The Scientist

Come up to meet you, tell you I'm sorry. You don't know how lovely you are. I had to find you. Tell you I need you. Tell you I set you apart. Tell me your secrets. And ask me your questions. Oh, lets go back to the start. Running in circles. Coming up tails. Heads on a science apart.  Nobody said it was easy. It's such a shame for us to part. Nobody said it was easy.No one ever said it would be this hard. Oh, take me back to the start. I was just guessing. At numbers and figures. Pulling the puzzles apart. Questions of science. Science and progress. Do not speak as loud as my heart. Tell me you love me. Come back and haunt me. Oh, and I rush to the start. Running in circles. Chasing our tails. Coming back as we are. Nobody said it was easy. Oh it's such a shame for us to part.
-

Nobody said it was easy. No one ever said it would be so hard

 

I'm going back to the start


sista november

fick skippa sovmorgonen idag oxå. var hos läkaren på morgonen, kom tillbaka till skolan, och hade världens oflyt, hittade inte vart vi skulle va, och gick in i fel klassrum typ tre gånger. näz. men sen så fick jag reda på att dom bytt sal i sista sekund. då jag fortfarande var hos läkaren. ingen jävel hade med sig sin mobil heller. dock blev det bättre på lunchen när vi drog på en liten roadtrip, åkte och köpte lunch och lite sånt. men sen skulle jag köpa kladdkaka, var jättetaggad, men sen var den torr och äcklig. då blev jag sur. en jävla tur att den bara kostade 5kr alltså. haha aja. åkte efter skolan ner på stan med emma och köpte in lite diverse saker. bl.a. en liten present till mor. hon är den bästaste. iaf. nu ska jag fixa massa saker, sen ska jag möta emma vid sju - halv åtta. vi ska umgås med lollisen, köpa gottis, använda ansiktsmask och massa sånt. fin onsdag! sover där sen. asfett. nu har ni en lägesrapport!
ha de fint

And I will hold on hope

wää, saknar mitt röda hår och hål i läppen faktiskt
lite svenska är nu avklarat. inte så mycket som bör vara gjort. men vad gör det? dom är ju bara övningar. (dock ska dom oxå lämnas in, men ingen deadline finns ju) har mitt första riktiga prov den 15 december (den ni SAM :P) i svenska. så ska plugga analyser av alla dess slag fram tills dess! woop. nu tänker jag dra igång min mumford & sons lista och släcka ner, grubbla över livet och bara va. det är okej att inte vara okej ibland. som jessie j skulle sagt. godnatt

krönika

Stora, fantastiska kärleksminnen är något jag haft den stora turen av att ha upplevt i överflöd i mitt liv, minnen som lika gärna hade kunnat utspela sig på film. MEN: det är inget sådant tillfälle jag hade tänkt skriva om idag.

 

Romantik är ett begrepp vi idag kopplar samman med chokladaskar, stora gester och fina blommor. Men romantik kan vara så mycket mer än detta. Ett av de mest romantiska ögonblicken i mitt liv än så länge kan nog faktiskt vara gången då jag och min dåvarande pojkvän blev magsjuka direkt efter varandra.

"Men va? Magsjuka???" kanske ni tänker. Jo, hur otippat det än kan låta är det något speciellt med att kunna sitta på toan en hel natt med en hink framför nosen för att sedan ligga i sin killes famn medans han tyst säger "du är vackrast i hela världen".
Tamejfan, DET kallar jag romantik! När lukten av sur spya fortfarande hänger i luften, men han bara försiktig baddar en blöt handduk i pannan och pussar en på näsan.

Visst, tillfällena som verkar tagna ur en film ÄR helt fantastiska, det ska jag inte sticka under stolen med. Men när ni hittar en kille som gladeligen sitter vaken med dig när det sprutar kroppsvätskor ur varje hål - ja, då kan ni skatta er själva väldigt lyckliga. DET är kärlek.


Skribent: Redaktör Izabella
http://izabella.devote.se


nu ska jag sova. big time.

we'll get through this

just one more time.

