myspys

Godkväll! Har precis landat i soffan, äntligen! Lider för tillfället av matkoma, och är helt slut efter dagens danspass. Och innan det så städade jag hela lägenheten. Satte upp lite mer julpynt etc. Så det var skönt att sluta så tidigt. Nu ska jag vila, dricka varm choklad och njuta av tanken på att det är helg imorgon. Bra torsdag. Japp!


torsdag - innebandy och bioplaner

Den obligatoriska favorit posen! ;) Hej alla! Sitter i bibblan med mina käraste klassvänner och försöker att slå ihjäl några timmar, då vi har håltimme. Sjukt ovärd dag, är så himla irriterad. Dom senaste dagarna så har inte livet vart på min sida. Igår somnade jag utan att ställa alarm, så kom sent, (så jävla klantig) och när jag väl kom fram fick jag reda på att alla lektioner förutom idrotten på fyrtio minuter var inställda. (det som vi sitter och väntar på..) Är så arg, kunde lika gärna stannat hemma. Då jag även börjar bli sjuk. Hostar, är täppt i näsan, kallsvettas och ja ni vet, det gamla vanliga HELT ENKELT. Och igår var bussen 12 minuter sen och fullproppad med folk. Mindre kul och stå och vänta i blasket som var igår för den delen också. Så då startade min dag lika dåligt som idag. Den blev dock bättre med tiden, då vi slutade 11.30. Och jag och Sessi gick och handlade lunch, och myste till det sådär ni vet som är så skönt att göra, då vädret ser skitäckligt ut osv. Sedan åkte vi och glodde innebandy, och när jag kom hem somnade jag tydligen per omgående. Inte så konstigt eftersom jag kände mig så krasslig som jag gjorde. Idag ska jag värva Ebba till att bli medlem på Friskis&Svettis, och sedan ska jag inte göra ett skit. Sova ut, bli bättre. Och allt där emellan. Imorgon står middag och bio med mina bästa vänner på schemat. Skön fredag med andra ord. PUSS

instagram


Från senaste tiden. 

måndag - ledig

Jag och frugan i lördags! 
HEJSVEJS. Min helg har varit mer än bra. Förra hela veckan var mer än bra. Chris Brown, Shm, Lokalfest, Mys. Ja, allt i ett! Och allt tillsammans med mina bästa. ♥ Idag är jag ledig och natten och morgonen bestod av foppa-och-ebba-mys. Nu ska jag och min pojke julpynta lite. Vi var och inhandlade massa fina glögg-glas, julstjärnor etc igår! Mysigt! Denna vecka består, as usual, av plugg & träning.. och inte mer än de. Haha. På fredag ska jag på bio med min Pikke, och på lördagen smider vi planer om att åka iväg till Örebro på lite badhus-äventyr. Haha. Det skulle va nått!!

favorit grabbarna


this is what we waiting for

Hola! Idag mår jag bara allmänt bra. Huvudvärken är borta, inte hostat sedan igår eftermiddag typ, kallsvettas inte längre etc. Tror sömnen, tabletterna och fredagsmyset gjorde susen! Känner mig skapligt på fötterna igen! Wihu. Så ikväll kanske det blir festligheter. Återstår att se. Nu ska jag fortsätta att fixa med disken som blev igår. Och ja, det var väl det jag har att komma med idag. Imorgon ska jag till IKEA med bästa rebecca och pojkvän. Sedan ska jag sova hos Ebba på kvällen. LEDIGA PÅ MÅNDAG!!

lördag - the love we share

Kolla in vad min man hade slagit till på när jag kom hem från sthlm igår. Blev hjärtligt överraskad! Är extremt lyckligt lottad över att få ha en sådan fin pojkvän. Hade världens mysigaste fredag ♥

we came, we raved, we loved


fredag - what a night!

Lite lagom glada i hatten lämnade jag och becca Kungsholmen och tog pendeltåget mot Märsta, hoppade av i Solna, och fy fan, vad mycket folk det var, överallt! Älskade AIK spelade ju på Råsunda. Dålig tajming. Då det vore kul att ha sett sista matchen där. Men men! Efter lite om och män, och lite snack och häng med främlingar så kom vi äntligen fram till arenan! Sjukt mäktig! Och efter lite till krångel (och tyvärr dåligt bemötande utav vakterna..) stod vi äntligen på dansgolvet, och plötsligt var dom bara där! Våra älskade grabbar! Och vilket drag det blev! Efter två timmars dansande var man rätt slut i fötter, kropp och själ. Men det var det värt! We came, we raved, we loved! <3 Sedan var det bara att ställa sig och leta taxi tillbaka till stan. Det var en.. upplevelse. Haha. Vi slocknade vid tre kanske. Och vi kom rätt snabbt fram till att detta hade fan vart den bästa kvällen vi vart med om. Avundas er som al få se dom idag. Nu ska vi på stan, sedan ska vi ta tåget hem till kattne igen. Myshelg står på schemat, då jag mycket riktigt gått och blivit typ dödssjuk nu. Eller ok, inte riktigt, men nästan. Men det var det värt!


torsdag - börjar bra!

