du var full och jag var full i aprilsolen


Från fikat på Källströms konditori

Idag känns livet en anings lättare. Kanske är för att det slår om till APRIL imorgon? Fan vad tiden går. Inge fel till det dock. Då är det iallafall 14 dagar kvar tills 3 månader (jacob du är finast), 20 dagar kvar som 15åring, 31 dagar kvar till valborg och ynka 16 dagar kvar tills ren lycka. (egentligen är du inte kär i mig, och egentligen är det okej med mig, för jag blir aldrig kär i nån, sånt där är slöseri med tid, men då slösar vi bort våra liv, och jag tänker alltid på dig i april) Jag stannar upp i extas när jag tänker på det. Håkan håkan håkan. Men nu ska jag plugga lite mer SO, sen ska jag ta mitt pick och pack och aggera nattgäst.
Och så taggar vi morgondagen brudish!

the cave









Mina senaste dagar har bestått utav triljarders koppar te, för-mycket-plugg, min fina familj, underbara vänner, och ett stort tomt hål.  Oh gud det gör så ont att något så nära kan vara så långt bort. Skolan är överallt. Haft prov varje dag denna vecka. Och ska ha två till. Känns fint. Eller? Nej, jag är trött på skiten. Finns mycket jag är äckligt trött på just nu. (mcdonalds tex..) Jag saknar tiden då allt var sådär bra. Typ temaveckorna. Åh så mycket kärlek. Just nu, passar väl ordet hopplöst in på mitt liv. Allt är bara så jävla B hela tiden. Hoppas helgens bravader får mig på bättre humör. Finns inget bättre än en jävla massa musik och fina människor. På tal om fina människor, så blir det deeptalk och kolhydrater med Mac och Anton imorgon. Så jävla behövligt just nu. Godnatt (If I pretend that nothing ever went wrong, I can get to my sleep, I can think that we just carried on.)


red



Nja, inte än på ett tag. Några fler färgburkar behövs. Men vafan, har ju börjat iallafall!

Kör på chips, cola och ett avsnitt VD. Awesomness på hög nivå en onsdagskväll som denna.

mars 30


grattis världens faktiskt finaste lillasyster. jag älskar dig muppunge

.


DAG SJU - detta är snyggt


medans emma äter






fuck yes

DAG SEX - en låt som får dig att gråta



Själva låten kan väl vissa dagar få mig till tårar, haha, men om man kollar på videon medans man lyssnar. Så går det fan inte och hålla sig. Världens finaste video.

''
Some pepole belive in God, I belive in Music.
Some pepole pray, I turn up the radio''

söndag 27



Fjädrar av alla dess slag var det ja!

Eftersom blogg.se inte är villig att ta emot mina systembilder idag, så får dom vänta. Bara skönt och slippa hålla på om ni frågar mig.. haha! Nej men, dom kommer insinomtid. Förövrigt har helgen vart väldigt fin, stockholm måste vara den finaste platsen i hela världen på våren. Jag trivs så jäkla bra där. Dock har jag legat nere med något virus. Inte lika fint. Men det börjar lätta. Och så har jag skaffat mig ny jacka, och lite annat. Fixat min blix,släckt ner allt under en timme och bara chillat galet. Så jävla nice! Men nu ska jag plugga någon timma innan jag sätter kurs mot desination - Pojkvän. Peace

jag ville slåss, och gick mot mitt livs nederlag


UPPROR. Typ? Detta lär säkert få många att bli sura. Men, alla dessa spekualtioner på FB stiger mig åt huvudet, så jag måste få skriva av mig. Men det är ju faktiskt mig blogg oxå.

