loca people



viva la fiesta, viva la noche
VIVA LA FIESTA
... wtf?!1


tisdag 28 juni 09:39





godmorgon, godmorgon, hör fåglar sjunga glatt!
idag är jag glad

svar:



min leopardmönstrade grej runt huvudet kommer från HM


natt tankar+

man säger tiden är förbi, snart är det för sent,
livet det går fort och det är svårt att hinna med,
kanske ölen kommer ta oss på det djupa en stund
kanske fortfarande kommer försvinna i din blick
drömma om den framtid som vi aldrig fick
och vi kanske skriker ut musiken
och trots alla strapatserna i livet kommer vi fram till att vi trivs med
hur poletten föll. om vi lämnar spår hem parallellt genom snön
som ändå blåser bort efter ett halvt andetag
och du säger det var uppenbart
att det aldrig var du och jag
så förlåt om jag bara säger tjena när vi syns
slipper kännas vid svidande förr i tider
kanske var vår historia en fjäril på håll
vacker att titta på men vingar som inte slår

vissa dagar så kan jag sakna
tryggheten från gamla dagar
men det finns inget som kan få dom tillbaka
ibland vill jag återvända
men det finns ett litet dilemma
det känns som skorna börjar klämma
och jag får växtvärk. jag måste lämna
staden känns för liten
hur det än blir 
du kommer alltid vara en del av mitt liv

ungdomsåren, det är då det slår en
hur vi gick där och väntade på vad skulle hända
tiden kom och gick och man kände sig allt för hemma
vi har vi flyttat, spridits för vinden
födda på nytt
ibland på tunn is, okända vatten.
du vet hur jag älskar hur vi rusade igenom natten
som magnetism, en okänd lag

jag gick i ett kvarter idag
som en gång var min hela värld 
allting var ju enklare då
men ingenting kan bli var det var.


summer of 2011 ^



äntligen, sol. hela dagen har spenderats på djulö. nu sitter jag och madde och pratar framtida sommarplaner och spelar förra sommarens hits. life's gooooood
och till stina som skulle vilja se mer dagens klädval, jag måste nog göra dig besviken, är på tok för lat och ointressant för något sånt. sorry tjejen! men kan ju iallafall brätta som plåster på såren att idag gled jag runt i min röda bikini från HM! fred ut hotstuff's


fake love for an hour or so

Who says I can't be free?
From all of the things that I used to be


godnatt läsare

Φ Frida, skönare brud får man leta efter!

dagen efter



igår var en väldigt spontan-dag. hamnade iallafall tillslut hemma hos daniela klockan 03.00, helt slut körda hela bunten. innan det hann vi med en del, spontan tripp till marmorbyn bl.a. kvällen bjöd oss iallafall på massa sång och dans. dock inte runt en midsommarstång.. haha
» fan vilken lyckad midsommar!
nu är det dags för middag, och sedan bär det av till bästaste sara för ännu en trevlig kväll!


vill ni ha mer? hoppa upp å ner



igår hade jag kul!


en del utav en vägg





några utav de foton som jag fått hem, ska dock beställa hem fler så denna ''skapelse'' kan bli lite... bredare. annars så är jag nöjd, satte ihop det på 5min, och det bevisar ju bara att det är på tok-förlite foton!

alla balla hänger i ålsäter!



nu så ska jag: 1försöka bli lite piggare, även fast jag endast sovit tre timmar inatt. »› dock värt, jag har sådana jäklans vänner ska ni veta, riktigt jävlaranamma i dem. 2packa mitt pick å pack 3möta ebba för att köpa godis 4åka ut till olis sommarstuga för att ha en awesome kväll/natt med ett härligt gäng! wihu


