MUMFORD & SONS till Hultsfred

Jag måste dit. Alltså. Åh


fotolektion 3.0

Who says I can't be free? from all of the things that I used to be. re-write my history

Sharing different heartbeats. in one night.

The sun went down. and with it the love we found. that's the way things are sometimes.

most of the time

Never die. these flowers will never die


stockholm

image description
image descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
image description

Utkast: Jan. 29, 2012


Du ska se att allting ordnar sig

godmorgon. känner mig äcklig, sliten och trött. och vill inte röra mig en cm innan tåget går.. meeeeeeen. jag är i största behov utav en dusch. och mat, såklart. tror jag ska träffa fröken Bergqvist när jag kommer hem. vore ju himla trevligt. nu ska jag titta på underbara älskade och gråta av mig. alltså åh den filmen är så himla fin


Nu ska vi ut. Ha en fin lördagskväll alla!


I don't believe that anybody, Feels the way I do, About you now

helt slut efter den saftiga pw:n, allt städande och ett långt varmt bad. ja.. och nästa vecka ska jag och jennifer flytta till USA. näääääz! (ja,det är ju aldrig fel att drömma iallafall haha)

Jag slutar upp att kämpa nu vill jag lägga av

image descriptionimage description
gjorde en finlunch för två.
idag vaknade jag och hade TRÄNINGSVÄRK. känns grymt bra. för nu är det dags att ta dag i skiten. så det är bra att danspasset är sjukt roligt oxå! gör en extremt peppad och taggad på att fortsätta. ont i huvudet har jag gått runt med hela dagen här hemma oxå. icke kult. har dock haft finisar som gjort så att jag mått bättre. louise kom hit efter hon slutade skolan vid halv ett ungefär. då hade jag redan dukat upp en god kycklingsallad och börd. ytterst gott (om jag får säga det själv) och trevligt. sedan blev det kaffe på maten och mys framför tvn. nu har jag dragit på mig träningskläderna och tänkte dra ut om några minuter på en pw. ska möta upp louise när hon slutat tränat och då ska vi fortsätta gå. hoppas det gör mig lite piggare och dämpar magvärken och huvudvärken! lär väl vara hemma runt halv nio. då ska jag plugga lite. sedan får det bli lite torsdagsmys. och tidigt i säng. imorgon måste jag rulla mot skolan vid 8 ungefär! kommer bli kämpigt, haha. puss

jag vill

jag vill: 1vara brun. 2ha sommar. 3ha mitt hår tillbaka. (gillar dock mitt korta. lite trött på det nu bara) 4bara säga att jag absolut aldrig tänker ta åt mig utav några dryga/omogna/konstiga kommentarer. haha. sorry mates. även fast det är för ens ''bästa''. bullshit! :-) 5slippa ha huvudvärk. 6ha en ben n' jerrys 7och mcdonalds 8gå på 30S.T.M. nu nu nu. 9och finaste håkan. 10banka lite vett i vissa människors skallar 11ha massa tatueringar 12köpa nya töjnigar 13ha en fågel, en fin sådan och en hund 14ha frid och fröjd på jorden, såklart.. 15.. och en hel del andra saker. tex som att flytta till USA och sånt
♣ förutom det så är väl mitt liv rätt bra just nu

men att inget är för evigt är väl underförstått

how to make a gifhow to make gifs
slutar snart. woho. projekt avslutat på mp. gah, skööööönt
IKVÄLL SKA JAG TRÄNA OCH JA JAG ÄR SERIÖS!

världens finaste lilla skrutt

drömde en jätte jobbig dröm om min lillasyster inatt. var helt svettig och helt blöt om kinderna när jag vaknade. så utan att tveka studsade jag ur sängen och sprang till min lillasysters rum och kollade så hon var oskadd. haha. vilken kycklingsyster jag är egentligen. men usch. känslan den drömmen gav mig hoppas jag att aldrig aldrig aldrig ska behöva uppleva påriktigt. hon är trots allt.. världens finaste lilla skrutt syster, som jag älskar mer än livet.

