until' they kick us out, people move your feet

fick en fråga om vad för konserter jag såg på emmaboda och vilken som var bäst, så tänkte ta mig tid att svara på den frågan. jag såg följande konserter:
steve aoki
icona pop
svenska björnstammen
alina devecerski
 kapten röd
zedd
maskinen
nause
knife party
bingo players
tror inte jag glömt någon nu? alla var iallafall sjukt bra och vi flippade ur så det heter duga. men dom (kan inte välja en) allra roligaste och bästa var nog - knife party, steve aoki och zedd. självklart var man närvarande under fler, och lyssnade, som tex panda da panda och lucas nord. men dessa var dom vi verkligen gick för att se. så jävla bra allt va. VILL TILLBAKA

I don't care, i love it

hemma från en urflippad vecka på emmaboda festivalen. men vill inte va hemma. vill tillbaka. kan utan att överdriva säga att åka på emmaboda med mina bästavänner vart det absolut roligaste jag gjort hittills i mitt liv. vill verkligen inte vara tillbaka bland falska människor och skit i kholm. vill tillbaxs & umgås med dom sjukt bra och sköna människor vi lärt känna. därför man åker dit liksom, för att komma bort och lära känna nytt folk. vilket vi gjorde, hur många som helst, vilket bidrog till att detta blev en kickass vecka. trots att vi haft värmerekord(dog typ, asvarmt hela veckan), massa getingar, sovit som skit ibland, mått piss dagen efter och diverse annat. men det onda vägs upp av det goda liksom. lätt. vill leva om denna vecka tills jag dör, typ


Emma fucking boda

stress x 10, full rulle hela dagen. andreas åkte 03:30 till flygplatsen imorse..... resulterade i att jag inte kunde somna om, så gick och la mig i soffan och kollade skit programmen som går på tvn vid 04-05-06.. tills klockan sju då 7th heaven börjar! så bra! somnade om vid nio snåret kanske iallfall. tills elva. gick upp, gjorde lunch, sprang lite ärenden, städade lägenheten. usch.. tråkigaste som finns. :-) plus att vi hade serina och martin över igår på mat och mys så diskhögen, som redan var lagom stor, var imorse ett berg. tog mig 40 min. så jävla tråkigt! sedan åkte jag iväg och fixa det sista inför emmaboda (pepp!!). åkte sedan hem till mor en sväng, fixade kontantkort till mobilen, som såklart skulle krångla och har vart ur funktion till och från idag. men nu så. åkte sedan tillbaka, packade ihop, gjorde middag, duschade och åkte hem till pikke. jag hon och serina har suttit ute och myst fram tills nu. men nu ligger vi och taggar satan! klockan ringer tidigt och vid 07:00 drar vi. NU KÖR VI PEEPS


-


Lördag

lever livets glada dagar, helt enkelt (emmaboda snart!!!!)


Godmorgon!

är uppe tidigt för att hinna göra lördags-brakfrukost, Bella ska även komma förbi och äta med oss, mysigt! :-) igår hade vi massa olika gäster all day så vi missade tyvärr det fina vädret, men det verkar vara med oss idag igen, så efter frukosten är det ut med båten som gäller. igår kväll hade vi Martin över på några glas och skönt häng. men eftersom vi skulle upp skapligt, slutade kvällen redan runt 0030-0100 ca. idag blir det somsagt båten och ikväll är vi up for some skönt häng igen + bio på det med bästa vännerna och pojkvän. grymt! ja ni.. mitt liv är så sjukt bra just nu, är glad hela tiden! :-) ja, jag är verkligen så glad över att jag har dom jag har vid min sida. stort tack till er mina bästa! finns få som ni! bokstavligen. <3 till er andra: ha en bra lördag! puss :-)


Har de bra


Första frukosten

Såhär mysigt har jag och min Andreas det alltså!.. Kommer inte bli några problem alls att vänja sig vid detta! :-) Höhö


City lights

Fortsatt i samma veva idag. Pysslat, handlat osv. Var sedan ute hos mormor på middag med min pöjk. Mysigaste stället på jorden. Efter det körde vi lite grejer, först från honom och sedan ifrån mig. Sedan åkte vi och handlade frukost tills imorgon och ikväll ska vi premiär sova! - happyyy! - Vi har nu såhär på kvällskvisten plockat runt, ordnat till och städat upp massa saker. Så nu ligger vi i den nya - och måste tillägga sjukt sköna - stora sängen! Kommer sova som en kung. Soffan kom också idag, minus benen.. Dom blir levererade imorgon bitti. Efter det ska vi till ikea, och en sväng till Bella! Och sen avslutar jag kvällen på bästa sätt - myskväll och sleepover med mina tjejer! :-) Nu ska vi sussa, upp tidigt imorgon med! Godnatt!