Nyss ätit upp denna monsterfrulle. Myste minst sagt till det! Nu sitter jag ny-duschad med min andra kopp kaffe och försöker lägga upp hur dom närmsta tre/fyra timmarna ska se ut. Börjar skolan vid 10. Och så åker vi vid två, som sagt. Är så pepp!!

onsdag - snart torsdag

Hittade ett gammalt lite halv larvigt mobil-collage. Men det var det bästa jag hittade i bildväg. Annars så har jag nyss vaknat till. Huvudvärken dånar fortfarande. Blir så trött. Har tagit ett dussin alvedon och sovit i omgångar. Lite lättare känns det, men inte alls mycket. Måste bli bra! Om 24h står jag liksom och rockar loss till shm. Hur fett? Himla taggad! Men innan dess så ska jag beta av att organisera min packning, och en engelska redovisning (som jag precis nu skrev klart). Sedan är det dags. Tåget avgår 14.15! Ja, sjukt bra morgondag med bästavän har jag iallafall att se fram emot. Nu ska jag pussa på killen, sedan sova. Ska upp tidigt för en sväng till vårdcentralen innan skolan. HÖRS IMORGON!!!

choklad och huvudvärk

Godkväll! Har intagit soffläge för längesen då jag börjar känna mig riktigt risig. Satans huvudvärk som inte vill ge sig!! Vet inte om det beror på gårdagen och att jag kanske hade det lite för kul, eller om jag faktiskt börjar bli sjukis. Irriterande är det hur som! Kan bara hoppas på det bästa. Snart torsdag, och shm, ju! Har planer inför imorgon också, träna med Serina och fika med Madicken. Hinner fan inte bli sjuk nu! Så kan bara hoppas på att det ger med sig. Får helt enkelt ta smällen i helgen. Känner på mig att jag kommer bli sängliggandes. Förutom mina sjukisproblem är allt bra. Kan inte släppa hur bra, och snygg (!!), chris var igår. Och ja, de var väl det. Nu bör min pöjk komma hem från träningen vilken minut som helst, så dags att knoppa. En dag imorgon också. Och en fullspäckad sådan. (Förhoppningsvis) Godnatt. Puss

tisdag - fucking chris brown

FYFAN VAD BRA DET VAR IGÅR. waaaaaaah

söndag - my kind of love


fredag - musikal och gratis fika

Hej! Äntligen fredag! Har varit i skolan sedan tjugo minuter tillbaka ca. T R Ö T T. Men det är ju fredag, så varför klaga? Får förmoligen sluta nästan två timmar tidigare också. S K Ö N T. Igår var jag hos doktorn och fick en miljard olika mediciner. Var även såklart en sväng i skolan. Sedan bjöd frugan min mig på fika innan vi skulle möta Rebecca vid tallås, så snällt så! ♥ Blev en blixtvisit men gott var det! Vi gick sedan på tallås musikal, blev en lika stor nostalgi-tripp som vanligt.. Saknar verkligen tallås, musikalveckorna etc. Sedan följde mina pinglor med mig hem, vi färgade mitt hår (hej brunett) och hade det allmänt bra. Börjar äntligen känna igen mig själv igen. Haha. Ikväll ska jag umgås med Pikkis. Och de vankas förmodligen lite roliga bravader med sköna peeps. Fett! 

kalla november

så här fint var det ute i måndags.

onsdag - ledig!!

Dagens tema: Fötter. Haha nej, men det skulle man ju nästan kunna tro. Ville mest bara förmedla hur skönt det är att ligga i sängen och bara slappa järnet.. för det kan man ju göra när man är ledig.. såååå skönt! Och är väldigt utvilad då jag sov från 15.00-18.30 och sedan från 20.00 fram tills att jag vaknade imorse. Och har inte rört mig här ifrån än. Men ska snart gå upp och göra brakfulle. Sedan ska jag slappa vidare. Vid 16 ca ska jag till doktorn och ta lite snabb-prover. Även imorgon vid 08.00. (Kul när man har sovmorgon till 10). Sedan hoppas jag på att min älskade fru kommer in till stan och tränar med mig, smider även lite planer om hårfärgning. Rött eller brunt? Brunt eller rött? Kan inte bestämma mig. Något måste göras iallafall! Och ja. Det var min onsdag! Puss

tisdag

allt jag har och säga idag. hahahaha
 

måndag - träna!