Utkast: Juni 20, 2011



idag har jag köpt mig en ny hatt som jag skulle vilja bosätta mig i, den är ju så fin.
inatt så sov jag hos madicken och idag har vi gått på stan i spöregn med daniela, ätit mcdonalds och bara varit allmänt glada. dock skulle inte lite sol skada. inte alls faktiskt.
sen när jag kom hem så låg det massa fina kort på fina människor på min säng. happiness. så nu ska jag sätta upp dom lite varstans i mitt lilla rum, sedan ska jag + daniela åka till peqqe där det vankas måndagsmys.
mmm smörpopcorn
ha det skit fett bro's

i en nedlagd hamnstad full av misstro och ohållbarhet
mötte jag min kärlek

silent hope

Tumblr_lmlgk4u4fr1qdl3aeo1_500_large

nu beger jag mig mot stockholm central


word.


cage the elephant


glasögonen på hela dagen - check!

nu har jag glott på film med småsystrarna i några timmar och pratat med madicken i telefon i 45 minuter. fint skit. imorgon ska jag umgås med vänner och sova hos madicken.
» madicken är sjukt jävla bra.
godnatt

punching in a dream


jag och en fin person

att bara sitta hemma med familjen en hel helg är hemskt underskattat. hej och hå, vad bra jag mår utav det. det är så förskräckligt mysigt. ja, det är verkligen underskattat som tusan. ingen är bättre än ens familj. men, jag kan dock inte hjälpa att jag längtar lite efter nästa veckas midsommarsbravader, eller veckan efter det, då ett par snygga vänner till mig slår till med en brakfest. det är helt sick vad kul vi ska ha! hoppas att vädret är med oss på midsommar bara! idag har vi haft det fint här i stockholm iallafall, gud vad jag älskar stockholm såhär på sommaren. men nu: ska jag dra mig mot vardagsrummet, och äta gott och titta på något skoj!

(kolla hur lite svordomar det blev i detta inlägg Pappa! inte en enda tammefan! - oj..hehe)


killing my darlings




ett par måsten inom filmväg! dock bockade jag av ''super 8'' idag på drottningsgatans biograf, den var riktigt bra faktiskt! den var helt klart över mina förväntningar! dom andra återstår att se, men fan så grymma dom verkar, helt sjukt

en notis till mig själv: börja använda glasögonen mer

life in cartoon motion

fredagsmys! ha en braig lördag läsare, för det ska jag!

uppdate 00.30: skriver fredagsmys och sedan skriver jag ''ha en bra lördag'' nice koll man har, haha. godnatt


och jag vet att allt är falskt


Tumblr_lmng6olrgg1qbpwzeo1_500_large
Tumblr_lftykfkeee1qfm8qfo1_500_large Tumblr_ljwtmtipzi1qec3joo1_500_large

xx
hej kompisar!1 
idag har jag druckit vitamindrink och försökt skriva ihop ett dugligt CV
igår sov jag hos elin med emma och vi var med några söta pojkar, fint 
nu ska jag duscha för att sedan åka hem till peter, där jag och vänner ska hänga och aggera nattgäster

+ och bedrägeri, men det struntar jag i, för vi dansar och du har så mjuka läppar


innan det värsta inträffar+

so explain to me, how it came to this
let's take it back to the night that we kissed
you were vodkas and coke, I was were guinness all night

we were sitting with our backs against the world
saying things that we thought but never heard
who would have thought it would end up like this?

where everything we talked about is gone
and the only chance we have of moving on
is try to take it back, before it all went wrong

för kärleken tär


tillägger: 6mm i örat nu

lose the feeling



sorry mates för kass uppD, men jag har inte tid. just nu. HEJS


forever young†


bild från igår «
hade en riktig kick-ass kväll igår. glömde bort alla tårar och hade jävligt roligt isället. det tackar vi dominika och hennes partytält för. som det idag skulle hållas champangefrukost i. det är stundenter överallt. just nu åker dom runt i här stan och skriker och har sig. fybubblan vad jag avundas dom. (helvete vad kul jag ska ha)

nu: så styr jag min kos mot linköping, woop woop. hörs dudes

nu när det är slut


vill jag bara säga att ni är så jävla bra, och skolan kommer suga hårt utan er. tack för allt ♥


skål, för alla tallås nior

innan allt började åkte jag och lollo ut till anton som (tror det var han mor..) hade gjort det väldigt fint. vi drack och åt jordgubbar och konverserade med varandra. mys


the crew

när vi var klara begav vi oss ut på en liten road trip i bilden som skulle eskortera oss till aulan. den var mer än nice.


