2204 godmorgon

image descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
sov från lite innan fyra till lite efter åtta. och från åtta tills nu ungefär. j*vla skit värk. hade ex. antal missade samtal när jag vaknade upp. haha. värsta känslan som finns att vakna upp till, man blir sjukt stressad. nu ska jag sova. för imorgon blir det tidigare än vanligt.
stockholm, here we come!

fredag lördag

FREDAG: REBECCA OCH FIONA
LÖRDAG: CAZZETTE OCH DEADMAU5
jorå men så att, kommer bli en bra helg.

2011 blev 2012

jag och louise innan avslutningsmiddagen förra året!
det är ju läskigt hur tiden går. snart ett år sedan nu vi hade den såkallade avslutningsmiddagen. hoppas alla tallåsare som hade den igår hade en lika bra kväll som vi hade. ja, den kvällen var verkligen så jävla bra! (förutom den förbannade värken som man får när man dansar loss i höga klackar) iallafall så var jag och lollo och kolla på dom igår, alla var mycket fina! kan visa er sedan då jag lagt in bilderna från mobilen. nu har vi precis börjat, så jag kanske bör göra någon nytta istället för att blogga. har dock en jävligt seg dag idag. lång och tråkig. men om jag inte fattat helt fel tar alla studenter på sig mössorna idag vid 13:00. och det är ju faktiskt lite kul att gå och glo på! och senare i eftermiddag ska jag gå på nyhems musikal. spännande! :-) puss

bra helg

här är lite (notera: LITE) bilder från min otroligt soliga och mysiga helg. ♥

be the change

här ekar det tomt. men känner att det lär göra det hipp som happ här på bloggen i framtiden. plugget tar upp fruktansvärt mycket tid nu, så i andra hand kommer nog att göra något lite roligare än att sitta vid datorn. så i sommar lär det nog bli glets med uppdatering. :-) men kan låta er snappa upp vad som hänt sedan jag skrev senast. för att vara snäll. hehe. och för att det är matte och jag inte orkar låta mitt öga falla på ett mattetal till denna vecka. typ. i fredags var jag ju somsagt med min fina ebba, bra sällskap! sedan grillade jag och mamma hos carro. hel-mysigt! på lördagen vaknade jag upp brevid min fina, sedan åkte vi lite båt innan vi drog oss ut mot hedenlunda för att kolla in alla snygga studenter som skulle på bal. alla var supersnygga i sina klänningar och kostymer! bara (bara och bara..) två år kvar tills det är dags för min egen bal-yra! hade sedan myskväll med film och gott. på söndagen firade jag min finaste mormor och mamma på morsdag. men en liten picknick i solen. sedan var vi ute med båten hela dagen lång, så stupade i säng när vi kom hem. både madde och andreas fick sig varsitt dopp, båda var oväntade dessutom. har nog aldrig skrattat så mycket. vilka syner det var! och ja. de var väl de. idag vaknade jag upp utan alarm och med näsblod. (</3) men ikväll är det grey's, så är glad ändå. heeeeeeeejpaaaaa
(detta blev upplagt nu, idag den 30, men det står den 29 och fel tid av någon knepig anledning)

juliaresan


set me free

solar på balkongen (ja inte på bilderna dårå) och väntar på ebba. vi ska köpa lite mums, och lägga oss i stadsparken och ha de gött. ikväll blir de grillmys. fajnemang!

emergency call this is a code red, put your hands up high

gjorde min första barbenta-debut idag. bra gjort Linnéa! bara några dagar efter.. :-) annars så kändes det som att jag var på djulö och vände i princip, även fast jag var där i lite mer än två timmar. haha. och jobbmötet gick som på räls det med. kommer bli riktigt bra tror jag! och så får man ju lite pengar i fickan inför den kommande hösten (shoppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa) jaja. nu ska jag äta kyckling med couscous och feta ost, MMMHHHHHMMMM. sen ska jag plugga. lite iallafall.

jobbmöte

anlände till skolan straxt innan tio då vi började. nu är det någon halvtimme kvar innan vi kan gå hem. vi har vandrat runt i solen och filmat hela morgonen. de kan ju va kul men låt mig tillägga att jag har lång-ärmat och jeans. puh. skyller på den kalla dumma blåsten imorse.. och så mår jag lite pillimariskt idag. (lite halvbra med andra ord) men solen skiner så jag får hålla minen. inte ligger jag hemma idag. helg imorgon så de är bara att kämpa på. blir en lugn helg. ska endast vila upp mig inför nästa. dessutom ska jag på jobbmöte 16:30 idag, och det får inte missas!!