Hej alla. Tänkte bara skriva en liten lägesrapport typ. Sitter i min säng, nyduschad, med ansiktsmask osv. Jätteskönt! Håller faktiskt på att lägga ner lite tid på mina annars extremt obehandlade och fula naglar. Annars så pluggar jag på körläxan tills imorgon som jag har, när jag ska köra bil till skolan! Den ni! Haha ;-) Missar dock min sovmorgon både imorgon och på onsdag. Ska till läkeren då. Annars då? Har prov på onsdag i matten oxå. Ligger ca 3 kap bakom (som i stort sätt hela klassen gör? haha) Känns fint. Har lite grejer i svenskan och i engelskan oxå. Men det ska jag sätta mig med sen. Och imorgon. Har vart duktig och lagt ifrån mig mobilen sen någon timme tillbaka. Måste verkligen fokusera på plugget ikväll. Eller ja. Bland annat alltså. Iaf. Nu kallar körhäftet och en miljon olika skyltar på mig! Tagga! Vi ses on tha road imorgon fellas! Heh.
Pöss
min tumblr.

instagram ifrån helgen och idag.

en enda röra blev det nu. men gud så kul jag har haft.

16:42

äter mellis och läser denhär jättebra bloggen. så himla fint. allt som allt liksom.

deadmau5


måndag

känns ju sådär.
faktiskt

It's a blacked out blur but I'm pretty sure it ruled!Damn!

Godmorgon bloggen. Idag sken solen in genom mitt förnster när jag vaknade för någon timma sen. Brevid min lilla beccis. Två saker som gör mig på extremt bra humör! :-) Så jag kunde liksom ignornera mitt bultande huvud och 10 KG tunga ögonlock. Gick sedan upp för att äta skagenröramackor, dricka cola och avsluta med lite juleskum. Fett sunt osv! :P Haha. Var hos sara och sebastian igår. Hade det extremt bra. Vi dansade och hade oss tills klockan slog 0330. Iaf. nu har jag precis plockat undan och lite så. Ska klä mig för att sedan gå ner på stan och träffa mina saknade tjejer Emma och Nelly. Kommer bli supermysigt. Sedan är det 18års kalas på G!
Ha en bra lördag. Puss
Bad girls party Quote

.


13:30 25 november

Var nyss nere i tvättstugan men mor och lärde mig lite.. sånt. Så nu stinker jag tvätt-och skölj-medel. Haha. Ska plocka ur diskmaskinen oxå, så mammis blir glad. Annars så är der fredag och hela världen är upp och ner. I princip. Idag tror jag vi styr vår kos ut ur stan och har kul som fan där isället. Om någon minut trillar lilla rebecca in här. Hon ska umgås med mig till hennes buss går, då ska jag ge mig ut på lite ärenden och sedan invänta rebeccis igen. Ja, det är min fredag det. Imorgon ska jag på träffa emma och gå på 18år kalas. Planerna so far. Mer visar väl sig imorgon. Puss

filmproduktion


.

listening to the song we used to sing. do you remember? beautiful summer. it's playing on repeat, just like when we would meet

22:29 snart fredag!

klippt ännu mer på håret! dåliga bilder dock.
Hola vänner! Ligger under täcket och glor på PLL. Är svintrött. Sov ju endast 3 timmar inatt. Usch. Var på sjukan vid åtta för massa tester. Ajaj. Hatar att ta blodprover. Inte lite blod stal dom denna gång heller. Var helt blek och yr när dom var klara. Men vi hoppas på att det ger resultat iallafall. Har fått grönt till att kila iväg till skolan imorgon iallafall. Känns bra. Även fast det är jättekort dag. Men kanske ska stanna efter och ta igen lite saker. Annars så vankas det kuligheter på kvällen. Imorgon och på lördag. Känner att jag även är extremt.. bloggtråkig. Skriver om saker inte någon själ där ute bryr sig om, haha! Men nu ska jag fortsätta glo och äta min kinder-chockladtomte. Godnatt!