 
Godmorgon (eftermiddag..)! Har nyss kommit hem från en sväng på gymmet med Serina. Vi gick dit vid 10. Skönt! Just nu är hon i duschen och jag sitter och käkar mandarin. Börjar om en timme, och efter vi slutat ska vi ner och träna igen vid 16.45! Först medel-passet och sedan lite mer gym. Sedan måste jag plugga innan "TV3 dokumentär" börjar vid 21. Och ja, intressantare än så blir det inte! Vi hörs! Puss

bästa pappa.


kalas mysigt!


I've got a war in my mind

Haft en väldigt bra helg. I fredags var det fest, mycket kul! Igår var jag och Andreas och bakis-åt på stan, och sedan framåt kvällen åkte vi till mami och åt räkor och drack gott. ♥ Och sedan sov vi hemma hos Andreas föräldrar. Myyyys. Och tidigt imorse, runt 10, åkte vi mot örebro. Var framme hos Bella vid 11, halv 12 kanske. Vi åt jätte god lunch, fikade och hade det väldigt trevligt! ♥ Vid 4 drog vi hemåt. Sedan dess har jag och Andreas handlat och städat. Just nu lagas det middag, och vid 21 blir det beck-mys. Imorgon är det måndag.. igen! Hur kan helgerna gå så fort? Min vecka lär bestå av plugg och träning. Låter inte så överdrivet kul kanske, men veckan efter har jag ju både Chris Brown och Swedish House Mafia att se fram emot. Den ni! Är så jävla pepp! 
 
Ha en fin söndag alla. Speciellt du pappsen! Puss

söndag - mot örebro


vinar med mig själv

Blev lite fredagsmys med mig själv.. Nu såhär innan jag ska börja göra i ordning mig inför kvällen! Och så borde mina brudar börja droppa in när som! Återigen, ha en toppen fredag peeps!

fredag - smittad

Jag och bästisbeccis på emmaboda! 
 
Har nyss kollat klart på SVT's dokumentärfilm ''Smittad'', blev väldigt tagen och väldigt berörd. (se den här) Fortfarande lite skakis. Tur att jag vaknade 10 minuter innan bussen gick imorse så jag inte hann sminka mig. Haha. Annars så är det fredag och jag är peppad inför kvällens bravader med mina bästavänner! ♥ Nu ska jag snart packa ihop mina grejer och åka hem! Pussa lite på min pojke innan han ska iväg på match. Sedan blir det förkrök hemma hos mig! Ha en bra fredag alla, för det ska jag. Puss 

torsdag - fotolektion

Puss från mig och bästa frugan ♥ Ha en bra torsdag alla! (Hur kan man inte? Tanken på att det är fredag imorgon får en att sväva fram på moln!) Puss puss puss puss puss puss puss.... puss

kiss me hard before you go

Honey I'm on fire I feel it everywhere. Nothing scares me anymore

onsdag - born to die

Detta är vad jag gör idag, lyssnar på Lana Del Rey och är trött som ett jävla as. Pissjobbigt. Var så trött imorse att jag glömde busskortet, så fick inte åka med bussfan. Kylan fick mig att vägra gå, vilket ändå inte hade gjort att jag kom fram så mycket fortare. Så satt snällt och väntade i den bitande kylan på nästa buss. Idag ska jag ner på stan och hjälpa Serina att fixa kort på Friskis. Ska bli kul att slippa träna själv! Sedan ska jag hem, sedan fara iväg för att köra lite bil på körskolan. VILL HA KÖRTKORT NU. Sedan ska jag ligga och tycka synd om mig själv resten utav dagen. Jävligt pepp på livet just nu känner jag, märks det eller?.. Nej usch. Nu slutar jag. Så ska springa till bussen. Det är ju något iallafall! Puss

frugan har en blogg! ♥

JAJAMÄNSAN! Nu är det officiellt. SERINAS.BLOGG.SE - in och läs! 

tisdag - doktorbesök

Såhär lycklig var jag i maj förra året. Härliga dagar! 
 