pink

fått några undrande kommentarer om vart ifrån mina shorts och var ifrån min väska kommer. så är trixig nog och knåpar ihop ett inlägg om båda. iallafall så är väskan från Glitter och shortsen från BikBok. två av mina absoluta sommarfavvisar!

you're the apple of my eye

någon bad om en liten större uppdatering utav mina senaste dagar. och det är väl kul att någon är intresserad utav det antar jag haha. och självklart kan jag de. nu när jag inte har något annat för mig (matte).
på onsdagen blev vi lediga. långhelg! då hade jag mys hos emma med sara, hon bjöd på tacos. och allt var himla mysigt ♥ blev mycket jordgubbar och choklad :P
på torsdagen sov vi hos pikke. jag och madde. bra crew! vi gjorde korv, såg crash, fråga olle dokumentären och åkte på roadtrip. och sen så brakade hennes säng lite sådär, ett tecken på att jag tränar förlite antar jag :P men annars så var det en bra torsdag med mina pinglor, så att säga :-)
på fredagen var det fest, och det är ju alltid kul! bilden är snodd av rebecca, så ni vet
(älskar er)
vaknade med huvudvärk på lördagen. men med ett glatt humör. på kvällen var jag och hjärtat själva så vi hade myskväll. den var mysig. med findricka och finmat. (och mer marabou jordgubb<3) det var en bra kväll.
på söndagen myste jag en hel morgon med god fukost och massa pussar. på kvällen gick jag och madde en långsväng och pratade massor, som vanligt. det är kvalitéts tid. ♥ vi somnade sedan till spirit, väldans bra film fortfarande, även fast den har några år på nacken nu. (tycker jag som inte ens är hästintresserad) och på måndagen började vi elva och när vi slutade gjorde vi räkmackor och åt dom i solen. sedan gick jag på en pw på några km, innan jag begav mig hem till madde igen och hon bjöd på go' middag. en bra måndag alltså. och den avslutades lika bra i min finas famn. och igår gjorde jag somsagt nationella och sedan låg jag på djulö och götta mig hela dagen. och ja, de va väl de.

bra vecka

började elva i måndags, slutade innan tio igår, börjar tio slutar ett imorgon, och slutar tolv (vanlig tid) på fredag, och slutar ett nästa tisdag oxå. jag klagar inte!

50/50

ja, har en så kallad 50/50 dag. ena halvan var riktigt bra, massa sol och andra fejna grejer nere på djulö (gick efter matte NP:t 09:45). så de blev några timmar (typ asmånga) där med mina fina tjejer. sen kom the breakdown. dagen vänder helt och hållet. pissdag. var som tur hemma hos min finaste lilla mormor som tog så bra hand om mig så trots mitt bittra och trasiga humör. hon förstår alltid. hon är så bäst. sedan kom pojken och pussade lite på mig och OJ vad jobbigt det är att inte somna brevid honom. jag ligger helt själv. för första gången på säkert 1-2 månader. vill ha honom här nu ju. verkligen jättemycket vill jag det. men får stå ut några nätter till. ALLTSÅ vet knappt hur det ska gå. är ju en ''tänkare'', och när jag sover själv kommer alltid dom här jobbiga tankarna och jag ligger och bölar hela natten istället för att sova. usch, är så himla fånigt blödig ibland haha. men jag kan inte rå för det! min fina vän serina har dock livat upp lilla ledsna mig nu såhär på nattimmen. vi har smidit lite planer och bara pratat om absolut ingenting vettigt. något jag behövde. nu ska jag försöka lägga ner datorn och få mig lite sömn. värsta är att jag vet att det inte kommer bli så alls. kan ju alltid plugga dock. NEJ. linnéa. aldrig. inte en kväll som denna. deppa istället.
okej då

love of my life, my soulmate, you're my best friend

fick bli ett par gamla. bara för att ikväll försvinner du inte ifrån mina tankar en jävla sekund. tänk bara på vad månaderna har gått fort. och jag blir fanimej mer kär för var dag. de kommer jag inte undan. och tänk bara på hur allt var från början. tissel och tassel. jag tvekade inte en enda sekund. det skulle jag aldrig göra. du är världens finaste kille.
ps. önskar du vore här, nu. ds