Jag snackar alltså om Tallås VS Söders musikal. Och förlåt, men jag fattar inte hur folk kan säga att vår var sämre, sure, har mest hört f.d södrare och södrare och yngre säga det. MEN iallafall. Jag har dålig humor, extremt, så visst, jag skrattade några gånger, men kom igen, detta blev för mycket. Det här med ''den röda tråden''.. alltså. Kul första gången, när dom pratade högt i salongen, dom andra 5 gångerna var det bara... larvigt. Sen fanns det ju vissa saker som bara var, jani. Men, musiken, kan jag hålla med om, krossade tallås totaaaaaaaalt. Fyfan vad bra ni är söder-kören! cred cred cred. Rös! Och jag menar inte att någon ska ta detta personligt. För den var bra! Kalas bra jobbat! Men våran var bättre. Och jag säger inte det för att jag är tallåsare,utan för att jag FAKTISKT TYCKER DET. För visst, jag är en riktig vinnarskalle, men i detta fall, så är det något jag tycker, inte bara säger, för att jag är en sådan dålig förlorare. Och jag håller även med Wella, det handlar om att ha kul. Det gör det verkligen inte. Och jag har aldrig haft så kul som under våra temaveckor, dom var stört klockrena. JAG ♥ TALLÅS NIOR. Ni är underbara
För detta är det första året som jag tycker tallås är bättre, annars vet jag ju själv att söder brukar vara bäst. Men inte detta år. Så, bättre lycka nästa år Söders åttor! - Eller juste, rivning på G? ... haha,nej,jag skojar bara! =)

//Och det är bara onödigt att kommentera en massa dumheter. För det kommer ju ändå inte få mig att ändra åsiktFör alla tycker ju olika, right?
Peace dudes


Och jag svär att jag aldrig sett stjärnorna tydligare ovanför



Ett ord: Psykbryt. Fuck allt. I princip. Tack och hej,fuck dig. Nu låser jag in mig hela helgen med Håkan. Fuck yes. Dö helvetes jävla plugg. FUCK THAT AND THAT AND THAT AND........THAT.

jacob


Hjärtat mitt.


DAG FEM - din familj



Jag har 4 syskon. dock inte hela! Och det fattas en pic on Vincent!
Anna,Alexande,Vilda,Vincent


mammsen♥


pappsen♥


vilda,vincent,pappa,pia,anna
Min 08familj. Vi bor i en mysig lägenhet på kungsholmen. Är där ca två gånger i månaden.
Ska dit i helgen. Längtar väldigt mycket faktiskt!


alex,anna,mamma,putte
Min kära kholms familj. Vi bor i en stor lägenhet (sökandes efter ny villa) mitt i stan. Inte värst mysigt när det är mitt i katrineholm. Dock ganska skönt på vintern. Sommaren i lägenhet här verkar dock vara helt hemska. Så håller alla tummar för att vi hinner hittar ett stort fint hus!


dag 2,3 och 4

DAG TVÅ - din kärlek genom åren

Okej. Kärlek kärlek kärlek. Ska man börja med och brätta om första gången man blev ''in love'' kanske? Jo,det var i femman. I en kille som heter Joseph. Vi gick på samma kamratstödjeutbildning,vi gick båda på sandbäcken. Och med lite små töntiga busringningar och fniss när han gick förbi,visade jag nog hur jag kände ganska tydligt. Haha. Det roligaste var nog hur vi blev tillsammans, han gick med på att ''bli ihop'' (läs: allt hände ju såklart över msn) om vi hängde med honom och en kompis och bowlade. Ja,så sagt och gjort. Jag fick killen. Och faktiskt,så varade det i drygt sex månader!
Sedan rullade det ju på bra...haha. Om vi säger så! Hade ett par stycken innan sommarlovet 2008. (sommarlovet som sedan skulle göra mig till en sjua) Då jag fick ett intresse för en kille,som höll i sig hela sommarlovet. Dock ledde det ju inte till något! Sedan tog det ända till slutet på sjuan innan jag faktiskt hittade något. Och visst,det var ett typiskt sjuan-förhållande när vi väl blev tillsammans,haha! Men holyshit. Jag var helt galen i killen.
Och var det ett jäkla bra tag efter oxå. 
Den nästa som jag föll för var ju Flix. Vi hade en jävligt fin tid. Men inomsintid insåg vi nog att vi var mer som asbra vänner än ett par. Och vi är väldigt bra kompisar nu vilket är grymt. Det hade liksom inte varit detsamma utan han nu! Och nu har jag ju min Jacob. Vi har oxå känt varandra länge innan och varit bra vänner. Men i vintras när vi pratade som mest insåg jag nog att jag verkligen gillade den här killen mer än bara som än vän. Vi gav det lite tid,tog det ganska försiktigt,och vi blev tillsammans i januari. Och han har redan stått ut med mig i två månader,beundransvärt! haha. Kan vara en riktig satmara. HEHE. Han är så himla fin och vet precis hur man gör mig glad.♥
I övrigt har jag nog inte så mycket och säga om kärlek. Jo,jag kan nog säga att jag faller ganska lätt för killar. Med rätta ord så kan jag falla pladask för killen. Jag blir ju inte kär riktigt lika lätt. Men att bli intresserad av en kille är väldigt lätt för mig. Tyvärr. 
Och kärleken är en fuckin' pain in the ass, men ack så fin den kan va.

