trött

jobb jobb jobb. att jobba på dagis tar verkligen på krafterna.. vilket jag inte trodde det skulle. (← svar på frågan till den person som undrade vad jag jobbade med) sen jag var inne här sist har det hänt en del. förutom mina långa dagar på jobbet och att dom redan utnämt mig till bästa fröken och gett mig en ros (gullungar!) så har jag haft världens bästa helg med världens bästa människor. verkligen. midsommar var en riktig 10a och lördagen lika så. har dansat mig igenom hela helgen, bokstavligen. idag var dock ingen tiopoängare, regn och jag har vart så himla trött. tur att barnen gör en på mycket bättre humör, plus att det fanns smörgåstårta hemma när jag kom hem som jag och pojkvännen glufsade i oss. tro mig, det gjorde mycket! och igår ska vi inte ens tala om. mådde bajs och hade ont i varenda led man kan ha ont i + magknip. så jag sov 99,9% av hela dagen. den enda % då jag var vaken åt jag mcdonalds. hehe. var som en levande död utan att överdriva. nu ska jag och Andreas laga lite mat, fixa matlådor och så vidare. ska även försöka hålla mig vaken tills Wallander filmen ikväll. lycka till Linnéa! nej, nu vill jag ha helg. och det blir en lugn en. på fredagen blir det mys med mina fina tjejer. och på lördagen ska jag hämta lillasyster från sportscamp, sedan ska jag och Andreas till örebro hem till hans syster och ha lite kalas och mysa där. jag och finis har även 6 månader då. tiden går fort hörreni! ja, jag ska återhämta mig rejält med andra ord. för sedan är det ju bara en jobbvecka kvar innan semestern! paris, here I come!

Jordgubbar

Startar upp dagen på rätt sätt! Ska snart traska mot jobbet. Idag ska vi titta på film och ha mini-midsommarafton! Mysigt!


Påväg hem

Från jobbet! Känner mig mörbultad, men kul har det vart. Så nu ska det sjusovas ett tag. De kan ja ju säga.


Job

07.30-15.30. OCH JAG ÄR HELT SLUT. Och resten av veckan är det 8.00-16.30 som gäller.. puuuh. Men jag trivs som fisken i vattnet! Har verkligen haft en jätte mysig och rolig första dag! Dessa tre veckor kommer flyga förbi! När jag kom hem tog jag en dusch och kände redan då hur jag knappt orkade hålla ögonen öppna.. Slocknade kort efter jag klivit ur duschen. Gick upp rätt sent för en sen middag, det fick bli thaikäk. Gott! Gjorde där efter min matlåda och efter det har inte många knåp blivit gjorda. Helt slutkörd..! Nu ligger jag i sängen och ska precis släcka ner. För att liva upp lite så slänger jag in två bilder på mina favoriter tjejer, från när vi tältade för någon vecka sedan. De va riktigt kul! Längtar även efter kommande helg! Den kommer bli kick-ass! Dom är så bra. Godnatt


Live, love, laugh


Off to work!

Är klar en halvtimme innan jag måste gå. Har nog legat sedan fem och förbjudit mig från att gå upp. Nervös och så himla taggad på samma gång! Så gick upp lite innan sex iallafall och nu är jag i stort sätt klar, ska bara packa ner matlådan och regnkläder ifall det skulle börja regna.. Men det får vi hoppas att vi klarar oss ifrån! Slutar runt halv två och då ska jag hem igen till min sjuka pojkvän och ta hand om honom. stackarn. (älskling om du läser det här - krya på dig! <3) Nej, nu ska jag sätta fart. Kan lika gärna vara där en stund innan. Och sen måste jag bara visa vilken fin vän jag har! Hur söt är hon inte? Gjorde hela min morgon!