2339

Blev en lite halvt spontan hemfärd till emmisen såhär på kvällskvisten. Drog dit för te-mys med daniela runt 8. Välbehövligt efter eftermiddagens degande i sängen. Nu ligger jag återigen här med dånande huvudvärk och ska snart lägga ner iphonen för att få lite sömn. Börjar nio imorgon, resten utav klassen vid kvart i tio. Men banne mig, nu ska jag ta tag i den där jävla matten. Så dutti så är jag! Haha :-) Men nu exploderar skallen snart.
Godnatt


i love you


Come on skinny love just last the year

(mobilblogg) Sov mig bokstavligen igenom hela dagen igår. Och inte hjälpte det när jag idag skulle upp. Men upp kom jag och nu sitter jag på fotografiskbild och tittar på när mina kamrater fotar varandra. Ställer helst inte upp på bild idag. Ser allmänt jätte sliten och trött ut. Usch :-) En dånade huvudvärk på det, och en skön halkning påvägen till skolan. Bra start på veckan! Haha..


One night of magic rush. The start - a simple touch

hej alla. ligger och äter chips&popcorn och har precis kollat klart på en av världens mysigaste filmer. ''the polar express''. nu ska jag nog läsa lite tror jag. eller sova lite. återstår att se! annars så har jag haft en bra och fin helg med ett bra drag. med några av favoriterna. (hoppas dock på att jag får träffa alla bruttorna nästa helg! känns som att de va ett tag sen nu.) louise och becca sov även kvar här när vi inatt kom hem från marcus. vi somnade linnéa louise och rebecca, men vaknade upp minus en rebecca. haha. fick en liten wtf-känsla då kan jag ju säga. men eftersom jag vaknade 1230 så hade hon redan hunnit smita. haha! nej men, hörreni, nu är jag så törstig så jag vet inte vad. ny destination: kylskåpet
over and out
rackigajävlar. i love you maddis!

I'm out of touch, I'm out of love, I'll pick you up when you're getting down, And out of all these things i've done... I will love you better now


I'm gonna pick up the pieces, And build a lego house

okategoriserat: jag älskar mat. fyfan vad gott det är, shit
''So tip up your cup and throw your hands up, and let me hear the party say! I'm kinda buzzed and it's all because
- This is how we do it''
-
over and out

Thursday i don't care about you. It's friday i'm in love

- Temadagen igår var jobbig, men sjukt intressant. Tror alla blev precis lika berörda och tog till sig. Det är sjukt vad vissa har vart med om, så sjukt att man inte ens kan förstå att det hänt. (Och vi klagar på vad vi får för mat? Även fast vi får mat på bordet varje dag? Osv osv..) Och jävlar vad starka de är. Riktiga kämpar. Några att se upp till. Levande bevis på att livet bara kan bli bättre -
Det är fredag, gott folk. Hur fett som helst. Dock oplanerad. Men jag antar att det kan va skönt det oxå! Nu är det projektdags. Jobba tills vi stupar. Hejaheja

Åh himlen är gjord av sten

Sitter på bussen. Relativt sådär astrött. Vaknade för 30 minuter sen. Men idag har vi tema dag. Så det ska bli skoj :P HOPPAS ALLA FÅR EN BRA TORSDAG PUSS
(jag vill utomlands)


Gamla smycken och annat sånt

Orkar inte logga in på datorn. Men nu har jag gjort det lite mindre stökigt i mitt rum. Så nu ska jag slappa järnet, imorgon ska jag vara hopp-in-mamma för Louise, men vem klagar om man får ledigt tills lunch liksom? Inte jag iaf. Godnatt


We had a promise made, We were in love

sitter och har historia, mycket givande. som vanligt! eller? haha. slutar halv tre och då kommer lilla becca sitta hemma hos mig och vänta. åh så mösigt

Take me down like I'm a domino

där såg man inte mycket. men vaknade förtidigt idag, så då passade jag på att trycka i min 10mm töjning i mitt lilla öra. nu ska jag snart klä på mig och lite sådant för att sedan dra mig mot bussen! ciao

