vi hörs!

mysig kväll igår. lagade mat med rebecca, väldigt gott blev det! även serina anslöt sig senare mot kvällen. vi snackade mängder, skrattade, och glodde på en rulle. hur mysigt som helst var det. någon gång runt 01 skjutsade vi hem rebecca till gropptorp. somnade som en stock sedan. idag är det middag hemma hos andreas föräldrar som gäller. sedan ska jag umgås med mina tjejer igen. vad vi ska göra är ännu oklart. lugnt blir det iallafall.

och jag är faktiskt jävligt trött på bloggning just nu, för mitt liv är, i övrigt, typ lika grått som vädret. är sjuk och inget annat.. :-) såå.. ska liva upp det med hjälp av mina bästa. så vi hörs när vi hörs! hej sålänge! fet puss


<3


over and out

dagen har gått i ett vilket har varit.. sannerligen påfrestande.. då jag ju är sjuk och sovit 2h sedan 02.00 inatt. så börjar bli rätt sliten här, och tror andreas känner lite så han med. men "jättepizzan" (är sjuk så de är ok!!) som vi kämpade i oss så mycket som vi kunde av piggade upp för en kort stund iallafall. (sjukt gott) haha. men imorgon är min man ledig, mysigt med sällskap (!) då jag inleder min femte sjukis-dag. förhoppningsvis är jag på fötterna igen på måndag. måste dock, verkligen, fundera ut hur man slår ihjäl dö-timmarna som bara hasar fram när man gör n-a-d-a. inte funnit knepet so far iallafall. jag hoppas på att bli väldigt underhållen av min pojkvän och mina vänner. att dom tar väl hand om lilla mig.. (ja det var en pik till er mina kära, pussar)


baby

ÄR SÅ GLAD, HAR LÖST ALLT OCH ÄNTLIGEN BOKAT DOM DÄR JÄVLA BILJETTERNA WAOHA KOMMER BLI HUR BRA SOM HELST #glädjerus

stort tack till världens grymmaste anton, du är en hjälte, räddare i nöden, och ah, allt det där!


Wanties

har aldrig velat ha ett par skodon så mycket som något par (helst alla) av dessa tre. helt kär. in love. maite. kærlighed. amour. αγάπη. љубав. lief. dashuri. elska. yeah, you name it. vill ha helt enkelt


Torsdag. 20.

kan.inte.sova. så vid fyra tackade jag för två timmars sömn och sedan blev det inte mer än så. min hals is killing me! är hyggligt trött men inte kan jag somna. så jävla påfrestande. hur som så börjar ju the voice tidigt, så har vart rätt underhållen. (lifesaver) har även planerat lite inför myshelgen med min bästa R, pratat med en nyvaken papi, och försökt lösa mitt hur-fan-ska-jag-få-tag-i-mina-chris-biljetter-är-desperat-problem. har ingen som kan beställa åt oss denna opassande torsdagsmorgon! INGEN. kommer seriöst börja tjuta snart. nej linnéa din blödiga jävel, skärpning, finns andrahands biljetter. men.. vill verkligen gå!! HJÄLP!!

måste även ta mig till skolan och snappa upp lite plugg. lär ju inte gå imorgon heller, så lär väl ha lite och ta igen. dags för frukost! ha en bra dag alla! hejs


18:12.


Onsdag

tja!
sov till lunch då jag blev väckt och upp-tvingad av min lilla favorit serina, som idag har hållt lilla sjuka mig sällis. hon är ju för gó alltså! vi lagade god lunch, kött och klyftpotatis m. sås sallad osv. sjukt gott! sedan gick jag utanför lägenheten för första gången sedan i söndags, då vi gick och köpte fika. handlar om 100 m kanske. men kändes som jag skulle packa ihop vilken sekund som helst.. läskig känsla. men när det var avklarat så kändes det helt klart värt då vi kunde sätta oss ner och ha en mysfika! känner tyvärr inte allt för mycket smak och det gör rätt ont att svälja. men aja, mysigt var det iallafall!

var iallafall hur skönt som helst med lite sällskap, en riktig energi-boost. få prata och skratta med någon. kanske säger det ofta, men det är ju för att det är så jävla sant, jag har verkligen dom finaste vännerna. har äntligen funnit dom som verkligen bryr sig om mig och aldrig skulle vända mig eller prata mig bakom ryggen. tog sin tid att finna vilka dom var. men nu är jag mer än säker. världens bästa! jag har aldrig mått så bra, eller haft så roligt som jag har nu, och det har jag dom att tacka för. <3

nej ni! nu ska jag invänta min pojke, ha de. hejpa!