Söndag

Haft en toppen helg! Så idag är man trött och sliten! :-) Vart full rulle hela tiden. Avslutningsfest i fredags, och sedan kollat på vår fina student Sara i lördags och firat det med mat & skumpa och i samma veva firat morfar som fyllt 70 med ännu mer mat & skumpa! Måste erkänna att jag blev lite avis på alla glada och lyckliga studenter. Alla var super fina kan jag ju tillägga! :-) Men min tid kommer den med. Och fram tills dess ska jag ha det så jävla bra! :-) Imorgon börjar jag jobba, 07.30. Taggad!

 


Sommarlov

 

image descriptionimage description

 


Sandbäcken

Det är inte officiellt sommar förns avslutningen på sandbäcken ägt rum. Synd att ingen av oss barn går här längre.. Efter idag slutar ju lillasyster här med. Stora tjejen! :) Tur med vädret fick vi också! Så snart blir det fika i stora lass, kladdkaka jordgubbar och grädde etc! Himla mysigt!


Slappar

hade endast betygsnack i skolan så vi har vart lediga i princip idag. nu ska jag slappa vidare tills min lillasyster kommer hem! åh hoppas vädret spricker upp tills ikväll!!


#happy

även fast jag hade en fy-och-fan morgon så är jag glad ändå idag. känner liksom på mig att dom närmsta dagarna kommer jag sväva fram på moln. livet äger. hejdå

avslutningsmiddag


(ohherregud vad dålig kvalité det blev! fasiken också!)

vår fina rebecca

finast ikväll! ♥

Underneath these clouds there's an ego

en bra låt
fulfina tjejer som slutar om en timme
fick reda på att jag fick A på mitt procent prov som jag gjorde för någon vecka sen
det betyder alltså att jag är smart, riktigt smart. inga applåder tack
idag ska jag fota bilder tills imorgon och kolla på min fina vän som har avslutningsmiddag
och här kommer en bild på serina när hon försöker vara med fast hon inte får
hejdå

Gissa låten


bra tisdag

minst sagt! började kvart i tio imorse och slutade 14:25. efter det gick jag och Emma på stan i ett ruskigt regnigt och tråkigt Katrineholm. men vi hade de bra ändå, shoppade gjorde vi båda två, köpte tre tröjor (tack pappsen!<3), och sedan blev det pratstund på c&l. gick sedan hem för ett bad och rensning utav min garderob. fick även hjälp av min lillasyster, så det blev så fint så! lilla snuttan! :-) efter det var det plugg och beställa en emmaboda-biljett som gällde! #taggadasfuck typ. kommer bli en riktigt härlig sommar det här! jobb, fester, häng i kvällssolen, festival, och något som jag inte tror jag nämnt här är att i ca två veckor i sommar tar jag mitt pick & pack och drar iväg till Frankrike!! som jag är taggad. vi har hyrt en husbil och ja, det kommer bli fett! som avslut så slänger jag in en bild på min fina, som ligger och sover så gott brevid mig! godnatt läsare


emmaboda

image descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
såhär kan det se ut när vi campar. och om några minuter har jag klickat hem min alldeles egna emmaboda biljett + festivalbussen dit! happi happi happi happi happiiiiii

12 juni

fått reda på mina betyg och jag kan inte vara mer än nöjd. som jag kämpat för att ta igen allt denna vår-termin. eftersom jag hade en sjukhelatiden-jobbig-orkar-inte-med-något-period i höstas. avslutade hela mattekursen igår också. så nu är det en engelska uppgift kvar och två i historia, som jag endast gör för att höja mig ett snäpp. så nu är det sista köret som gäller sen är jag redo för sommarlov (utan ångest)! ja ni, vill man så kan man.
/glada jag

Arg.