You're like a shot of pure gold

ligger och kallsvettas som ett jävla djur. tjena feber. trevligt att du hittat hit, igen! fast nä :P blir så tpl när jag är sjukis. (trött på livet, inte trött på lektion som jag trodde häh) annars så har jag klarat av skolan med nöd och näppe (tur att jag har mina fina klasskompisar, så jävla bra dom är), pluggat, lite, heh, badat, och fått upp min töjning i örat till 8mm. 2 mooore tooo gooo, sen är det stop! nu ska jag typ sova. hejdå

If you knew how much this moment means to me

hei blogg. jag mår som en påse nötter eller vad man brukar säga? inte bra (bättre) alltså. så det blev en lugn helg. både skönt och mysigt. massa gott att äta och dricka. perfa. nu laddar jag upp för en ny vecka. lär nog inte vara på topp men ska försöka så gott det går! har inget speciellt inskrivet i kalendern. vilket är skönt. ska försöka få till en träff med fröken ståhl. hiheho. och sticka ner till friskis och checka läget. riktigt pepp på vissa av deras pass faktiskt! och ja, det är väl det enda. har suttit med detta inlägg i drygt 40 min nu. kasst. inget att skriva om. så jag avslutar här. hoppas alla haft en lika skön helg som jag har!
puss

And if you knew how I wanted someone to come along. And change my life, the way you've done.

Vincent 15 år

Grattis bror!


2222

godkväll. har haft en jättemysig fredag här i stockholm. känner mig inte på topp så ska snart sova. kraslig i huvud och hals. så tänkte ta någon värktablett och sedan sova många timmar så jag är pigg imorgon. får nämligen finbesök lagom till lunch här. och sedan tar jag mitt pick och pack och sticker hem till malsan och galejar med mina tjejor. dock eftersom jag inte är helt hundra så ska jag nog ta det lite piano. kan inte vara allt för hänging på söndag, för då ska jag få plugg undan röjt. och det lär inte hända om jag är nere on the botten. haha. sjukare lär jag ju oxå bli om jag går all in. och det har jag inte tid med just nu. är ju en helg nästa helg oxå! ;-)
godnatt! (-50 dagar kvar till avicii, klagar ej!)

saknad


0753

godmorgon. vaknade för 30 minuter sen. nu sitter jag och mumsar på en skagen och kaffe. gottgottigottgott. idag går jag till 14, för sedan ska jag till doktorn. mindre kul. men! ska inte hänga läpp för det. efter ska jag till kulturis för lite sång och sedan ska jag umgås med sebi och dani. #lägesrapport
over and out

No sleep.

(put that fake smile on)


I see the pain in your pride.



1510

slutar snart woho

Fired at the ones who run

kan inte riktigt sova, så kunde ju lika gärna slänga upp något här tänkte jag, förstår ni. efter skolan åkte jag hem och åt. de va göttit som fan. sedan tog jag ett bad och försökte mig på min 10mm töjning till örat. men kom icke långt innan det var dags att slänga på sig kläderna igen och rusa till bussen. för att möta marcus. en sådan grym vän killen är. vi gick på innebandy, pratade om det mesta och fick oss några härliga skratt! nu är klockan mycket och jag tror jag ska dra igång min lugna lista på spottan och göra allt för att somna. vill ju ha lite mer tid på mig imorgonbitti än den lilla jag fick idag! så vi höres läsare!

#tisdag

masade mig upp 30 minuter innan bussen gick imorse. inge pepp. det var inte kul alls. med det gick. fick ändå stå och frysa arslet av mig i 5 minuter. trött på kylan nu. de kan jag ju säga. nu är det mattedags och jag ska fan få något gjort. (eller?) jorå.
-
står i din port står bara still
för en minut sen var du min
en tredjedel av den jag var går hem
för en är krossad, en är din
det här är slutet på vår film
jag blir aldrig mer densamma, från och med du
även om ett sekel går så ska jag alltid vänta på vår tur