I love you


in the morning i'll be with you.

sover, läser, sover, läser. ungefär det har jag gjort idag. och frukost förstås, som jag till min stora besvikelse bara fick i mig halva av. hatar att vara sjuk! nu är jag hungrig, och yr i skallen, då jag inte ätit något förutom 4 salta kringlor på över 12 timmar (ff, fuck feber).. har varken haft aptit eller ens haft ork till att sitta upp. men har sådan tur att jag har världens goaste kille som ställer upp och gör "kvinnosysslorna" då! love!


Chris chris chris

det första jag möttes av imorse när jag slog upp ögonen var SPGs statusuppdatering om att chris kommer till oss här i svearike! det är ju 10 gånger bättre än en bieber konsert! (faktiskt, förlåt mig älsklings-justin) vart så glad! trodde faktiskt aldrig att det skulle hända (igen, då jag inte kunde 09 uppenbarligen), även fast jag gått och drömt om det sen jag vet inte hur länge tbx! kommer bli så bra. en nostalgitripp blandat med att han bara är så jävla grym! och för att inte tala om snygg..


sjuk och jävlig. igen.

feberfrossa, halsont, hostar upp mina lungor. samma gamla visa, om igen. som vanligt. godnatt


Ledig!


05:32


Hangover

god kväll! steg inte upp från sängen förns fyra, köpte mcdonalds och sedan låg jag och andreas i soffan någon timme och slöade. åkte sedan till mami, hon hade vart i linköping. så jag fick en tröja, bh, ljus, servetter, iphoneskal, och diverse annat! tack världens bästa! sedan stod stor-handling på schemat, riktigt tråkigt. och nu har vi precis ätit en fet räkmacka! min man han kan! :-) nu ska vi slappa sönder resten av kvällen. så himla sliten, sjukt! skönt att vi är lediga imorgon! ha en mysig söndagskväll alla! puss o kram.

 


Godmorgon världen!

kom hem någon gång under morgontimmarna så nu har jag varit vaken i 10 minuter. helt mör i kropp och själ. det måste ju betyda att jag hade en fet kväll? jodå, det hade jag!! så, tack som fan till alla som hjälpte till och bidra med det! nu ska jag må som jag förtjänar resten av dagen. hejpaaa

jag älskar er mina allra bästa.


movienight

halloj! kan som vanligt inte sova pga halsen! blir så trött! bokstavligen. haha. igår var det iallafall fredag och myskväll stod på schemat. först var vi iväg och åt middag, fetaost-macka till förrätt, och sedan plankstek. vart helt sjuk mätt, men det var sååå gott! efter det kom mina fina serinis, beccis, och martin över. vi åt alla massa kolhydrater och hällde i oss några också! fy! men är det fredagsmys så är det. ;-)

nu ska jag ligga kvar här ett tag, så jag sedan kan dra upp andreas med mig. och sedan ska jag och min syster på stan, och kanske min kära mamma också? återstår att se. ska beställa tid för ansiktsbehandling bland annat, och lite andra småärenden. och så blir det väl lunch på c&l eller något liknande. så katrineholms-standard!.. haha..

ikväll, hur som, så ska jag och mina favoriter slå klackarna i taket! wihooo! sounds like a plan!

ha en fin lördag allihopa!!


Only love.


Darling I feel you, under my body

livet känns tufft idag. gått runt i mjukisar och tjocktröja, hela dagen. men idag gör halsen lite ondare än vanligt. så skolan var en pina. började tio men det kändes alldeles för tidigt. dagen slöade fram, och när jag väl kom hem så gick jag och la mig fram tills nu. ingen förbättring = jag stannar här resten av kvällen. och..lyssnar på ben, tänker, drömmer mig bort och allt detdär man gör när livet känns så jävla.. orättvist och fult.


Efterlyst

sitter och glufsar i mig onyttigt och kollar på efterlyst! blir så jävla förbannad. vart-fan-är-mänskligheten-påvägen-? usch. vilka jäääävla idioter det finns... #snällagåochdö, bitches.

godnatt bloggen.


