Hungry hearts

disken tog mig år och dar kändes det som. skön huvudvärk på de. även fast jag har haft mina glasögon idag så kom den ändå, jävla skit huvudvärk. så sovit en del har jag också gjort. min hårt arbetande pojkvän kom hem för inte allt för längesedan, så ställa sig och laga mat var ingen så sugen på. så fick bli köpmat. inte bra! men skaffade mig gymkort idag som varar i sex månader, sååå.. fick unna mig en köpmats-dag idag. faktiskt. nu ska jag duscha, sen är det bums i säng. herååå


Lunch delux

onsdag, lika med att vi slutar 11.35. så, vad är inte skönare då än att lapa lite sol på c&l's uteservering med en av ens bästa vänner i några timmar? inte mycket! nu ska jag diska, mindre kul va. men hade en trevlig kväll igår med några favoriter! har verkligen världens bästaste vänner. love! så det får de vara värt.


Now wait, wait, wait for me, please hang around. I'll see you when I fall asleep.


Gotta love högklackat

jag, som aldrig går i "höga" klackar (= inte converse), knappt ens på fest, bestämde mig idag för att ta mina typ.. fem/sex (?).. cm klackar till skolan. och trodde de skulle va en dans på rosor.. MEN ICKE! fy i hela fan vilken smärta. så dessa fina små raringar under mina fötter kom ju som ett brev på posten efteråt. såklart. så pw:n som jag var ute på med andreas gjorde ont.. de kan jag säga er. de e synd, för klackar är ju fint, och alla mina par står ju bara och dammar. men det är ju så man får pina sig igenom det.. meeen, "ska man va fin får man lida pin".. fast jag ser ju ut som bambi på hal is i klackar, hahaha. svårt att se graciös ut då liksom.


Lådvin på fredag

hej alla glada! äntligen måndag, right? första dagen med lite riktiga lektioner. längtar tills helgen dock. lär bli fett. men är en del som ska fixas innan dess dock. så det är lite tur i oturen att det endast är måndag idag. nu ska jag och mitt hjärta ut på en pw. sedan är första dagen denna vecka avklarad. himla skönt. imorgon ska jag umgås med mina favvisar. de nice! hejpa


Love on top

haft en riktigt bra helg i sthlm med min andreas hemma hos pappa. vi gjorde stan, fikade på ett mysigt fik i gamla stan, var ute och åt med hela familjen, tittade på fina stockholm ifrån rålisparken mitt i natten, tog mysiga pratpromenader och mycket sånt där annat fint. idag, vid halv två, tog vi bilen och återvände hem. stannade till och åt lunch och sedan fortsatte vi i ovädret. så de tog allt sin lilla tid att komma hem iaf. och ja, nu är de kväller igen. och imorgon är det skola. dock är det ju måndag, så det betyder ju att jag inte börjar förns 11.35. och det är ju härligt. jävligt hääääärligt


Mitt hjärta

åtta fina månader. är så kär att det gör ont ibland. är så tacksam för att jag har dig, att du står ut med mig och alltid finns där, i motgångar och i medgångar. du är värd allt, världens finaste.


Glad ändå.

"And i don’t care ’bout the stress they cause and that’s the damn truth my friend. See the fact that they just can’t have my ass back, is about to come over them. I don’t mean to sound cocky or nothing, but thats just the way I feel."


Never mind.

andra dagen i skolan. jorå. de duger väl. med det nya schemat nu och de få kurser vi har så känns det som om vi knappt, peppar peppar (ta i trä), går i skolan. så det är ju skönt. haha. idag går dock tiden segt som fan. har inget att göra förns 6.. och vad ska jag göra fram tills dess liksom? så segt. ut och gå kanske? ja förmodligen blir de väl de. eller ta ut lite ilska genom att spela lite halo eller half life. skulle kunna spela hela dagarna om jag fick. och slippa mänskligheten. aajaaaja, den som lever får se vad jag hitt' på. vid sex ska jag iaf ta tag i lite disk och dammsuga, sedan börja med maten så den är klar tills my man kommer hem. imorgon är det fredag och äntligen helg. den ska spenderas i älskade sthlm med min finaste kille, vi har 8 månader bland annat. <3 nu ska jag göra vad jag nu ska göra. hejpåre'!


...