måndag

hola. är helt sjukt trött hela tiden. vänt på dygnet totalt. inte ok. men idag har jag fikat och hängt med serina, vart ute och gått med daniela och städat. så ikväll somnar jag nog gött ändå. eller ja. det får vi väl hoppas på iallafall! lovet har iallafall vart helt okej. har dock inte haft någon ork till något alls. mest degat, och dega gör en rätt otaggad på allt. så har vart helt off. men nog med det tjatet. imorgon börjar skolan. inte så verri taggad. men nu är vi inne på sista terminen så det är bara att ge sig fan på att det ska gå, så kommer det nog gå bra. har en del dåliga vanor som jag nu ska lägga åt sidan, speciellt det här med sömnen. att sitta uppe och sedan inte ha någon ork dagen efter (ja, det är ett stort problem här haha). och som de flesta andra så ska jag oxå försöka börja röra på mig dagligen och allt sådant hurtigt. ja. vi får väl se hur mycket av detta som faktiskt lär ske. men nu ska jag börja röja innan det är dags att sussa! vi hörs när vi hörs fellas
-
isn't funny how day by day nothing changes, but when you look back everything is different? and isn't it funny how you only need to do one mistake to make someone forget all you've actually done for them?

årssumme 2011

Januari: Vi startade året med en hel drös med myskvällar, en del fester, och mycket popcorns ätande och te-drickande. Var även jättenöjd över min julklapp, iPhonen. Och satt ihop med den i princip. Jag slog till med en brak-fika hemma hos mig, och madickens hus blev äggat. (vi sket nästan ner oss. jävlar vad rädda vi blev) Jag umgicks även mycket med jacob, och hängde mycket i duveholmshallen och på C&L. Vi hade en helkväll i forssjö hall, och sov (inte mycket sovande dock) hos Kevin. Januari 2011 var svinkall, men jävligt rolig. Fick reda på att jag skulle till turkiet i augusti. &Jag fick även hem min ack så jätte efterlängtade Håkan biljett.
Februari: 10 Febrari. Det var min första håkan konsert. Jag hade sett honom live förut. Men nu skulle jag gå på en konsert med endast honom. Det vällde ner med snö påvägen ner till linköping. Det var helt sjukt väder. Och om jag och Madicken var uppe i varv. Det gick inte att sitta still. Jag var nervös. Helt ärligt. Men fan så lycklig. Ett minne för livet. Längst fram, skrattandes, gråtandes, sönderskrikna och svettiga stod jag och min kära vän. Annars så hade vi rätt mycket i skolan. Vi hade våra första NP. Och dansen på safiren. Som var helt OK. Där jag även stukade fingret. Jag hängde i stockholm med vänner, och träffade även rebecca för första gången på väldigt länge. Var ute på äventyr och jag bodde i min mössa. Checkade Daniel Adams-Ray i aulan, köpte en fin tygpåse och fick honom att gratta vår vän olle på födelsedagen. Vi slog till på mera forssjöhäng och jag köpte alldeles för många par converse.
Mars: Det blev mycket festande när vi kunde lägga skolan åt sidan och njuta av dom två bästa veckorna på hela högstadiet. Musikalveckorna. Vi slet som djur, men jag hade så jävla kul rent ut sagt. Och det lönade sig också. Världens bästa musikal. Solen började titta fram. Jag satt och pluggade på balkongen och åt väldigt mycket nudlar. Jag började även töja örat. Och fick panik över vad jag skulle välja för gymnasium. Var väldigt inställd på att ta mitt pick och pack och flytta hem till pappa på kungsholmen och gå på St:Eriks. Men kände att jag inte riktigt var redo. Något jag ångrar lite smått ibland. Men har ju dock mycket att stanna kvar för. Jag lyssnade massor på Mumford & Sons. Min lillasyster fyllde år och jag mådde bara allmänt jävla bra mars 2011.
April: 16 april. Världens finaste håkan igen. Åkte dock med jacob denna gång. Och inte var det ett dugg mindre finare den gången. Eller mindre svettigt. Heh. Gjorde en franskaredovisning som var avgörande för mitt betyg i språk och den gick bra. (hatade språk) Jag fyllde 16 barre och fick en fin present utav sebbi. Vi fick påsklov och jag levde som aldrig förr kändes det som. Hade mysiga kvällar med mina vänner, åkte till estockholmo med emmis, festade, satt och sjöng på djulöbrygga med trevliga varelser, gick i shorts och glajjer, hade grillmys hos madde, (vi åt massor detta lov!! heh eller juste, standard) åkte moppe och gjorde handdukar till gardiner med madicken, satt med daniela klockan fem på morgonen på en brandtrappa och pratade om livet. Och ja gud vet vad. Hann med mycket på en vecka. Valborg kom och det var kul som fan.