Mammas muffins


Onsdag 12 september

hejsan! idag är en kort dag, slutar 11.35. skönt! 11.55 hoppade jag in i körskolans bil och lärde mig lite nytt. kul! längtar verkligen efter friheten med körkort. dock så känner jag mig redan "friare" nu när mitt busskort kommit.

efter det så bjöd mammsen på mat, och sedan dess har jag legat och plaskat runt i vårt stora härliga badkar här i huset! lovely! huuuur skönt som helst. och längtar även tills dom får igång jacuzzin på altanen! kommer hänga där en del, de kan jag säga!

nej ni, dags att gå upp. ta en dusch, och sedan bänka sig i soffan framför tvn, med förhoppningsvis mamma och lillasyster och lillebror. och trycka i sig av mammas nygräddade muffins! mums! sedan ska jag hem till lägenheten igen. och det känns riktigt bra att ha zero med disk att komma hem till, för nu så funkar vår diskmaskin! i'm soooo happy!


mys eftermiddag


körlektion

bara 6 månader kvar hejahejaaaaa


Skolfoto

hallå på er! idag var det segt att komma upp, låg uppe med halsont halva natten! aj aj! kändes bra när det vid 11 vankades skolfoto, va lagom fräsch. så att säga. annars så var dagen lugn, fått mitt busskort och varit hos farbror doktor! nu ska jag iväg och handla! efter det blir det middag, spagetti carbonara! och sen gjorde jag en sak idag, avslöjar vad senare...


we'll be coming back

nu är jag glad igen! allt löste sig. mamma var snäll och fixade busskort, man tackar! och min facebook var inte hackad. lättnad! var så jävla förbannad och gick runt och grubblade och tjatade om hur jag skulle gå till väga när jag fick reda på vilka ''idioter'' det var. men det var facebooks fel om man ska säga så. och så är vi lediga nu på måndag. lång helg alltså! himla skönt. nu ska jag fortsätta lyssna på calvin harris och räkna matte! hejpa!
 
och min klänning är från nelly för den som nu undrade. men köpte den för över ett år sedan så är osäker på om den ens finns kvar. tyvärr!

Måndag 10 september

morning! trodde jag aldrig skulle gilla måndagar, men, det gör jag faktiskt! att börja 11.35 är så himla skönt. att kunna vakna utan alarm och ändå ligga kvar och dra sig i någon timme. göra en kopp te och sedan återvända till sängen och bara va. just nu ska jag göra frulle, rostbiffs macka. mhmm! och vid kvart över elva är min mor snäll och skjutsar mig till skolan.

förutom min lovely morgon så är de lite knas, så att säga. igår efter bion insåg jag när vi kom hem att några idioter har snott min älskade skrutt cykel :( och min fb är paj/alternativt hackad, blir så trött. och jävligt moget. eller? och min hals är trasig och gör jätte ont. så proppar i mig värktabletter, och halstabletter. ska dock få medicinen idag. och imorgon är det dags för ny sjukhus vistelse och nya prover. aoutch..

nej, dags att slappa lite vid tvn och äta upp frukosten. hoppas alla får en bra måndag! :) hejsvejs!


never lose hope

"It gives us the courage
to continue through any struggle.
Hope gives us the desire to face
another day, to strive to overcome
it's challenges and work for new ones.
Hope gives us glimpses of tomorrow,
of the possibilities that lie in our future
and of the paths we need to travel."


Hallå!

bakis som ett djur men vad gör det när man hade en riktigt rolig kväll igår? var verkligen så sjukt kul! märktes på instagram att det var full rulle och så vidare.. haha.. shame on me!..

annars så var det tidig uppstigning idag, ville dö. var så djävulskt trött! men idag vaknades det flytt till nya huset och ikväll blir det mer festligheter! först 90 års fest ute i marmorbyn för andreas mormor, och sedan drar jag förhoppningsvis med tjejerna ut också. beror på hur länge jag blir kvar och om jag är i rätt mood, så att säga.

imorgon ska jag och min andreas på hamilton2, inte sett ettan än men.. de löser sig! nu ska jag snart börja fixa mig, ska bara ta en liiiiten nap först. pusshej!

"I let the dark get into the sun
You cannot change what we’ve become
We are the kids with hungry hearts
And they could never keep us apart
Yeah, we go higher than high
Until we kiss the sky
So no matter what you’ve heard
We are the people , we rule the world"


7 september


Feed the dada

imorgon är det äntligen helg och jag mår lite bättre. (mycket pga att jag köpte en liten diskmaskin idag så jag slipper slita ut mig på att tråk-diska. bästa köpet någonsin, lätt! haha.. lät bra när det kom från en sjuttonårig..) så dags att nanna nu, godnatt kära läsare!


