tisdag - tio månader

Hej! Redan tisdag och snart har halva höstlovet gått. Igår var jag med Louise och sedan åkte jag hem till Pikke en stund. Idag vaknade jag vid 10, och har inte gjort något av något värde. Legat i soffan, skickat iväg lite mail (håller tummarna för att jag snart blir med jobb), och sovit. Man har så jävla dåligt samvete såhär på kvällskvisten då, för att man har haft så otroligt tråkigt, haha. Har inte ens vart utanför dörren liksom?! Nej usch. Men nu tar dagen en liten vändning faktiskt, jag och Andreas ska åka och handla. Sedan koka ihop en lite godare middag än vanligt då vi har tio månader. Inte mycket att hänga i julgranen kanske många tycker, men det är dom bästa tio månaderna jag haft iallafall. Varje dag räknas. Min finaste pojke! ♥ Sedan ska vi gosa ner oss framför en film eller dylikt. Imorgon har jag hela dagen fullspäckad med vänner. Ska umgås med min Ebba, och sedan ha myskväll med mina tre bästisar. Låter som en väldigt bra dag! Får förmodligen hem mina linser etc imorgon också, som jag ska ha i helgen. Ska bli himla kul att klä ut sig, var år och dar sen! Puss & Kram

söndag - luckiest girl

Fett låttips (vinsten - luckiest girl) till er! Kanske sent att tipsa nu, men bättre sent än aldrig. Har vart helt fast vid den sen jag hörde den första gången i svt's kortprogram ''portkod 1321'' för ett tag sedan. Såg nämligen nu några dagar sent den senaste delen och blev påmind om låten, så varför inte tipsa? Och sedan så har ju faktiskt några av er frågat mig om jag kan ha ''dagens musiktips'' varje dag. Kommer nog inte börja med det, men ibland ska det nog gå att få till! :)
 
Annars så har denna bakissöndag handlat om att inta soffläge 2.0 med min fina Serina. Vi har köpt skräpmat och sammanlagt legat i soffan i ca 5 timmar och bara degat och pratat. Riktig kvalitéts tid! Sedan har jag hängt tvätt, plockat med disk och små städat lite. Har köpt en ny byrå till vårt lilla sovrum, blev jätte bra! Och väldigt roligt att dekorera och pyssla med den. Vi fick även en skrivare idag av Andreas föräldrar, mycket praktiskt, så det är vi tacksamma för! Och nu väntar vi på middagen, idag står kronhjorts gryta med hasselbacks potatis på menyn. Hur mumma? Och ingen söndagsångest gömmer sig runt hörnet för den delen heller.. Underbart!

lördag - pusskalas


mamma

har fan snyggaste mamman. min lilla mamma. ♥

höstlov

typ så här knasigt glad och fri känner jag mig. äntligen lov. vilket innebär: att vända på dygnet, att ha lördag hela veckan, att umgås med världens bästa människor, att gå långa kalla pratpromenader, att äta sig mätt på godis och chips mitt på dagen, att ha en hel dag bara till för serier, att göra spontana och roliga saker (ta dagen som den kommer med andra ord). ja, att må underbart helt enkelt. och om solen skiner hela veckan lär ju hela grejen bli dubbelt så bra. ikväll vankas det nog fest. och det är ju kul
puss

lördag - happy.


torsdag - sjukstuga

hej alla glada! torsdag i all ära men fan ta att vara sjuk. eller ja, sjuk och sjuk. kallsvettningar och illamående är vad jag snackar om. fått sova ca 2 timmar inatt. mådde ruttet och trodde jag nått botten och åkt på vinterkräksjukan. men tur i oturen så har inget kommit upp än. jag har inte kräkts än alltså, med andra ord. mår faktiskt liite bättre nu när jag väl fått i mig lite naturgodis och lite glass. imorse fick jag inte i ner en gnutta av något alls för jag var stensäker på att det skulle komma upp igen. men efter lite om och men fick jag ner lite och det har faktiskt stannat där. tack och lov. kom inte upp från sängen förns lunch då inte mina ben bar mig innan dess. knappt nu heller, men jag klarar av att pendla mellan sängen och soffan iallafall. 
 
hoppas verkligen på att det bara blir bättre nu, måste gå imorgon då vi ska sända live i skolan. enbart för oss då men, lite roligt ändå, och lärorikt. plus att vem vill ligga inne med kräksjukan? nejtack, inte jag iallafall. förutom att jag är lite sjukis så har jag iallafall hunnit plugga lite, ska fortsätta med det sedan. jippi! haha. men har bara lite enstaka småsaker kvar sedan är jag riktigt redo för lovet! som vi ska inviga ordentligt imorgon. (om det inte nu är vinterkräksjukan som spökar, det vore ju lägligt..) 
 