Maj: Det blev varmare och varmare. Vi kunde börja hänga på djulö efter skolan. Vi hängde i idas bod, och sjöng och spelade gitarr tills solen gick upp igen. Ida hade även födelsedagspartaj hemma hos henne. Astrevligt var det! Jag köpte min efterlängtade röda jacka och avslutningsklänningar. Gick på majrocken och lite sådant. Vår klassresa ägde rum. Den rockade fett. Älskade 9B2.
Juni: Sommar! Det firade vi så gott vi kunde med nya bravader varje helg. Det blev en varm nationaldag med en ullrik uppträdandes i stadsparken. Sött! Vi lunchade och göttade oss i solen på C&Ls uteservering ex antal gånger. Det blev även dags för avslutningsmiddagen och den var hel grym. Alla var så himla snygga och ah, shit, det var så grymt kul. (dock var nog alla lika svettiga och trötta efteråt heh) Sen när man traskade hemåt, men en jävla fotvärk och nästintill blött hår, insåg man att det snart var slut. Dagen vi alla längtade efter men ändå fruktade kom. Skolavslutningen. Det var dags att sluta nian. Lämna klassen och tallås. Vi grät, grät och grät lite till. Var 100 gånger värre än vad jag trodde det skulle vara. Avslutningskvällen blev bra den iaf. Ca 15 bruds i ett partytält kan ju liksom inte gå fel! Livet flöt på. Solen kom och gick i omgångar, och de gånger den sken var vi bosatta på djulö. Och jag i min hatt. Annars så kunde vi underhålla oss bra ändå. Midsommar kom och det blev en sjuhelvetes afton. Riktigt rolig och bra.
Juli: Sommaren fortsatte i full rulle, and so did we. Inte en lugn stund. Alltid gjorde vi något, och det är så det ska va ju. Daniela styrde upp ett par riktigt bra kvällar i lägneheten. Vi hade även mycket utemys med massa gott. Malin styrde upp ett av sommarens härligaste krök. Jag var i norge på bröllopsfest, och det var helt sjukt! Jag åt massa jordgubbar och var på grönalund med asbra vänner. Festade med rebecca och linnéa i bie en kväll och tog fula kort halv fem på morgonen. Hade en grym övernatting hos sarisen med madde. Firade pappa och var överlycklig över att rebecca och jag fick bra kontakt igen. Åkte på en fet kryssning med Emma. Drog till nyköping och partade med vänner. Åkte hem 6 på morgonen med bussen. Och mitt hat brann mot Fest Hos Mange. :-)
Augusti: Vädret började bli sämre. Men det fanns fortfarande dagar då det var stekhett ute. Dom tog vi vara på. Dom andra dagarna blev det rätt mycket innesittande hos varandra. Och på kvällarna blev det rajtantajtan. Cinema gick ofta på repeat. Hade en heldag ute hos Landbergssons, och styrde upp trevligt chillkrök. Mitt hår började bli relativt långt och jag var skitnervös inför flygresan. Mina vänner och jag styrde upp ett litet avskedskrök dagen innan jag stack iväg till turkiet. Vilket måste vara den gången jag skrattat som mest under en kväll. Sedan var det bara att tagga för att sedan sticka och ha en kickass vecka i turkiet. Kom hem och några dagar senare gick jag min första dag på duveholmsgymnasiet.
September: Gick på håkan en tredje gång. I sthlm. Med emmis och dickan. Nionde september. Lika känsloladdat och kärleksfullt även denna gång. Skolan var rolig och photobooth användes flitigt. Malin styrde upp fiesta ute i julita och vi gick även på massa andra bra fester. Gick och sjöng om en cykel med moa och becca halv fyra på morgonen i septemberkylan. Jag blev dundersjuk och var kär. Lyssnade mycket på the drums och radical face.
Oktober: Skolan fortsatte vara rolig, och fotolektionerna blev en stor favorit! Jag färgade håret rött. Hade sönder min iphone. Var ute på roadtrips. Festade med my gurls och sov i björkvik. Louise åkte iväg till spain och jag trodde jag skulle dö. Media tvåorna var givmilda och gav bort typ 10kG snacks. Jag och daniela sov i forssjö, och pikke och jag fick en crush i skolans mackor som serveras i caféterian. Höstlovet började. Jag och L-bo drog till sthlm och jag ville klippa av mitt hår igen.
November: Höstlovet fortsatte. Min iPhone kom tillbaka. Jag var i norpan med min fina ebbis. Och i nyköping med några babes. (grym kväll) Skolan började igen. Klickade hem AVICII premiumbiljetter till mig, louise och rebecca. Jag tog hål i läppen och blev sjukare. Fick besöka doktorn och ta massa prover. Och fick gå på återbesök. Färgade håret svart. Började älska skagenröra. Lärde mig dricka daimkaffe och klippte av mig håret. Världens raraste farmor sa adjö och usch nej november var inte min månad. Alls.
December: Bilden får tala.
Mitt december 2011 var bra. 2011 har vart väldigt bra. Men detta år ska bli bättre.
(det måste det, vi dör ju liksom i december ehe :P surt)