running timeless streets again

Pysslat och handlat grejer till lägenheten idag. Men en sovmorgon tog vi oss allt. Mööösigt. Så var inte uppe förns 11. Vid sex var vi klara och begav oss därifrån, då bjöds det på sommar-middag, med rostbiff, potatissallad och diverse plock, så gott! Satt ute i lusthuset ett bra tag, var en riktigt härlig sommarkväll! Och nu ligger vi i soffan och myser till Wallander! Imorgon kommer soffan och sängen så då blir det full rulle hela dagen imorgon med. Och förmodligen kan vi premiär sova där då också! På kvällen ska vi ut till min lilla rara mormor som ska bjuda på go-middag. Och på onsdag hoppas jag på att få träffa mina bästa tjejer! Nu ska jag pussa på min man. Hejs


Don't wake me up

Hej kompisar! Helgen har vart riktigt bra! I fredags var det fest, men först mat & vin hemma med mor och putte. Sedan vidare till Pikke där vi drog igång på riktigt, mycket trevligt och kul. Och slutligen ut till Julia! Landade i sängen lite för sent för att sedan bli upp-tvingad strax innan tio. Pojken min hade hämtat nycklarna till lägenheten. Så vi stånkade och stod i, men nu är det mesta på plats iallafall! Kommer bli världens mysigaste ställe. Och guess what? Mamma och putte har också köpt hus! Hur fint som helst. Är så glad! Så när jag är där har jag en egen lya där med, en liten bod på tomten. Hur nice liksom? Jo tack, vuxen livet kommer allt krypandes. Kommer sannerligen inte våga sova där själv dock. Så får jag inte sällis av någon så våldgästar jag min syster och sussar där inne istället.. :-) Men det lär ju inte hända allt för ofta, bara när min fina är borta över natten. Skulle aldrig få för mig att sova själv i lägenheten heller. Inte än iallafall. Nej.. Det här med att sova själv är inte min grej..! Tror jag nämnt det. Haha. Iallafall så har vi mitt upp i allt flyttkaos hunnit med att vara på min allra finaste lilla mormors bröllop. Är så glad för hennes skull. Som hon förtjänar detta. Lycka. Älskar henne så oändligt mycket. Och så var jag på myskväll hos Pikke igår med Becca. Vi åt middag, gott som tusan! Sedan bjöds det på både kräftor, chips, dryck och filmmys. Idag har vi firat Andreas farfar som fyllde år med smörgåstårta och annat gott. Sedan åkte vi en sväng till lägenheten och sedan hem till mamma för att beställa hem lite skräpmat och få reda på den otroligt roliga nyheten! Åkte sedan en sväng till lägenheten igen och vid nio landade vi i soffan, här hemma hos Andreas. Vi har betat av en film och massa gott. Nu ligger han och "vilar ögonen", kanske ska göra honom sällskap? Båda är nog lika mörbultade efter denna intensiva helg, men bra har den vart! Dåså, dags att avsluta med några bra ord då.. Ja, jag vet! EN VECKA KVAR TILLS EMMABODA


tattoo

jag och lollo. ig, linneamargareta

torsdag

detta är vad jag sysslar med i princip. blir bättre. förutom att slöa runt i pojkvännens tröja dagarna långa och äta mängder med glass och dricka massa te och cola så har jag: tappat min käraste ägodel, iphonen. och vart med louise en hel dag. vi är båda sjukisar så vi hade en tokmysig dag igår. vi strosade runt i mina op:n och bara va. vi gick bland annat och pantade och tjänade nästan 100:-.. den ni! och resten av dagen hittade vi på lite allt möjligt. vi såg på film och åt popcorn, tog en kvällspromenad och snackade om allt mellan himmel och jord, och diverse annat. mycket bra dag med andra ord. idag stack hon vid kvart över elva till frissan, om en timme ska jag göra detsamma. och när jag är klar där ska jag hem till pikke, därefter bär det av på äventyr. för sånt är ju alltid kul! eller hur? ja, hejdå  