#fuckyou


Aj aj aj

"massa ärenden" kunde slänga sig i väggen för när jag var ute på min lilla jogg attackerade en brutalt vidrig huvudvärk mig, och där i från gick de bara utför.. så jag vände om halvvägs och sprang hem. väl hemma blev det en drös tabletter nu toppat med sex timmars sömn. mår en aning bättre nu. huvudet gör bara ont, och inte jätteont. men det gör min lilla mage. aj aj aj :( så nu ska jag ta ett stort glas vatten och lägga mig med en varm handduk på magen framför tvn. måste ju sova snart, för imorgon är det återigen skola! känns overkligt. efter den korta dag vi har ska jag och mina favoriter ta en fika på stan. mysigt. hoppas alla haft en bättre sista lovdag än vad jag har. puss


Uppe med tuppen

nu blev de ju en tidig mysmorgon! frukost och the voice. ebba skulle med tåget vid 9 så vid 7 steg vi upp. gick ut med vovven och lite annat sånt mysigt också. så är lite trött, haha, men äsch, lika bra de. för imorgon börjar skolan! så då somnar jag tidigt och gott ikväll. men innan jag får unna mig sömn nästa gång har jag många ärenden att utreda. tex som att plocka undan frukosten och ta mig ut på en liten till jogg/promenad. heja


Älskade saknade tallåstider


I'm trying to protect what I keep inside - All the reasons why I live my life

måndag, snart onsdag. nu ska jag börja med maten och lite städning på det, och efter det, alltså lite senare ikväll så ska jag iväg på myskväll och sleepover hos min käraste ebba! myssss


Crossroads

All you folks think you own my life
But you never made any sacrifice
Demons they are on my trail
I'm standing at the crossroads of the hell
I look to the left I look to the right
There're hands that grab me on every side

Standing at the point
The road it cross you down
What is at your back
Which way do you turn
Who will come to find you first
Your devils or your gods

All you folks think you run my life
Say I should be willing to compromise
I say all you demons go back to hell
I'll save my soul, save myself


No sleep #2


Bra helg

känslan av att kunna ha en slapp och skön söndag efter en bra & jätte rolig helg är ju för härlig. idag har vi vart ute till ericsberg och kollat runt lite, dressyr osv. mysigt! :-) efter det har vi firat mikaela som fyller år idag, jättetrevligt har vi haft det. tårta följt av trerätters, plankstek och hela köret. toppade även det med lite mer tårta. så, nu är jag helt slut. helt sjukt. denna helg har slitit på en. så nu ska jag gosa ner mig brevid min pöjk. måste börja få in tiderna nu eftersom att på onsdag är det slut på sommarlovet & degandet och back in business som gäller. helt ärligt så ska det bli förjävla skönt! godnatt


hej på er

me & le sister. älskade fredag. de må vara lov men ligger det inte något underbart i det hela med att det är fredag ändå? jo de gör det allt. man är alltid på lite bättre humör. alltid lite gladare. idag har allt gått i ett. vakna - frukost - diska och greja - lunch - stan och glassätande med mor och syster fram tills nu ungefär. fick med mig lite diverse hem. blus, ring och bodylotion för att vara exakt. hittade lite grejer som jag hoppas inhandla nästa helg då jag åker till sthlm med andres. vi ska hem till min far över helgen. riktigt mysigt ska de bli!  nu ska vi äta alldeles strax. efter det ska jag rusa bort till lägenheten för att lasta av lite grejer och piffa till mig lite. sedan ska jag möta upp mina fina flickor. hoppas ni får en bra fredag, för de kan ja säga att jag ska ha. hejpa

No sleep


Tisdag

tja! ligger i sängen med min sömntuta som somnade innan jag ens hade borstat klart tänderna. men de klart grabben är trött, hard work liksom! iallafall så har jag vart med louise hela dagen. vi åt lunch, latade oss vid teven, och runt fyra-fem for vi ner på stan för en mysfika. synd bara att getings-jävlarna skulle inkräkta hela jävla tiden. sedan for jag hem och tog tag i mina hemmafru sysslor. disken, maten, dammsuga, damma etc etc etc. skitkul. verkligen. gjorde iallafall köttsoppa med jättegott bröd till. tände lite ljus och tog fram lite gott att ha på brödet. och vips! på några minuter har du en jättegod middag! smidigt, gott, mysigt och enkelt! nu var tanken att jag skulle sova men de går inte någe vidare. imorgon ska jag upp skapligt för jag och louise ska på jobb-safari! spännande. och på kvällen ska the fabulous four (skämt o sido) ha en get-together. rebecca kommer ju somsagt hem så vi ska ha lite lill-lördag jag hon serina och pikke. mysigt & skojsigt! och ja, de va väl de. kan slänga in en bild som jag hittade idag på min mobil på min kära vän. för er som kanske har glömt hur hon ser ut, eller för er som aldrig har sett henne, eller för er som tycker som jag, att hon är jävligt snygg. min lilla pangbrud. nattinatti