Don't give up, the beginning is always the hardest.

godnatt

dra mig baklänges!

jag har världens bästa läsare shalalalal. puss på er!

anton & jonas

nu är det så att mina vänner, Anton och Jonas, är med i en tävling. och jag tycker att ni bums ska gå in och rösta. dom är grymma! dom var och trollade på min konfirmations-fest förra året, och tro mig, småknattarna i familjen och släkten tjatar fortfarande om dom! haha.
tryck HÄR eller HÄR, eller HÄR för att rösta!

++


16:12 onsdag

godmorgon vänner och ni okända (HAHA :P). sitter här och är vrålhungrig. väntar på pommes och kyckling. duger! iaf. somnade bara några minuter efter jag skrivit inlägget och vaknade för nästan prick en timme sen. känns rätt sjuk att det var mörkt när jag somnade och mörkt när jag vaknade? känns som jag knappt sov något alls. dock gjorde jag ju det, i typ sådär FEMTON timmar. men det var väl det min kropp behövde. ikväll ska jag. äta. såklart. och plugga. mindre såklart. men behövligt. nu måste jag rusa. MATDAGS

hej okända människa

en stor fet blöt ankläpps-puss till dig. men ett stänk av mod så du vågar skriva vem du är nästa gång och växa upp lite! och nej jag brukar inte uppmärksamma omogna-kommentarer i denna blogg. meeeen, idag vaknade jag på fel sida och ville mest bara säga att du måste göra en hel del mer än så får att ens få mig att bry mig! så ja, återigen FET PUSS

Kan inte sova. Hostan is killing me.. Sakta men säkert.

(för mycket tankar i skallen)


kort

juste! idag sa jag hejdå till mitt fula mellanlånga hår och lät 1 decimeter av mitt hår trilla av! känns fint

14.32


Love is my drug, is my heroin. Stay with me honey

äter lunch och lyssnar på dethär

00:00


+ #893 #957


Hej blogg

Eller ja, godmorgon bloggen. Ligger i min säng. Är helt förstörd efter nattens hostattacker och feberfrossa. Lunginflammation rocks! Eller? Nja. Död åt det rättare sagt. Nu ska jag försöka, trots halsen, att få något i magen. Sedan plugga lite. Sedan sova. Blir nog lite svårt att vara fit for fight tills imorgon, men banne mig siktar jag på att gå på onsdag! Nu ska jag fortsätta att ta hand om mig själv så jag blir frisk någongång. Puss


Godnatt.


dina och dexter

sen jag kom hem från pikke har jag lekt med barbies, målat tulpaner och regnbågar, blivit bjuden på te-party och lagt prinsesspussel. men dina. bland dom raraste femåringarna jag träffat. gullis! charmtrollet lillebror dexter vill man bara sluka upp. så söt är ungen. så detta ska nog inte bli några som helst problem. nu har jag precis kommit ur duschen och sitter och smaskar på lite choklad. vid kvart i sju ska mamma hämta pizza och vid halv åtta möter vi Lollo vid bion! bra söndag!

några få från igår.


Godermorgon!

Ligger i Pikkes säng och trängs med henne och Lollo. Vi är trötta som as och mår som vi förtjänar! Vi kom hem vid.. halv fyra? Efter en helt sjukt bra kväll. Jag hade så jäkla kul igår. Massa massa, massa nya människor men även ett fåtal man kände igen. Det var smockat. Men allt gick som på räls och vi var på dansgolvet tills det var dags att åka hem. Så mina ben värker lika mycket som min sönder skrikna hals. Men nu ska vi röra oss ner mot köket. Frukost here i come! Äntligen. Klockan tre är det dags för att dra iväg på ett litet möte, och klockan 20 är det dags för bio! Hörs senare!


lördag 16:56

om en timme sitter vi i bilden mot nyköping. sedan är det bara att kicka igång. men nu måste jag klä mig mig i väntan på louise, vi ska gå och handla virke och sedan gå hem till pikke. vet att pikke även tar med sig partykameran ikväll. så några fula foton kanske dyker upp här imorgon! nu ska jag ha en grym kväll med mina snyggisar. hoppas ni får en sådan kväll ni oxå! HEJDO

even in the best of days love will be hard, and hearts will be fakeing

gjorda lite halvdant i ps.

