag blöda näsblod för första gången på jag vet inte hur länge i skolan också. (ja jag pinade mig iväg till skolan, stolt faktiskt, även fast dom flesta lärarna undrade vad fan jag gjorde där haha) Så jävla RUTTET. Förutom att klaga i detta inlägg kan jag ju berätta att jag sitter och pussas med min likaså sjuka pojkvän till CSI. Och de va väl de. Nu ska jag fortsätta vara hostig och argsint. Hejdåå


i ♡ u


regrets collect like old friends

Godmorgon!! Säger jag klockan fem.. Illa. Jo, men det var ju faktiskt det här med att "go hard or go home" och förtära alkohol... Kanske gick in lite mycket för det igår. Jag mådde alltså inte så bra igår, iallafall inte mot slutet, toppa det med att halva kvällen är total svart också. Bra jobbat Linnéa..! Kändes som jag var femton på nytt typ. Haha. Men.. Annars så var det kul!! :-) :-) Men nu har jag lärt mig min läxa återigen, och vad fan gör detta om 100 år? Nada. Nu ska jag äta pizza, mhmm (får börja träna i veckan, spricker av glädje!!)

Sedan måste jag ju säga att jag har gulligaste pojkvännen! Ja, han är verkligen världens bästa ♡♡♡


söndag - gårdagen

(här har ni, ni som önskat mer festbilder. hahaha..)


KÄRLEK

Linnéa duschar, här sitter jag och tar mig friheten på hennes blogg. Ibland får sånt vara ok, varför sitter jag här kan man ju undra. Kul att testa på blogg livet vrf inte liksom? Men varför jag sitter här igentligen var för att jag ville skriva hur mycket jag ÄLSKAR dig Linnéa! <3
Ska inte bli långvarig tackar för mig kanske återkommer ;)

Du är bäst och det vet du! Love you


lördag

Ligger här med några kilo extra kärlek på mig. En hel boxer vill säga. Goooosigt. Förutom det så är vi alla här lika slitna. Men hade det riktigt bra igår!! Idag ska vi åka hem runt tre, och när jag väl kommer hem är det bara att svira om för ännu en festkväll. Lokalfest står på schemat! Hur ska jag orka? Haha. Men det ska bli kul! :-) Som man brukar säga, go hard or go home. Puss


fredag - malmö

Nu sitter vi i bilen från Växjö till Malmö. Här vankas det fest!! Yeeeeej


sleepless.


and every colours illuminates

av lollo, återigen. 
 
Torsdag. Vilket idag betyder fredag för min del!! Imorgon sticker jag till skåne för mikans examen. Så imorgon lär bli en dag full av festligheter! (förutom att gå upp vid fem typ då) Sen får vi se om jag åker hem på lördagen eller söndagen! Var även hos farbror doktor idag. Mina lungor repar sig ju aldrig.. träningsuppehåll i minst 1v till. Så jävla ruttet.. Men utöver det var det bra besked. Kan minska min dos medicin osv. Skönt!!

studiobilder

lollo fotograferade en ful kvinna i glasögon igår, till en av våra projektbilder. :)

torsdag - hundra dagar


i studion

fotade lollisen lite

onsdag - when the days are cold

Min sysselsättning of the day. Igår då alltså. Vi kollade på tv, drack te, mumsade på brie & salami och pratade strunt. Innan det var jag och Andreas i Örebro och handlade, dock bara grejer tills den dagen då vi ska orka ta tag i all hejdå-juletider-städning. Julgran tills i maj lär det väl bli om inte annat? Haha. Just nu är jag i skolan, haft en skitmorgon, stressade hit tills 08:25, fick reda på att vi började 09:20, sedan funkade dessutom inte kortläsaren i cafét, så nu sitter jag här vrålhungrig också. Fuck alla :) Typ :):) 

inför det nya året.