DAG TRE - dina bästa killkompisar

Oj,detta blir svårt. Jag har många nära killkompisar,och dom är awesome allihopa. Flix,jacob,adaM,antonS,olle är ju tex några utav dom. Som jag umgås mycket med. Sen finns det ju såklart fler. NI VET VILKA NI ÄR BOYZ. Men,dom som nog tar första pris. Som vet lite mer om mig än alla andra. Är:





DAG FYRA - dina närmsta tjejkompisar

Detta är svårt oxå...för jag har många fina nära tjejkompisar som jag kan prata med om det mesta. Men tyvärr är det alltför sällan vi ses..som tex. Ida gärling. Men nu är det snart sommar,så då jävlar! Men återigen,finns det några,som vet lite mer om mig,och som jag umgås med lite mer. Vi låter bilderna tala. (tryck för större)


 


och det var den natten vi kysste all skit vi gått igenom här adjö




Lagt massa tid (och pengar) på vänner,pojkvännen och mat. //vädret oxå såklart♥ Det är faktiskt jävligt bra grejer. Dessa s.k. dagar går ju som ni ser åt helvete. Får ta och slänga ihop något. Ville bara förmedla att jag inte begick självmord i lördags, och att helgen trodds omständigheterna var..fin. På ett knasigt sätt.
Be right back,dudes

it's empty in the valley of your heart


Inte allt för munter lördag. Dock jättekul till en början. (Tack älskade Sara) Helt sjukt hur vissa människor tänker! Nu vankas det deppmusik tills solen går upp. Typ.

those dancing days












Gårdagen by Kajsa! 

Sitter och sjunger och visslar för full hals med mammsen till ''You can call me Al'' och ''Lady Marmalade''. Livet känns så otroligt bra,just idag. ANNARS SÅ..har jag precis smällt i mig en drös med mat från MC. Satt fint. Som fan. Utsvulten som jag var efter någon timme på soliga stan. Fick ett ID och ett fint klädesplagg med mig hem. BARA SÅ ATT NI VET LIKSOM..haha. .Herregud. Nu hade jag tänkt och hoppa i duschen,mitt hår ser ut och vara insmort i smör. Nice,någon som vill komma och slicka på det?......Fast nä. Efter det blire väl och hoppa i några hyggliga kläder inför kvällens bravader. Middag med min saknade faster och Anders,sedan kör vi på two days straight. Klackarna i taket! Så nu taggar jag upp med mer 90-80tals musik och håkan! Hejs
PS. kör tre ''dagar'' på raken imorgon,eller inatt..! DS.


töjning



I'm on the right track, Baby. I was born this way

DAG ETT - dig själv + info



Jani,jag ligger sömnlös,så jag kan lika gärna köra på.