Idag är det tisdag, ifall något retard skulle ha missat det. (pik till dig Serina, ja. LOVE YOU) 08:33 parkerade jag arslet på stolen i väntrummet på vårdcentralen. Hade nämligen lite fortsatt utredning på vad som nu är fel på mig. Idag testade jag mina lungor och lite så va. Snart så ska jag och Serina till Majsan en sväng, sedan ska jag hem och umgås med mina två små fulisar. Pikkisen och Beccisen! Vi ska väl antagligen, som vanligt, koka ihop något att käka, glo på tv och prata tills det är dags att sova. Och åh på tal om sova, sov två ynka timmar inatt. Min Andreas var på tok för mysig och fin för att somna ifrån. Eller ja, om det vore så pass.. magen spökade. Men de gjorde gott att min prins låg brevid iallafall. Hihi. Längtar efter att få somna i hans famn inatt. Det är fan det bästa jag vet. ♥ HA EN BRA DAG HEJDÅ.

måndag - sultanhäng och regn

Eftersom vi började sent, så bestämde jag och min pingla i senaste laget att vi skulle hinna med en mysfrulle innan vi behövde rulla mot skolan. Sagt och gjort befann vi oss runt tolv på sultan. Så fick i princip slänga i oss mackan och latten, eller nja inte direkt. Men nästan! Dock så hade jag kunnat skippat skolan idag, då jag fick reda på när jag väl kom dit att jag endast hade en enda meningslös lektion. (Matte alltså.. HATAR MATTE) Förargligt! Nu sitter jag hursom hemma hos mamma, då vårt internet i lägenheten knasar. Och måste bli klar med engelskan idag. Så lär väl sitta här tills ikväll någon gång. Tur att jag dukat upp med massa ''pluggvirke''... dvs muffins, te, och en skål med cheezballz.
 
HEJPA

natten till måndag - rädsla

Ibland, ja, oftast de dagar då jag är hemma hela dagen och gör ingenting, så tränger sig gärna den oinbjudna rädslan på. Jag är en, tänkare. Positivt ibland, negativt ibland. Idag.. Negativt. Har varit ensam 50% av dagen. Och haft en sån där dag, då man oroar sig för precis allt. Verkligen. Allt. Framtiden, sjukdomar, mördare, våldtäktsmän, inbrott, osv osv. You name it! Att folk kallar mig hypokondrisk (att man inbillar sig allt - för er som tyckte det var ett invecklat ord) i all ära. Och vissa dagar kan jag hålla med dom, och tycka att jag töntar mig. Men idag är en sådan dag då jag bara känner mig så jävla rädd, vilsen och försvarslös. Det känns bara fel idag. Sova kan jag inte heller, då min energi går åt att lyssna på olika ljud och annat.. läskigt? Har nog kollat låset ex antal gånger, men det känns verkligen inte bra för fem öre denna kväll. Jag snappar upp alla olika ljud och tänker vad ett möjligt alternativ för det skulle kunna va... Tjuv? Spöke? Ja.. som ni förstår kommer det bli en låååång natt. Tur att jag börjar 13.30 imorgon. Haha, tur att något blev positivt i detta inlägg iallafall. Nu ska jag fortsätta gömma mig under täcket och vara rädd. #fördetärjukul


lördag - festligt

Igår råkade vi hamna på något som vi inte visste var en halloweenfest. Så vi fick helt enkelt göra det bästa av situationen. Hehe. Nu styr jag min kos mot norpan, och ikväll är det dags för halloweenfest nummer två denna helg. yiha! PUSS

mysig kväll!

Hemma efter en mysig kväll med Ebba, Alice och Malin. Vi gick och köpte onyttigheter och sedan kurade vi ihop oss framför en film! Var även med om en skräckupplevelse som fick vårt adrenalin att sprudla och jag trodde att sista stunden var kommen... tänkte jag skriva, men haha okej inte direkt... men nästan (!)... Ja, så allt som allt var det en väldigt bra kväll. Nu ska det sjusovas! Godnaaaatt!


torsdag - sleepover och megafrukostar

Hej peeps! Igår startade jag dagen med en stor god frukost med Ebba. Sedan gick vi en stund på stan, fixade det sista innan festen på lördag. Sedan mötte vi upp Pikke, sedan kom Becca och vi gick hem hit, gjorde tacos och pratade strunt. Lite senare åkte vi på en liten biltur, hämtade Serina och sedan åkte vi hem igen. Glodde film, ''The lucky one'' och åt onyttigt. Imorse vaknade jag upp brevid mina två bästa Serina och Rebecca, alldelses för sent dock. Haha. Men vad gör det om hundra år? Vi gjorde mega frukost igen. Och ja. Det var väl det. Nu sitter jag med en fet skål köttsoppa framför mig och ett glas cola. Väldigt fancy! Ikväll ska jag iväg och umgås med ett gäng härliga tjejer! Imorgon kanske jag far till Norrköping en sväng, och sedan kommer pappa hit på middag. Efter det.. så ska jag dricka lite vin och ha det bra med mina brudar! 

† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0