Godmorgon


fredag

skål vänner!

put your hands in the sky

okej. jag ska på avicii. 2 mars. kirrade ett par premiumbiljetter så fort dom släpptes idag vid klockan 11. därför är jag aningens uppe i varv. kan ju dock va för att jag är rättså stressad oxå. men nu först ska jag smocka i mig mat. det får jag eftersom körlektionen idag gick galant! är så nöjd. sen måste jag fixa en hel del, innan jag kan hoppa in i duschen själv och klä mig, för att sedan dra på förstöt med tjejerna. kommer bli en soft fredagskväll. imorgon är vi bjudna på något event i nyköping som vi ska på! då kommer det dock bli en jävla kväll alltså! hur kul som helst. och på söndag är det biotime! ska se den fantastiska vampyrfilmen med mamma, anna och louise.
take care

godnatt 00:00

kvällsfikat

2011/2012

bild från temaveckorna. ville bara gråta när jag såg tallåsmusikalen idag. inte för att den var dålig, för det var den inte. det var pågrud av all saknad av dom två bästa veckorna, eller ja, dom tre bästa åren i mitt liv. fyfan, rent ut sagt, vad kul vi hade. i övrigt så var musikalen bra och tallås kan behålla stoltheten av att fortfarande bara göra bra saker! fina kära gamla tallås. det var bättre förr

13:41

Fick sluta halv ett idag. Ingen svenska! Så har precis landat i min säng. Med en kopp te och vaniljyoghurt. Är egentligen sugen på en fet jävla chipspåse och cola. Som vanligt. Men får hålla mig tills imorgon. Fikade faktiskt på skolan. Imorgon är det äntligen helg. Ska bli så skönt att få sova ut. Har knappt kunnat sovit i veckan pga hostan. Tror mina lungor följer med upp snart. Vore ju dock inte så trevligt. Annars så vaknas det nog festligheter både imorgon och på lördag. Om allt går enligt planerna drar vi oss några mil bort, till Nyköping, och skakar lite rumpa på lördag! Asfett. Annars skulle ju det vara skönt med en relativt lugn helg för en gångs skull. Måste ju dock vara pigg på söndag när jag ska gå på ett litet möte. Så jag kan börja dra in lite egna kulor! Men nu ska jag fortsätta med att bara ligga här, vara arg och irriterad, (dock är jag jävligt glad och taggad oxå. berättar varför imorgon!) kolla lite serie och plugga. Och vänta på att klockan ska ticka. Ska inte röra mig härifrån förns vid sex. Då jag måste ta en snabb dusch och fixa allt innan det är dags att dra sig mot aulan.
/Linnéa

turn it down


countdown

sitter i skulan och chillar with my budd Lollobo. nyfärgade och trötta är vi. (black black black) annars så hade vi en trevlig kväll igår. färgning utav hår,innebandy,skräpmat och mys med grönsaker och dipp framför tvn. precis så som en fin onsdagskväll ska va. det behövde jag. jag vill så gärna må helt okej igen. MEN nu hinner jag inte sitta och ta ut mina problem här och söka sympati, haha. efter skolan ska vi till resia, sedan är sånglektionen inställd. sedan blir det  tallåsmusikal. hejaheja tallås!

killing me softly

matte.

13:33

det är kul med mediakunskap (faktiskt) och så vidare. GOFIKA SNART! och sexton procent kvar på datan och ingen laddare. nääääz.

nelly.com

dessa är mina favvosar. för nyår. dock är jag sugen på klänningen på bild nr 2 till julafton!