Happ. Hur ska man på bästa sätt beskriva mig. Hmm. Kan ju börja med att säga,som ni säkert alla vet,att jag heter Linnéa. Linnéa Margareta Andersson Zweiniger. För att vara exakt. Jag är en lite halvt oseriös och sprallig tjej som fyller 16 om dryga månaden. Jag är..inte så speciellt bra på någonting faktiskt. Eller jo. Lyssna på musik. Det är jag rent ut sagt awesome på. Det mesta som spelas är Håkan. Finaste håkan. Annars så gillar jag i princip allt annat. Dock ligger det lite mer rockiga/punkiga/osv mig lite varmare om hjärtat! Annars då? Jag har ingen favoritfärg. Eller film. Eller bok. Twilight är ju galet. Men finns mycket annat bra oxå. (syftar på både böckerna och filmerna)  Jag kan inte spela något instrument någe vidare bra. Inte sjunga någe vidare bra. Dock är det typ sjukaste intresset jag har. Att sjunga alltså. Men bara när jag är ensam. Som ni märker är jag inte speciell på något sätt. Jag har min boy,mina vänner och min familj,här i den lilla hålan katrineholm. Och jag försöker att leva livet till fullo. Dock bestitter jag egenskaperna att ta åt mig alldeles för lätt, och förmågan att inte visa känslor någe vidare bra alls. Jag är sjukt dålig på att bli sur oxå. Kan vara ett plus ibland. Men även ett stort minus. Men WTF liksom. Det ska inte få hindra mig. Det ska fan inget.
Det som inte dödar dig,gör dig bara starkare.


dagar

DAG ETT - dig själv + info
DAG TVÅ - din kärlek genom åren
DAG TRE - dina bästa killkompisar
DAG FYRA - dina närmsta tjejkompisar
DAG FEM - din familj
DAG SEX - en låt som får dig att gråta
DAG SJU - detta är snyggt
DAG ÅTTA - du som liten
DAG NIO - din förebild
DAG TIO - något du inte skulle klara dig utan
DAG ELVA - glädje för dig
DAG TOLV - något som gör dig arg
DAG TRETTON - mål i livet
DAG FJORTON - typ av killar du faller för
DAG FEMTON - något du ångrar
DAG SEXTON - ett fint minne
DAG SJUTTON - denna person skulle jag vilja byta liv med för en dag
DAG ARTON - favorit filmer, böcker och musik
DAG NITTON - om du hade en dag på dig att leva,vad skulle du göra?
DAG TJUGO - något som förendrat ditt liv,eller din syn på livet.


midnight sun




Idag har jag inte gjort något vettigt. Jag har bara hängt ute med mina vänner och en pipa. Sånt som gör livet bra helt enkelt. IMPULSIVA SAKER. Ännu nått är ju att det är HELG imorgon. Dags att fucka ur! Nej. (Jo,lite kanske) MEN. Det ska bli jävligt skönt. Sova länge. Åh,tanken får mig att rysa. Ännu ett plus är att imorgon blir HMs snyggaste långklänning min. För ynka 199 riksdaler. Fint som snuns. Minuset idag var att mitt USB gick sönder. Allt plugg åt skogen. FAN OXÅ. Rent ut sagt. Men nu ska jag nog följa strömmen och köra på ''dagar''. Känner att jag har så lite att skriva om,så det skulle underlätta som tusan. Ja,vi kör på det helt enkelt. SÅ TACK OCH HEJ
ps. Tackar! min väst är en skjorta. Och jag kan visa min lilla töjning,ja ds.

Kör mig vart du vill,för jag ramlar aldrig hit igen.


men jag går i repris

Denna sol ger mig vår,nej,sommarkänslor. Så jävla underbart

En helt okej dag att ligga hemma och dåsa på. Vaknade av att min rum kokade med feber och en kraftig lingonsvecka-värk. Inte så jävla party. Solen som sken in genom fönstet gjorde dock susen. Så jag har förenat nytta med nöje genom att tagit med mig kemihäftet ut i solen. Dock var det för ljust för att se vad det stod i häftet. (läs: fyfan vad dålig bortförklaring) Och nu är dagen slut. Och det har inte blivit specielt mycket gjort med häftet iallafall..eller franska redovisningen. Hmm. Nationella imorgon. Intalar mig att man inte kan plugga till det. DET VAR DET DU FICK HÄFTET TILL LINNÉA. Orkar inte. Och jag har den dåliga vanan att inte kunna slockna innan 01. För mycket tankar. Fuck that. Nej hörreni..Känner att det kanske är dags att sätta punkt nu. Så nu sätter jag i mina hörlurar och låter eminems röst vagga mig till sömns. Godnatt 

Som hallå, gör jag fel. Vet jag lever så fel, så förlåt.
För idag,För imorgon,och för igår
Tills jag blir någon annan


j.g


natten är ung och jag ligger vaken



i brist på annat så att säga. fml. eller?