Har egentligen sagt till mig själv att det här med löften är inget bra, för om jag inte håller dom/inte når så långt som jag velat så blir jag så otroligt besviken. Men har faktiskt små-lovat mig själv lite saker som ska ske under det kommande året. Tänkte lista upp det, mest för min egna skull men även så ni kan ta del av det. Gör mig mer pepp, och känner lite större press då.. Haha. Ok, here we go:
• spara ut mitt hår igen
• gå in för träningen, sluta leva så osunt som jag gör nu.. börjar faktiskt må dåligt fysiskt över min dåliga kost på senaste tiden. så det måste jag förändra omgående! blir lättare sjuk, tröttare än vanligt, osv. usch! förändring förändring förändring
• fylla arton (snart dags.. sjukt) och ha en sjuhelvetes fest etc
• ta körkort
• visa mina nära och kära hur uppskattade dom är och hur mycket dom betyder för mig.
• åka utomlands minst två gånger
• skaffa nya snygga glasögon, ett par som jag trivs i och kan ha i princip dygnet runt
• göra minnesvärda saker, och saker som får mig att må bra
• vilket leder till att jag måste börja spara
• vilket leder till att jag måste skaffa ett jobb!!
• ha minst två tatueringar
• gå ut med bra betyg
• vara stolt över mig själv, våga ta för mig. för jag vet att jag kan gå så in i helvetes långt om jag bara vill, även fast det kan vara kämpigt.
• sluta röka.. (alternativt dämpa till feströkning).. (detta är den svåraste haha)..
• sluta vara så jävla nojjig, rädd och bara allmänt jobbig.. och leva lite mer i nuet. som man brukar säga. :)


måndag - finfrulle

Idag steg vi upp lite tidigare än vanligt, och gjorde god frukost. Kämpigt dock när man ställt om dygnet och brukar vakna såhär dags. Idag ska jag: 1 agera lite vuxen ang. lite jobbsaker. 2 gå till tandsköterskan (läs: ska gå helt själv, för första gången i mitt liv.. haha) 3 äta med andreas o martin. 4 träffa mina gurls? och de va de. Imorgon ska jag nog till örebro, och så borde mina saker från nelly komma. Som jag hade beställt så dom skulle ha kommit tills i lördags men icke. Dåligt! Nu ska jag hoppa in i duschen. Härligt va? Puss


"Du är den vackraste jag mött,
inte tuff och kall och hård som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och när jag har dig när du tar mej,
min hungrande kropp får frid
bortom all rum och tid.
Då är du den finaste jag mött."


söndag - dagen efter

Ok, att förtära alkohol in i det sista nu när jag är sjuk, var inte världens bästa idé kanske. Mådde inte jättebra igår under kvällen, och ääännu värre idag. Haha.. Men annars så var det väldigt trevligt och kul. Som förutspått. Alkohol, mat, dans och skratt. Det kan ju liksom inte gå fel! Så det tackar jag bästa Bellis för! :) Idag står inget på schemat, pga att jag mår som jag mår, haha.. förutom mat hos mamma!! Gött. Nu ska jag gosa med pojken. Puss o kram


instagram

Har återigen fått en fråga om jag har instagram och vad jag isåfall heter. Och ja, det har jag, och jag heter: linneamargareta. Är mer aktiv där än här faktiskt. :)

lördag - morgonkaffe

Godmorgon kära ni. Här sitter jag och smuttar på en karamell-latte som jag gjorde för ett tag sedan, godaste skiten! Igår var det fredag och jag gjorde inte många knep o knop förns bortåt halv åtta, då min bästa tös Rebecca ramlade in. Vi lagade mat, pratade och hade det mycket bra. Idag är det lördag, vilket för mig betyder lokalfest för Bella. Med temat silver! Spännande.. Men, kommer säkert bli en väldigt trevlig och kul kväll! Dock så är jag lite uppriven över att jag fortfarande är sjuk. Hostan är värst. Men har ju ex antal (...) mediciner som ska tas i olika omgångar, så det kommer säkert funka bra ändå. Nu tänkte jag fortsätta här så jag är klar med allt, inklusive mig själv, vid 5-6. Så ja, jag slår på lite bra musik och dansar vidare helt enkelt. Puss!

imagine dragons

When the curtain’s callIs the last of all. When the lights fade out. All the sinners crawl. So they dug your grave. And the masquerade. Will come calling out. At the mess you made. Don’t want to let you down. But I am hell bound. Though this is all for you. Don’t want to hide the truth. No matter what we breed. We still are made of greed. This is my kingdom come.
 
They say it's what you make. I say it's up to fate. When you feel my heat. Look into my eyes. It’s where my demons hide.

2013.

Nyår igår spenderades med världens bästa. Vad skulle jag göra utan er? Det här ska bli vårt år. Som jag längtat!


† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0