23:50

kom hem för ca 40 min sen efter ett trevligt häng med min fina pikke. skulle egenligen kanske behövt pluggat. heh. men det kan jag och my super woman ta igen imorgon när vi ska spendera hela dagen ihop. ''leva lite vuxet'', göra mat (slutar nog med att vi beställer hem pizza..) och allt det där. haha så jävla lata vi är. och mysa sönder i lägenheten såklart. kommer bli en otroligt bra onsdag.
fyfan sådan tur att jag har mina tjejer. utan dom hade jag mått helt åt helvete just nu. ♥

and then i will be.. i am a mess.

tänkte precis skriva ett inlägg så desperat jag var efter något sött och gott. i samma stund kommer lillan in med choklad och nötter cupppcakees. åh vad fin hon är. så nu ska jag springa ut i köket. mmmh. mums. så skiter i att blogga helt enkelt. (inte för att jag hade något intressantare än detta på hjärtat men ändå) puss

jag vill hem nu

20 min kvar..

krossa alla fönster.

sitter på första lektionen. vaknade tjugo i nio. och bussen går fem över. men jag hann. fick till och med stå och vänta några minuter. men jag ser ut som ett jävla vrak dock haha. men sen köpte jag mig en sakagenröramacka så nu är allt bra igen :P efter detta (äckelmatten) är det idrott. sedan massa tråkiga bas-lektioner igen. slutar vid tre. imorgon ska jag och louise dra en sleepover. vi ska mysa till det rejält i hennes lägenhet! sedan på torsdag vankas det sånglektion och en sväng förbi resia med tjejerna. MAGALUF. tvåtusentolv och tvåtusentretton kommer bli så fruktansvärt bra. (och ne vi ska inte dö :P)

noll:tjugofem


fotografi

skämt o sido.. höhö
lite jätte redigerade bilder från när vi jobbade på riva i lördags. toppen kul! fler sådana uppdrag skulle inte sitta fel om man fick. varken för plånkan eller för humörets skull. bilderna har jag snott från Louise, men jag bjuder på några (snäppet mer seriösa då oxå kanske) när min kamera är tillbaka med alla bilder. (och ja, då mera snyggt och noggrannare redigerat, haha..)

Det ända jag har och komma med för tillfället. Enjoy!

 

(och jag vet att vissa meningar blev väldigt konstiga och så vidare. men det knasade i PS och hela fick inte plats. ni får helt enkelt gissa vad som ska stå. ganska förutsägsbart. heh)


23:52 farsdag

Kept me safe and sound at night
Little girls depend on things like that.
Brush my teeth and combed my hair
Had to drive me everywhere..
You were always there when I looked back.
You had to do it all alone,
Make a live, make a home
Must have been as hard as it could be
And when I couldn't sleep at night
Scary things wouldn't turn out right
You would hold my hand and sing to me
¨Caterpillar in the tree, how you wonder who you'll be, can't go far but you can always dream, wish you may and wish you might, don't you worry hold on tight. I promise you there will come a day. Butterfly fly away. Catch your wing now you cant stay. Take those dreams and make them all come true¨
-
min pappa är bäst. och coolast. och starkast. och allt sånt. och kommer alltid vara, och har alltid vart, i mina ögon. det finns ingen bättre pappa än du, pappa.

hopeless place


.


nu blev det jobbigt.

♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥

sometimes i get a good feeling

sitter i skolan. så skönt att det är igång igen! (nej jag skojar inte) vaknade tio minuter innan mitt alarm gick igång imorse. vilket resulterade att jag satt och frös vid bussen i 10 min. efter som jag fick en hel del tid till godo. asfett. gillar inte kortare lov så värst mycket. inte för att jag är speciellt effektiv nu när jag väl är här. men det är skönt med lite rutiner osv! nej, nu ska jag försöka få lite engelska gjort innan vi ska gå på lunch. dock är inte vi på estet värst effektiva någon av oss :P vi är ruttna på att plugga. helt enkelt. även fast vi knappt har ett skit. eh heh. slutar.. sent idag? då ska jag och daniela ta en pw och sen ska jag hem och vänta på min hårt arbetande man till pojkvän.
ha en bra grå och tråkig måndag kära läsare

todays instagram


atmosfear

Detta har min stortalang till kusin knåpat ihop. Hur grym? Atmosfear är deras band. Och dom är sjukt feta. In och ta er en titt vettja. (länkarna) Klicka hem något för gudsskull oxå. Själv ska jag och mamma klicka hem varsitt linne och en bag. Amazin!!
Deras FBsida
Spotify
Deras MySpace

stuck in a moment

mysmorgon och jag är sjuk, orka livet </3

bara några tomma ord.