puss och kram

torka aldrig tårar utan handskar

jag är i någon slags känslosam.. kris.. just nu. har precis kollat på alla tre avsnitt av ''torka aldrig tårar utan hanskar''. och tårarna tog bara aldrig slut. det är nog det finaste jag sett, kärleken.. sorgen.. hatet.. kaos. vet inte mer vad jag ska skriva, har tappat fattning, ord räcker inte till. så snälla, titta
<3

skåneweekend


tisdag - the rules of dada

hejsvejs! tisdag och jag mår bra, solen skiner och jag softar runt i mina ray ban's. idag hade jag ingen matte så fick sovmorgon, efter skolan ska jag göra ett himla jobbigt matteprov och sen ska jag hem, träna, äta sova. ja, j*vlar vad jag ska sova! drömma mig bort tills på fredag då lovet börjar. fy vad kuligt det ska bli! 
avslutar med en överredigerad bild, mest för att visa upp min nya supersköna favvo tröja. från monki.

andreas karl- gustav sjöberg

min kärlek.

söndag - back in town

myssöndag!
hemmaaaa! efter en riktigt mysig och bra helg i skåne. en klar tia! vi har ätit gott, shoppat, ätit lite till, skrattat, och bara haft det allmänt bra! dessutom hade vi nästan över tjugo grader i lördags när vi gjorde malmö stad. hur härligt som helst! tänkte lägga upp lite bilder imorgon! har en hel drös. just nu sitter vi framför beck med ett hav av godsaker framför oss. bra avslut!

påväg!

LET'S GO! 


fredag - hoppsan!

igår fick jag och serina ett litet tokryck om att det skulle vara lite kul att ta hål i naveln. en timme senare var vi på hud och hår och gjorde det! så kan det gå! annars så är det äntligen fredag och efter skolan styr jag min kos mot skåne. om vi ska ha det fett! ha en trevlig helg alla så hörs vi! puss
 
en månad kvar till chris nu, och en månad och tre dagar kvar till årets fest, shm. jävlar vad vi ska leva!

på språng!

fullspäckad dag. har bockat av skola till 11.35, körlektion, träffat på mormor och mamma och hängt lite med dom, pluggat och nu ska jag svira om innan jag ska ner på stan och titta på min systers musik-uppvisning. sedan ska jag träna, sedan hem till mamma. där ska vi laga mat, fika och ha det allmänt mysigt! sedan ska jag hem igen, och då bör mitt hjärta ha kommit hem från jobbet.

ha en fin dag alla!

onsdag - emmaboda 2012

väldigt suddiga bilder från världens bästa och varmaste vecka. fybubblan vad kul vi hade! 

min bästa serina är hemma!

bilder från september. fyfan vad skönt att ha min pingla hemma! äntligen är alla fabulous four samlade i stan igen! woho ♥

så går det

   
 
om man är lite berusad och pront måste ta fina bilder, ''gorgeous gorgeous gorgeous''

mat- och dryck bilder från helgen.

förrätt och varmrätten i lördags. riktigt smarrigt!
mat och dryck igår. lyx!
 
 

stoppljus

idag inviger jag mitt gula hår i skolan. hej total förödmjukelse! :-) 
(omfärgning ikväll, ja)

älskade vän

saknar daj. de dags att komma hem nu. 

hoppsan!

lite ljushårig


amanda todd

men för i hela helvete! är så arg så jag skakar! mobbning, är det ABSOLUT värsta jag vet. denna otroligt fina och starka tjej är nu död. hon orkade inte vara stark längre. hon tog sitt liv för några idioter inte fattade bättre? VART är världen påväg? VARFÖR händer detta fortfarande? varför? HUR kan folk vara sådana kompletta jubel idioter? så jävla vidriga människor det finns. usch! vill bara.. ja. få dom att genomlida det hon fått gå igenom. och lite värre. så jävla världelösa, hoppas så innerligt att dom alla ångrar sig så hårt att dom tar sina egna äckliga liv. detta ska inte hända. ingen ska behöva bli mobbad, vara ensam, etc. ingen. 
 
död åt mobbning.

sweet nothing - calvin harris

hade en otroligt trevlig kväll igår med massa bra människor. verkligen skittrevligt, iallafall till 99% utav kvällen. men sånt får man ta. hur som helst så blev det väldigt lyckat. och det känns idag kan jag säga! somnade 04 och vaknade 14.00 utav att min pikke ringde mig. hoppsan sa! haha. idag ska jag äta tre rätters hos andreas föräldrar vid sju, sedan får vi se. bra blir det säkert hur som helst! nu ska vi åka och storhandla. inte aspeppad på det dirket.. vill sova i soffan hela dagen, hähä. 
 
ha en fin lördag alla
 

it's hard to dance with a devil on your back.


love

Way up high or down low
I'll go wherever you will go

gossip girl

har vart och tränat eftersom vi fick sluta tidigare idag, 13.30. ska nog ut på en kort pw sen också. eller så blir det lugnt, vi får se! kina mat ska jag hur som helst unna mig ikväll. såååå jävla sugen. så en pw, städning och plugg ska hinnas med innan rebecca kommer och myser med mig för ett litet tag. om hon håller mig sällskap till middagen återstår att se. nu börjar gg igen, inte för att jag är något stort fan av det, men tittar gärna på det när det ändå går. med lite godis mellanmål till det! mums. imorgon är det fredag! helgen ska spenderas med mina tjejer. och nästa ska jag ner till skåne med mitt hjärta till hans syster.
det ska bli så hiiimla mysigt! ♥  
 
och stort tack till dig min finaste fröken ståhl som gör så fint här! tack igen! älskar dig!