-

Through my rise and fall
You've been my only friend
And you correct me when Im lookin' wrong
I see the scars that remain
I see my mama' smile thats a blessin'
I see the change, I see the message
and no message could been any clearer.


myser hemma hos elin

massa god mat, efterrätt och chips och godis. fint som fan.

Let's flip the track

sitter här i min oversize skjorta och tittar ut över mitt rum, som för tillfället, ser ut som ett slagfält. det ser förjävligt ut med andra ord. så ska ta tag i det nu, sedan ska jag duscha för att sedan bege mig till duve för lite fussball med Ida och Becca. sedan ska jag följa med Ida hem till hennes lilla lya. myssssssss. annars så hade jag, daniela och pikke det bra ute i bvik hos landbergssons inatt. blev en hel del skratt och kanske lite för mycket att äta. haha. tog kvart i två bussen in idag, och åt mcdonalds. (nej, man kan aldrig få för mycket av det goda) sedan gick jag och beccis lite på stan. fick med mig lite nytt till garderoben och ett par nya hörlurar. röda och fina. sjukt bra är dom oxå! love it. nej, nu måste jag börja röja. vet att min iPhone laddare ska ligga här någonstans. men vettifan vart. så ja, ni kanske förstår nu hur stökigt det är? haha. hejdo!

sötis.

såhär har jag känt mig idag typ

första januari 2012

finisar! bilden är tagen utav min babe schöllan.
Nu är jag äntligen uppe ur sängen. Hela dagen har vart en kamp, typ. Helt slut. Urre usch! Men nu har jag iallafall tagit på mig lite kläder och ska äta något för första gången idag. Men det är mödan värt. Hade det riktigt bra igår med dom finaste tjejerna på jorden! Så otroligt bra dom är. Kanske slänger upp bilder sen om jag inte stupar i sängen igen. Skulle egentligen vart med Ida idag, men både hon och jag kände nog att det var näst in till omöjligt. Heh. Så ska få umgås med henne på tisdag! Fett. Och imorgon ska jag träffa Daniela och sedan kanske övernatta i bvik. Mösigt. Men nu blev det lite hardwork att sitta upp. Så ska nog lägga mig en stund igen, heheh.
Hoppas iallafall att alla hade ett grymt avslut och en grym början på 2012. Puss

† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0