Helgens bravader har varit fina. Jag kan rabbla upp dom. För er mina kära läsare. Som ligger på över tvåhundra snittet. Jag är paff. Vilka är ni egentligen? (förväntar mig inget svar,men det skulle vara kul) Jag har iallafall,hunnit börja om på nytt med töjningen. Går fint. Tack säbbä! Haft festligheter med fina vänner.  Avnjutit solens strålar mot min kind. Firat två månader med pöjken. Och saknat musikalveckorna så jag nästan avlidit. Skolan är hemsk. Fast ändå rätt soft. Men mornarna och plugget dödar mig. Eller nja,inte bokstavligt talat. Men nästan. Jag är så jävla dålig på det oxå. Fan. 
Ge mig styrka..eller något.

han var väl kärleken jag var i mitten av en hurricane.


käraste du






ÅTERKOMMER. fuck you SO,franska,kemi

MUMFORD & SONS - THE CAVE / MED FLERA 
HEARTBEATS
- JOSE GONZALEZ / fin låt ur arkivet,vilka minnen.


stjärnfallet



Med dessa kassa mobilbilder säger jag godnatt. Och tack. Tack till alla (varenda en av er) fina 9or på tallås. Har skaffat mig minnen för livet. Och jag pratar med folk jag inte sagt ett ord till förut. Och alla är så himla trevliga. Öppna. Underbara. Jag har så himla kul. Jag skulle kunna hålla på såhär tills jag dör..typ.  
Vi rockar fett

open your world

Örhänget på bilden under ''idioter'' är från JC.
Mina rubriker består utav ''Microsoft Sans Serif''
Och nej,det går inte och köpa biljetter till våran musikal som äger rum på Torsdag. Vad jag vet iallafall!
Och ja Jocke,jag softar mest.


we're just two fools in love


/fuck klackar. mina fötter gör fortfarande ont. aldrig igen.

Premiären närmar sig. Jag vill inte att det ska vara slut än. Intalar mig själv att jag ska göra bra ifrån mig. (When you try your best but you don't succeed) Dom andra är mega bra. Vi är helt sjukt bra. Cred cred cred. Sitter och ryser mig igenom 30 sec to mars musikvideor. (I will never regret,I will live my life) Borde plugga. Franskhelvete. Men nu är det cougar town, och det lockar ju ännu mer. Måste plugga. (läs:bänkar mig framför tvn istället)

"Drive until you lose the road,Or break with the ones you've followed."

idioter




För att göra en lång historia kort

Helgen har varit lång och minst sagt flippad. Men nice som fan. Nu beger jag mig mot Daniela.

what dreams are made of






frickin' kick ass musikal

Musikalen tar upp mer tid än jag trodde. love it. Daniela tar upp resten utav tiden. jag älskar dig! Tack för allt. Mina vänner är bäst i alla väder. Har inte sovit hemma sen i söndags. Jag har inte rört franskan. Jag kan inte sluta tänka på Håkan. Hela jag skriker redan. Kärlek är ett brev skickat tusen gånger. Jag är i behov utav någon slags värme. Igen. Tack för att du står ut med J. Genom eld. Min blogg är så jävla rörig. Lev med det. Skolavslutningen kan beskrivas med ett ord. Tårar.

YOU THINK SHE CAN'T GET HURT, YOUR MOTHERFUCKA

tJA. Tänkte bara berätta om hur jävla bra Linnéa är. Tycker synd om er som inte har henne delaktig i era liv. Du är bäst vännen min. Jag älskar dig!


Fan, vi är ju rätt snygga ändå.


lycklig


16 april,jag pojkvännen och vänner. en känsla utan ord. Jacob och Olle,Daniela och ett kyligt katrineholm blev en fin sysselsättning denna tisdag. Ibland går livet som på räls. hur länge till kvittar just nu. jag lever i nuet. Skolan är underbar. Franskan ligger och dammar på hyllan. Ikväll bygger jag bo hos Daniela för tredje natten i rad. Ingenting är vettigt 03.30. Markus krunegård förgyller mina dagar. Senare ska ska vi ut frysa igen till nytt manligt sällskap. Flixen kallar. Lägesrapport. Tack och Hej.

† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0