Blixtar och dunder

dom som känner mig, vet hur verkligen livrädd jag är för åskan. och såklart, ska årets första muller och buller komma idag på min morgon promenad. tack som fan. så jag, rädd som ett litet barn, vände på klacken och nu ligger jag i sängen igen. ovärt! haha alltså, det åskar knappt, men ibland så bullrar det till rätt rejält.. och då ni, då gör jag nästan i byxan vafan. haha. tror jag förevigt kommer vara livrädd för denna sak kallad åska. det är det värsta jag vet. varför vet jag inte. så idag blev det ingen morgon promenad, vilket känns surt. får bli några minuters sömn innan jag kör igång något slags pass. 8:30 börjar vi idag, NP i matte hela dagen, livrädd för hur det ska gå för den delen också.
/ mvh livrädda Linnéa


såhär på morgonkvisten

 

 


jävla skitfot


I came to win, to fight

image descriptionimage description
image descriptionimage description
äntligen hemma. har den där torsdags känslan som är sådär riktigt skön. visserligen slutar vi 1515 imorgon istället för 1155. men de får la duga. är ju ledig sedan! annars då? jo, stukade foten idag på beeptestet. de va mindre skönt, eller rättare sagt är. så min tidiga morgonpromenad och fram till 6.2 på beeptestet då jag halkade och stukade den är den träning som får duga idag. om den gör ont i morgon också blir det lugna puckar då med, tyvärr. kan dock köra lite mage här hemma ikväll och imorgon bitti iallafall. tur! mina nya fina rutiner! ja.. jag som är så himla taggad just nu, och det går så bra. älskar känslan av stark motivation! så en stukad fot är något jag inte vill ha just nu! får göra lite övningar som jag fått så att den är bättre inom dom närmaste dagarna! kommer bara idag sakna en skön PW. madde och jag tog en på nästan 2 timmar igår, och så joggade/powerwalkade jag om vartannat på morgonen, 6km. hur skönt som helst! även fast det regnar. nej, nog med träningssnacket. nu inväntar jag mina pinglor, då ska vi unna oss varsin glass på stan. och sedan ska vi väl agera soffpotatisar eller något liknande. (bara för att jag stukat foten och det är synd om mig!!!!!)

we're young

fick sluta 14 istället för 17. så att krypa ner under täcket och glo på tv medans vädret utanför var pissgrått var väldigt skönt. just nu så redigerar jag bilderna från dopfesten och ska nog göra mig en kopp kaffe. och efter det ska jag skissa på dom tatueringar som jag nu kommit fram till ska bli in gaddade inom en förhoppningsvis snar framtid. kanske visar er. måste bara lära mig tackla smärtan, hönsig som jag är. och ha råd. en promenad i regnet vill jag nog oxå ta. hälsosam som jag försöker vara. och landa i mina finas famn skulle jag helst vilja göra nu på en gång, inte om typ 5 timmar.
älskling kom hem nu (seriöst nu, min dataladdare är hos dig) (och jag saknar dig)

05:49

det är tidigt och jag är pigg. rätt skönt. saknar min hårt arbetande man bara. men han åkte för en timme sen redan.. buhu. ska närsom ge mig ut på en joggningtur. skööööönt. sedan så är det dags för några timmar i skolan också. till klockan 17.00 för att vara exakt.. mindre skönt! (tyck synd om mig) men behövligt. kort vecka dessutom. klagar inte. dom lediga dagarna kommer spenderas med mys, fest och stockholm. såååå feeeett.
och ja, med det säger jag väl GODMORGON VÄRLDEN.


so let's set the world on fire

festfredag och festlördag. fredagen var lagom kul men lördagen var en riktig kick-ass kväll! tackar dom nyblivna artonåringarna för en riktigt bra fest! :-)


somsagt

haha. gubben då

 


mot norrköping

och hämta båten. och vi mår bra sen igår osv osv.. tjoho

 


happy friday

eller ja, nästan iallafall. får hoppas att den blir till något bättre. morgonen har varit ett helvete. mobilen hade stängt av sig medans jag sov, vilket resulterade i att jag vaknade fem minuter innan våran lektion började. ''FAN''. slängde på mig ett par mjukisar och en tröja, hittade inte nycklarna, började böla av ilska (haha, söker sympati..), hittade dom, sprang till skolan i ren panik. var så jäkla arg. tröstade mig själv med att det är fredag och att resten utav dagen inte kan bli sämre iallafall. nu ska jag återgå till att spåna på min film som vi gör i skolan. önska mig lycka till!

peppad!

tro det eller ej, men jag. men zero kondition, och på senaste månaden noll motivation, har nu avklarat en runda på 6 km i spöregn. med intervaller. (för det heter så när man varvar pw/joggning med springande va?) var redigt jobbigt men skönt som fasen! blev så peppad när vi satt och fikade alla tjejer och snackade hälsosnack. så nu jävlar! har nog funnit motivation! kan va för att det gick så himla bra idag. riktigt bra tid och allt! glad tjej!!(som är i största behov av en dusch.. haha..)