ig

ur mitt instagram. en skön sommarkväll med mina tjejer hos emma

#tvåtusenelva


getting our dreams

ig, linneamargareta

I know one plus one equals two

If I aint got something I don't give a damn, cause I got it with you
fortfarande sängliggandes. gör ingenting om dagarna. förutom att. äta. eller ja det som går ner vill säga. vilket har blivit några ben & jerrys och så har jag även tvingat i mig mcdonalds och pizza (nej inte båda på samma dag) och sen så tittar jag på serier och filmer, och drömmer om paris. så jävla surt! fa-aa-an. jätte kul sommarlov, verkligen. skitkul. iallafall så kom min man hem från skåne idag så han kom faktiskt och pussade lite på mig. gjorde gott vill jag lova. men vågade inte riktigt utsätta honom för en natt med mig i detta tillstånd. så när andreas drog bänkade jag och mamma mig framför filmen på fyran med glass, läsk och popcorn. vilket var mysigt. skönt att få lite ensam tid med mamma. bor ju inte hemma längre i princip så träffar inte henne lika mycket och lika ofta längre. hursom så är hon världens bästa iallafall och jag älskar henne till max och lite mer. :-) förutom degandet har jag/vi fått lite saker klara inför emmaboda iallafall, och så klickade jag hem lite saker från style by tyra. bara 16-17..?..dagar kvar? tills det är dags för festivalen. längtar! sedan är det ju dj-bash i sthlm 18 aug som väntar, och SHM 22 nov. pepp pepp pepp! 

pursuit of happiness

jag vill lägga mig på golvet och skrika ur all frustaration. men det går inte för jag har ingenting att skrika med. är i princip helt utan röst nu. kan väl säga ''mmh'' och ''aah'' iallafall. resten är. borta. något som däremot inte har försvunnit är ångesten över att jag faktiskt kommer missa 11 dagars resande genom europa ner till paris. hur fet grej är det inte liksom? nej, jag blir straffad och får ligga sjuk hemma i gråa kalla katrineholm. tack som fan liksom. får hoppas på en barcelona weekend lite längre fram i år kanske? skulle va nått. och att jag sitter här hemma själv denna lördagskväll gör inte saken till det bättre heller. inte ens är familjen är hemma liksom. känner mig så sjukt nere så ni fattar inte. alla vänner är iväg och festar (vilket jag också missar, fan) och pojkvännen är i skåne. perfekt. men det lär dom ju inte göra i 11 dagar till så dom kommer säkert fixa så att jag har det minst lika bra här hemma med dom. ♥ så snälla, ge oss lite sol och värme i några veckor nu. vill inte vara blekfis längre. ser ut som ett lik nu när jag är sjuk dessutom haha. nej, nu ska jag slå på högsta volym och tagga till emmaboda och inte tänka på något annat, för tanken på emmaboda gör mig faktiskt mycket gladare. det kommer bli så jävla fett! 
/ no lifern'

puss


paris

är så sjukt förbannad och arg. trodde ju att penicillinet skulle göra susen men ICKE. nu sitter jag här värre än någonsin. halsflussen känns långt ifrån borta, jag har ingen röst kvar alls och jag har dragit på mig ögon-och öron-bajs, mina luftvägar är ur balans helt, hostar minst varannan minut. mitt högra öra gör så ont ibland att tårarna bara sprutar och jag måste lägga mig i fosterställning och trycka med handen mot det tills det värsta är över. hajjar ni grejen? det blir inget paris för mig. min ångest är sjuk och jag grinar konstant. livet är så jävla orättvist.

midsommarvirus

hola. är för tillfället sjuk. ögon öra näsa hals är helt kaos. har fått medicin så bör vara bättre inom några dagar. men är förbannad eftersom det är sista jobbveckan och 5 dagar kvar tills vi åker. förvärrar saken genom att inbilla mig att jag inte kommer hinna bli frisk innan dess. ska väl närsom slå på en rulle, och försöka tvinga iväg någon att köpa något till mig. bland annat en ben&jerrys. får i princip inte ner så mycket annat än det. men har inte ätit något på mer än 24 timmar nu så min kropp börjar faktiskt reagera lite nu. känner mig svag som ja jag vet inte vad. halsen stoppade mig från och med klockan 16:00 igår, så sedan dess har jag inte ätit någonting alls. nej nu ska jag tjata vidare på någon stackare. tjingeling

weird comments

Får massa konstiga kommentarer. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Ni som håller på med det. Sluta med det. Haha. Please..

† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0