#braskit


Frukost för två

ibland är jag en bra flickvän faktiskt! hehehehehehehehe :-)


Mysmorgon


Dropping your bombs now, on all we've built, how does it feel now to watch it burn?

image description

kan.inte.sova. jävla skitförkylning eller vad det nu är. it's killing me!! mår så jävla pissigt!! :-( ... annars då? spenderat dagen i... sängen. wow! vilken överraskning! hallelujah! nej fuck you jag orkar inteee. haha. nej men seriöst, känner att de räcker nu. imorgon har vi sovmorgon till 10:05 så hinner känna efter iallafall. hoppas!! men antagligen inte, inget har ju hjälpt hittills så har typ tappat hoppet. är väl frisk lagom tills skolan börjar igen. haha. skämt och sido. blir bara lite negativ av att ligga inne och göra absolut ingenting flera dagar i sträck. men lite nytta har jag faktiskt gjort! jag har pluggat! så är nu klar med all svenska, wopaaa. och snart all engelska! så imorgon då jag antagligen kommer ligga hemma lika mörbultad och förjävlig som dessa andra dagar så ska jag se till att bli av med engelskan iallafall. men nu ska jag försöka övervinna alla odds och sova mig helt frisk, som om de nu skulle funka, lol.. men min pojkvän är ju fin iallafall. godnatt.


Konsten att vara sjuk (jämt)


.............

alltså. blir så trött. klart man inte ens ska få kunna duscha utan att svimma och slå upp både hälen och näsan. #hurfanlyckasman #fittfeber #fläskläpp #varttogturenvägen #tröttpålivet (just nu)


#fuckthis


orkar inte

det är helt hemskt tråkigt att vara sjuk. verkligen. jag vill upp, och göra saker. inte ligga här platt som en pankaka, och må p.i.s.s. som jag gjort hela jävla långa dagen. och om det går att se på bilden, vilket jag antar att det inte gör, så har mitt öga svullnat upp till max idag, dock har det lagt sig en hel del sedan jag vaknade och det var som värst. dock gör det ont som inåt och det rinner konstant. nu ska jag fortsätta i samma veva som förut, sova, äta tabletter och mysa brevid min finaste andreas. #snällagudlåtmigvarabättreimorgon

 


SICK n' tired

Sedan jag skrev att jag kände mig hängig och småsnuvig.. Har det övergått i feber, huvudvärk, ont i halsen och även hosta. Har även fått stoppa huvudet i hinken några gånger, mindre kul.. Och ja.. såhär har jag alltså hållt på sedan någon gång runt halv sex. Somnat, vaknat, somnat, vaknat. Mår verkligen hel kasst. Dock har senaste dosen av tabletter börjat värka nu så kan faktiskt sitta upp utan att börja kallsvettas, skaka och ja gud vet vad. Men som tur är har min allra finaste pojke tagit jättebra hand om mig. Även fast det sprutat ut kroppsvätska ur min mun! Det kallar jag äkta kärlek! Haha! Han är fan guld värd. Min fina! <3

image descriptionimage descriptionimage descriptionimage description

 


måndag

livet känns relativt i balans denna måndag. mest för att jag haft en fantastisk helg även fast jag gått i stövlar och tjocka kläder nu i juni och regnet bara forsat ner, och det har vart svinkallt. men, det var så himla värt det. är endast lite pissed off på att jag förmodligen, nästan helt säkert, har sumpat mina chanser att se dada life live i år. och att jag börjar 8:30 imorgon medans mina klasskamrater börjar 10:55. men vad gör man om man var sjuk när de andra satt och gjorde nationella? jo, man får snällt tacka och ta emot. man är ju ledig på onsdag så ska inte klaga. och jag skulle gärna se att vädret tar en jävla vändning tills dess. och om vädergudarna nu är snälla och hör min bön vill jag helst inte sitta inne och plugga då. så nu jävlar ska det pluggas. även fast min motivation är på botten idag. är riktigt sliten och trött sedan helgen. har ont och är öm överallt, börjar även bli lite småsnuvig för den delen också. vill sova hela dagen. men det går så klart inte..
/Linnéa

Längst fram, cazzette & deadmau5, så jävla fet kväll!!


Har en bra kväll!


† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0