 


we are the world

kommer ni ihåg denna? hade nästintill glömt den. men shit vilken ståpäls man fortfarande får. grät dock allra första gången jag såg detta klipp. riktigt bra låt och syfte. hope for haiti. de gillar vi

when everything's made to be broken

hade världens mysigaste tisdag med några av mina bästa! ♥ och ja. innan dess och efter det så ser min vardag pretty much ut såhär: sova - skola - sova/dåsa med en kompis i en soffa - plugg - somna brevid min allra finaste pojke. så jag känner mig inte sådär jätte pepp på att skriva om min vardag faktiskt. vet att jag inte tycker det är allt för intressant och läsa om andras vardag när dom skriver om den, iallafall när dom skriver tex såhär ''först var jag i skolan, sen cyklade jag hem, sen åt jag en macka, sen så gick jag på toa, sen så..'' haha. nej men ni fattar. inte ett dugg intressant faktiskt. :-) dock så varieras min vardag ibland faktiskt. som i tisdags och som idag, då ska jag och emma sitta på något mysigt fik i timmar och prata om allt mellan himmel och jord. sedan måste jag plugga. (notis till mig själv) sedan ska jag inte röra något plugg förns på söndag. visserligen lär det bli en del då, men imorgon och på lördag ska jag leva loppan. kommer bli så kul. japp! puss

instagram från dom senaste 5 dagarna

♥♥

att vara liten


my oh so sweet love


Slösar min tid, släpp mig fri

skola, liten promenad, skön dusch med bodyscrub ansiktsmask etc, sola med maddisen, en till promenad, och nu har jag landat hos min fina pöjk. ska plugga lite, sedan blir det mys framför tvn med mackor med brio-ost och salami på + te till de. :-) GOTT.


du gör mig så lack

hur bra som helst

+++

And I'd give up forever to touch you
'Cause I know that you feel me somehow
You're the closest to heaven that I'll ever be
And I don't want to go home right now

And all I can taste is this moment
And all I can breathe is your life
and sooner or later it's over
I just don't want to miss you tonight

And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's made to be broken
I just want you to know who I am

And you can't fight the tears that ain't coming
Or the moment of truth in your lies
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive

idag har vart en bra dag. jag är glad

23:07

och fortfarande vaken. bra av mig. men smaskar ju på detta så jag lider ju inte direkt ;P


fortfarande sjuk

mår dock bättre idag. ingen spya än sålänge. (vet att det där inte var det roligaste att läsa) fortfarande helt mörbultad dock. men tog mig i kragen idag faktiskt. träffade pappsen som kom på besök ifrån huvudstaden, som bland annat bjöd på lunch. och sedan åkte jag hem till madde för att få lite umgänge och catcha upp lite gossip om vad som hade hänt medans jag legat isolerad. vilket var.. i princip inget. men vi bor i katrineholm så det var ju inget som jag blev förvånad över direkt :-) var iallafall skönt att få träffa några av mina fina! nu ska jag äta jordgubbar, banan och melon doppat i choklad. kan ju faktiskt äta idag, woho


high five for first kiss


hate being sick

just nu, fet partyfredag. magsjuka rocks


and I don't want to go home right now

jag är omringad av dom finaste människorna på denna jord. love
ur mitt instagram linneamargareta

fredag

och jag är jättesjuk. usch. mår bajs. urinvärks infektion alltså. nice. penicillinet jag äter mot det kräks jag av. eller så är jag magsjuk OCKSÅ. har minst 39 graders feber. och sååå.. äter jag upp min pojkväns chokladask som han fick av mig häromdagen. snällt. men det lär ju hamna i hinken snart eftersom jag inte får behålla något ätbart i magen. :-) fräscht. och ja, det var väl det jag ville dela med mig av! idag ska jag inte röra mig från sängen. eller jag skulle om jag kunde.. men då så antingen så spyr jag eller så svimmar jag :-) vilken jävla partyfredag! wiho! ska sova klockan åtta, jaa! haha. hoppas ni alla har det bättre än mig.. :-) puss


#SJUK

urinvärks-infektion och grejer. alltid jag.. :-) .......................fml-moment :-)

 


färgar håret hos madde


† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0