sedan var det migel och käk som väntade, efter det blev det en jädrans massa dans. älskade nior


Jag och Ebba (som hade en fantastiskt fin frilla!) Love you

Me and Flixiboi (men bra kvalllitéé, fast ne)

mina babes


nu: sandbäckens skolavslutning (jag längtar inte tills imorgon)

tallåstider hej hej





hygglig bil vi dök upp i hähä

mer än hygglig till och med. woooah. har haft en kanon kväll, verkligen. mycket skratt och massa dans. och det känns det i både kropp och själ.  (speciellt i fötterna dock, helskottans klackar!) 1 dag kvar innan avslutningen. 1 dag kvar med världens bästa klass. vad fan händer efter det? åh skit 

sharing different heartbeats

och hjärtat bränns


min och ebbos outfit inför ikväll!

nä okej, med det kunde vart så. detta är ett fotografi som tog precis innan vårt spexfoto. fyfan vad tiden har gått. tre jävla år på tallåsskolan i katrineholm. fyfan vad jag ska ta vara på ikväll. (fyfan vad tårarna kommer rinna på fredag) vi ses i dimman alla nior!

nån kommer ta dina ungdomsår ifrån dig
det kommer hända om det inte hänt
du kommer brinna upp
åh du kanske förlåtit kanske förlåter men
du kommer aldrig brinna så igen, min vän


du sköts i bitar

Favim.com-21123_large
Hkan_142944203_large
vihjärtadet

har legat vaken sedan klockan noll fem, och lyssnat på staden utanför och på håkans fina musik som strömmat in i mina öron. tusenmiljarders mängder av musik. nu är jag redo för en liten kortis i skolan som idag skall bestå utav någon timmes fotboll och städning utav HK:kökena och förmodligen våra skåp. sedan ska jag hem och äta popcorn och dricka röd fanta

cigaretter i kvällssolen

Tumblr_lm9ykxz2va1qbgcn6o1_500_large

fin kväll. finis idis bjöd jag på trerätters och sen var vi med finaste gänget och spelade kubb och kollade på en halvbra film. åh gud vad jag tycker om er

kompis, det går bra nu! +

har precis städat klart hos mormor, caaaaaaaaaaaaaaaaaash! nu: äta lite ballerina kladdkaka och kela med katten, sen om någon timme drar jag mig mot ICA för att möta emma, ÅH VAD SKÖNT MED HELG

ledighet!!1!1!!!



jävla skit kvalle det blev. idioti.
Igår: vaknade jag hemma hos Elinpelin. tittade jag konsigt på mössan jag bärt dagen innan (och jackan för den delen). var det tjugosex plusgrader utomhus här i lilla katrineholm. gick jag i skolan i drygt 2 timmar. halv elva-tio i ett. (värt?) kollade jag in alla snygga söders nior som hade sin avslutningsfest. åkte jag ner till djulö med finisar, sedan dansade jag på bryggan. gick jag in till stan med en vän och pratade som allt som aldrig förr.
Idag: Insåg jag att det var en ny dag när jag klev innanför dörren och hoppade till av glädje när iPhonen visade att idag är det den första juni.
Nu: sitter jag och äter oliver och planerar vad som komma skall. Jag ska upp igen om cirka 7 timmar, gå en sväng i skolan, för att sedan åka till mormor och tjäna lite pengar, för att sedan bege mig till Emmsan och inviga den långa helgen som ligger framför oss. Life is good fellas. Men nu blev det här inlägget bara ett stort jätte care-inlägg känner jag. Ha det fett med bra bröder!

† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0