Måndag

blev inget OS-guld, men vi firade ett silver med brakmiddag och söndagsmys iallafall. och idag så har ingenting alls skett. fick bli räkmackor dagen till ära iallafall. och ja, det var väl dagens höjdpunkt. sedan har jag bara tagit hand om berget med disk och sovit, sovit och sovit. har känt mig lite halv krasslig. tills vid 1830 då min andreas kom hem från jobbet. vi lagade god middag och sedan dess har absolut inget annat intressant eller nämnvärt hänt. imorgon ska jag umgås med min lollo, så miiiiiiisigt så!


Handboll

sitter som på nålar! men det går ju inte allt för täskigt! heja heja! annars så har jag haft en fet trip härifrån. kom hem redigt sliten efter en massa feta festligheter med sköna peeps, på fredagen (har verkligen haft det bättre än bäst, så kul) men fick helt enkelt ladda om för fest hela helgen igen med härliga vänner. inte illa pikat de heller! idag är det söndag, älskade bakissöndag. till frukost vid 1400 blev de en fet räkmacka från sulle och sedan dess har vi bara legat och degat. taggar om till nästa helg då vi har feta planer in-planerade. ska bli bästa helgen! skolan börjar ju på onsdagen. nu börjar snart andra halvlek! KOM IGEN NU


Hej puss & godmorgon


anna

måste bara få skryta om att jag har jordens finaste lillasyster

söndag

kära söndag. sovar-dagen. degar-dagen. integöranågot-dagen. ångest-dagen. ätasommest-dagen. slutsommänniska-dagen. dagen-efter. kärt barn har många namn. idag måste jag nog säga att allt stämmer in. gick och la mig efter att solen hade gått upp efter en trevlig lördagskväll och söndagsmorgon. så nu har jag vart vaken i ca två timmar, har plöjt igenom lite pll och ätit frukost. (lunch) så nu hade jag tänkt att fortsätta i samma veva som innan. pll, ett glas cola och efter det en liten sovstund. ikväll blir det förmodligen myshäng i antingen någon park eller på djulö. vart det blir återstår att se. och imorgon hoppas vi (jag) på sol, så kanske inte måndagen blir så pjåklig den heller. på kvällen ska jag packa och sedan är det mor-och-döttrar-mys inplanerat innan jag åker. mysiiiiigt. så ah ja japp ja, på tisdag morgon lämnar jag alltså katrineholm för ett tag. längtar 

Livets glada dagar

sedan emmaboda har jag gått runt i min lilla bubbla och inget har kunnat nått mig förutom de bra sakerna. jag vet inte om det är bra eller dåligt. men att skolan bara är ett fåtal veckor bort har inte ens slagit mig. lever i nuet och jävlar vad bra jag gör det just nu. igår va det fest, och idag har det vart mindre festligt. jag pikke och crille har degat över en familjepizza och skönt häng i solen. om en stund blir det grillat, och sedan ska jag över till pikke igen på några glas + sköna peeps på det. lär bli en fet lördag det här också. tingeling!


Svarta får

Hej där. Har nu för första gången på länge läst igenom min egna blogg. Och gud vad hatisk och arg jag låter ibland. Men det är inte med flit! Visst är jag inne i en period där jag ser allt med mörka ögon och det är väl det som är problemet. Så mycket har hänt på så kort tid. Vissa saker till det bättre och vissa till det sämre. Jag har lärt mig av mina misstag och just nu står jag mitt emellan något som jag inte vet hur jag ska hantera. Om den ena vägen är bäst, eller om den andra är. Mina tankar är som ett enda stort krig och jag vet inte vems parti jag står för och är på. Och förutom det kanske jag ska tillägga att Katrineholm är en bra stad ändå, även fast man lätt klankar ner på den. Med bra invånare och ja.. Allt är faktiskt rätt bra ändå. Katrineholm kommer ju alltid att vara hem. Hemma liksom. Men visst är det litet och även här har vi våra så kallade svarta får.


† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0