sitter och lyssnar på nostalgimusik. cinema. drömmer mig tillbaka till domdär soliga dagarna och varma nätterna i juni/juli/augsti. den gick på repeat. oftast. den gjorde mig glad. det gör den inte längre. jag dansade alltid som aldrig förr till den. nu dansar jag aldrig till den längre. men det ska jag banne mig göra nästa helg. nästan helg ska bli bra. nästa helg ska jag minnas. fast. jag gillar nog inte minnen. dom gör så fruktansvärt ont ibland. även fast dom kan vara det ända man har.
(cuz' in the end, all you really have is memories)

denna dag alltså.


are you leaving

idag mår jag. åt helvete. helt rubbad på alla sätt. håller på att sjukna.. bland annat. så ikväll skippar jag allt. stänger in mig och överlever på musik och möjligen på ett glas cola eller två. och dom sjuka filmerna och bilderna från igår. haha. dom har faktiskt fått mig att le lite idag. och så vill min gulle pappa ta med mig på en fika på något fint fik här i sthlm. och det kan jag ju inte säga nej till.
varför ska man behöva såna här dagar? dom suger så jävla hårt.

fredag.

sitter och väntar på gäster. dom kommer ha med sig en liten bebbe som jag inte kan vänta på att få träffa. ska pussa sönder honom tror jag. nej. okej. men nästan då. iallafall så ska vi äta brakmiddag och sen är det utgång med fina tjejor som gäller. skulle egentligen följt med de andra till nyköping och skakat rumpa ikväll men det sket sig eftersom jag tar ett tidigare tåg upp till stockholm imorgon. men nu ska jag bli klar med det sista innan det knackar på dörren. ha en fin fredag allesammans!

Drar och möter becca! För att sedan ta en fika hos födelsedagsbarnet!


happy bday babe

knasbollar
snart två år gamla bilder. men det känns fan som igår. fyfan vad mycket kul vi har framför oss.. och bakom oss. hoppas du får en sjuhelvetes bra födelsedag. jag älskar dig!

klart man har hål i läppen

animated gif how to


Boy you got my heartbeat runnin' away, Beatin' like a drum

vistelsen i norpan med denna snygging var väldigt trevlig. fick med mig en väska. (bild i inlägget under) tack pappsen! :-) nu ligger jag och slöar i soffan. inväntar mat. sedan ska jag kila iväg till pikke en sväng. som ni ser har jag absolut ingenting och komma med idag. så, vi hörs imorgon istället. hejs

norrköping



i väntan på familjen ståhl!

vi hörs sen!

Rött +

Ligger i min fina august OP och laddar upp för ett avsnitt PLL. Men lite mackor och en gullig lillasyster. Ville bara testa så att appen fortfarande funkar osv. Utmärkt! Efter avsnittet är det bums i säng. Åker tidigt imorgon till norrköping med familjen Ståhl. Blir dock bara fönstershopping för min del..! Men ska bli mysigt ändå. Nu börjar lillan bli
otålig så ska sluta. För att liva upp detta fula inlägg får ni en bild på mitt nya hår och en tramsig på mig och min kära vän. Godnatt


my baby is back

känner mig hel igen <3

111101 11:17


godmorgon. jag är trött, sur som fasen och hungrig. men louise är grym ändå. nu ska vi äta (thank god) sen ska vi ner till stan igen. fika och sånt mys. 16:21 rullar tåget back to kholm. och 19:30 ska jag till norrköping för att hämta min syster från kalmar. saknat henne. den knasbollen.


† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0