gästblogg

 
Hej gumman! Fixar lite på din blogg nu, kommer väl gå in lite då och då tills du blir nöjd. Du får säga till vad du vill att jag ska göra och skicka bilder osv! Bjuder på en söt bild från slutet på 2009. Love u! ♥
/Ebba

morning


tisdag

det blev en väldigt kort skoldag. fick sluta tolv. efter det så åkte jag hem och sov. som jag behövde det! trött nu med dock. tränade ju efter det och sedan var det plötsligt kväller. har ätit och nu väntar jag på att my love ska vara klar i duschen så jag kan hoppa in. efter det är det sovdags. lång dag imorgon med mycket att göra. så, godnatt! puss


you can do it!

känns skönt att vara pepp på träningen igen. gör en riktigt gott. och snygg. haha. har kört gym + pw några dagar idag. och det känns asbra! imorgon blir det pass,gym och pw x2! heja heja. har som mål att få tillbaka kroppen jag hade i somras. för det är ett mål som är realistiskt och jag vet att jag kan uppnå. skulle bli så besviken om jag satte ett högre och inte klarade det..! när jag har klarat det så får vi ser om jag siktar högre eller nöjer mig så, helt enkelt. det har gått väldigt fort från augusti tills nu. har dock vart inne i en liten svacka, som ni kanske märkt. inte okej! så nu jävlar. saknar att trivas i hur man ser ut, och inte vantrivas. 

bild från i somras, slutet av juli. och jag vet hur ful ställningen är, hahahah, men det är tyvärr den ända bikini bild som togs på mig under hela sommaren. vill ha tillbaka detta nu! (och sommaren)


nostalgi.


well, some nights I wish that this all would end

sitter på fotot och försöker mig förstrå hur alla knep går till på ps. tur att det är kul iallafall. så sjukt trött idag. och har lite träningsvärk sedan jag var ute och brände fett och pratade av mig med mor igår kväll. så jävla bra hon är. iallafall så sover som en kratta nu för tiden. och kan inte somna förns bortåt 02-03. är inne i en jävligt jobbig och påfrestande period nu helt enkelt. nu ska jag jobba vidare. efter detta har vi idrott kvar sedan tror jag vi slutar? som kompension för imorgon. ska fota hela dagen imorgon då hela skolan ska gå en ''promenad för livet'' eller något liknande. 
en ny och fin mobil satt på sin plats. 

mina områden


haft en helt underbart trevlig helg med mina älskade vänner, pojkvän och familj. i fredags firade vi serina och lördagen spenderades i stockholm med min pingla, fick med mig en ny fin vinterjacka hem till rätt pris (överlycklig) och spenderade lite för mycket pengar än vad min plånbok gillade inne på hollister! men så himla fint. ny favoritbutik! igår åt vi hos mamma och sedan sov rebecca över. så mysigt så! idag ska jag laga min trasiga bebis. så fin den kommer bli! ska även träna och plugga. bra dag ju! ses!
 
ps. kommer ske lite ändringar här då min fina vän, ebba, ställer upp och kommer göra om här i min blogg. så jag blir lite mer pepp på att skriva osv. allt blir roligare om det är lite finare. nu är den bara så himla tråkig och ful. ja blä! ds.

run away with my love

''Who will be there to take my place?
When I'm gone you'll need love''

emeli sandé - where i sleep

nu när min dator är tillbaka så kanske det blir att jag kikar in här och skriver lite ibland ändå. fortfarande inte alls så pepp på det, men det känns sååå mycket roligare nu när min dator är tillbaka. och ja vad har hänt i mitt lilla liv sedan senast? kan rabbla upp några saker. jag har festat, haft många mysiga middagar (köpt en fritös..), varit runt till IKEA och andra möbelaffärer hur mycket som helst, ägnat alldeles för lite tid till plugget (vilket lär ändras nu då jag fått tillbaka min dator), varit på bio, haft vänner hos mig dagarna i ända, pussats, shoppat (bland annat mina älskade skor - titta några inlägg under), skrattat, dragit några spontanare, och ja, jag har haft det kanon helt enkelt. och det ska jag fortsätta med. i helgen blir det födelsedagskalas, för vår serina, och på lördag ska jag möta upp ebba vid 10.42, sedan åker vi och röjer fan i stockholm. låter som en kalashelg! hoppas verkligen på att få med mig en vinterjacka hem. skulle vara gö' bra. verkligen! men vi hörs när vi hörs peeps. puss

älskade mac

min bebis är tillbaka, uppdaterad, bättre, finare och ja. allt jag kunde önska mig! så lycklig! firar det genom att slå till på en middag med bästis ikväll! ibland är livet rätt gött ändå.  

-


† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0