Skrattar bäst som skrattar sist.

hallå! ligger i soffan och har nyss ätit upp min lunch, lyxade till det lite, men det är ju okej när man är sjuk. är väldigt trött för har legat uppe pga min hals hela natten. men har ändå redan gjort ett helt kapitel i matten och är snart klar med engelskan. vilket känns väldigt skönt att ha överstökat. nu kan jag slappa resten av dagen! men har lite småpanik över att ligga inne när solen skiner som aldrig förr utanför.. en promenad skulle sitta på sin plats. men är man sjuk så är man.. förargligt!

annars så saknar jag mina favorit tjejer, känns som jag inte har träffat dom på en evighet. dom är bäst, oavsett vad.


Börjar bli van

klart det är samma gamla virus igen, jag hoppas verkligen jag får operera bort mina halsmandlar nu så min hals slutar bli så utsatt gång på gång. men ska börja en utredning för en massa saker och sen ska dom komma fram till vilken behandling och så vidare jag ska få. fick även ta massa prover för massa olika saker idag, ajaj.. :( men äntligen händer det något! så jag kan få någon fast diagnos.

just nu sitter jag i bilen och har smarties-frossa medans min lillasyster är inne hos doktorn. innan det var hon även hos tandläkaren och lagade en tand. stackarn är bedövad på halva läppen, och shit vad kul det är.. så fort hon öppnar munnen för att säga något kiknar vi andra av skratt.. haha..

nu ska vi åka och handla lite, måste ha lite saker till lägenheten. tur att jag har en sån underbar och snäll mamma! hehe! hejpa


Just nu


I work out

hejhopp!

idag har vart en extremt grå och tråkig dag, vart trött som fan, skoskavet kills me, och jag har blivit förkyld, min hals gör helt sjukt ont! kan knappt prata och att svälja gör ännu ondare.

men det stoppade mig inte från att träna lite idag ändå, dumt nog kanske man ska säga, (men ska de va så ska de va!), var ute och gick med ebba och gjorde ett litet tränings pass. vet inte om det var ett dåligt val eller inte. värre har det inte blivit iallafall, eller inte än iallafall..

men tror det kanske får bli en trip till sjukan imorgon iallafall. så det inte är halsfluss eller något liknande.. vilket dock inte skulle vara så förvånande. haha.. alltid jag. nu ska jag faktiskt knoppa. fortfarande riktigt trött och sliten. puss


A man from Argentina

ligger och har lite csi-miami mys med mig själv. när det är slut ska jag iväg på en pw och sedan ska jag till gymmet. annars så har det varit ett solig men riktigt seg måndag, härlig skoskav på det. kan verkligen inte ha något annat än converse. haha.. och sen måste jag bara få klaga på hur tråkigt och jobbigt det har börjat att blivit att endast blogga från mobilen. min mac har ju varit trasig sedan ett tag tillbaka, och när jag fick tillbaka den från lagningen var den fortfarande trasig, dåligt! så nu är jag och min fina älskade mac ännu en gång ifrån varandra, kämpigt


September

 


hej allihopa! efter ännu en bra helg med mina bästa flickor & pojkar, är det snart måndag igen. vill ha längre helger..! i fredags var det ju fest. min rebecca sov kvar hos oss, och på lördagen blev det lite minishopping i vingåker med henne, andreas, och serina. köpte en fin ring, som fått namnet bästisringen, jag och becca har varsin. lite små fjantigt men ändå.. hehe. nu har jag "henne" med mig hela tiden. världens bästa! :-) och ett par skor. när vi kom hem köpte jag och rebecca kina mat och gick hem till oss, satt och pratade och hade det mysigt i några timmar, innan vi bestämde oss för en spontanare till norrköping! fett!

 

vilket idag resulterade i att jag inte rörde mig ur sängen förns tre. skapligt trött! så efter jag väl pillat i mig lite jätteförsenad frukost, så åkte jag hem till mamma och rensade hela min garderob. hur fan kan jag ha så mycket kläder men ändå aldrig ha något att ha på mig?! i-landsproblem. slängde iallafall massor, så jag får plats för nya fina och fräscha höst/vinter kläder! rensade även lite i rummet och la ner allt i påsar och kartonger! nästa helg går det stora flyttlasset till det nya fina huset! sedan åt jag och andreas med familjen. mysigt! och resten utav kvällen har jag bara myst med min kärlek. kollat filmen på femman och så vidare. nu är det dags att nanna. imorgon (idag) börjar en ny vecka med nya möjligheter. hejaheja!

 


Instagram

från dom senaste dagarna.


† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0