dålig på vardag





för tillfället

helgens händelser har gjort mig mig helt mörbultad. ont lite varstans och en fin hosta på det. då passar det sig perfekt och krypa ner brevid en varm person som man tycker om. om den personen bara vill ta och svara på sms. ingen är finare en du. imorgon börjar även skolan. men det gör mig inget. för nu väntar två veckor fullspäckade med musikalarbete. fyfan vad jag ska njuta.

franska kyssar i karusellen







skapligt cleant skal lilla mor kom hem med idag

Måste börja detta inlägg med att skriva något jag aldrig trodde jag skulle skriva. Jag satte ett bra VG på ett matteprov. Det gjorde hela min dag! i övrigt så har dagen spenderats med Madde och Daniela. Film och lunch på stan. Gårkvällen i hallen med handboll som underhållning,sedan var det film och snygg Jacob som gällde. Nu ska jag packa och sedan fara iväg på tjejmys hos Emma. Imorgon drar jag och Daniela till sthlm. På lördag kommer det fler girls och det vankas shopping och annat festligt. Låter alltså som om min helg kommer vara riktigt bra. nu känner jag att jag skriver riktigt femenint! [bara för dig Daniela] och min blogg är verkligen ful som stryk. söft. Förövrigt hoppas jag att min blogg gjorde din kväll Anton Blomgren!
Hejs

musik



//helt okej sköna. klicka på bilderna åt vänster


king of africa





soft kväll. fint gäng. man tackar! dags att krypa till kojs

last train to paris


 
mornarna har inte alls vart så jobbiga som förväntat. ganska soft ändå. och matten går faktiskt som på räls! annars så degade jag bara framför en riktigt bra bok igår. funkade det med. och nu ska jag ut och äta med putte och mamma. sen styr jag mot C&L för en fika med Rebecca och Daniela. Riktigt kul ska det bli. Var så himla längesen! Sedan så har vi förhoppningsvis planer för ikväll. om det så vill sig! Imorgon är det duveholm som gäller hela dagen och sedan ska jag umgås med pojkvännen. Allt jag hade och säga för nu. detta måste vara det mest händelselösa lovet någonsin. Hörs.

hopp står skrivet i väggen men blickar stannar vid golvet

My gift is my song





nya vita och röda skodon och en söt morsa för några år sedan nu

har somsagt hängt med mormor denna eftermiddag och varit ute i vingåker och haffat lite nya Converse. kände att mina vita sjöng på sin sista refräng. men eftersom dom har varit med ett bra tag nu och jag gått igenom en hel del i dom,får dom banne mig bli lite pynt i mitt rum. danieladamsray har ju fasiken klottrat på den ena. slår fast: ska aldrig slänga dom. annars så firas det lite här hemma,min lilla mor fyllde ju igår. hon är allt för bra hon. bjuds på helt sjukt god mat och glass. efter ska jag slänga mig i duschen,sedan dra mig mot Jacob. sedan taggar jag inför imorgon. 07:30 ringer klockan. får jag inte MVG i matte nu,så vet jag inte vad jag gör.
ha det jävligt fett

UPPD 20.52:
kvällens planer blir att ligga hemma och läsa och dricka cola. Jacob fick tydligen helt plötsligt andra planer.


so you do


snott lite photos av Linnéa och Jacobs FB

''They call me Slimi Jimi Bubby Boy,and i mess with my friends a lot.
But thats just because I dig'em so damn bad
and I clown when I smoke my pot.
Together we've done so much fun shit in our days i remember the half.
But thats just because,little baby
most of the time I was drunk of my ass.
And if you wanna hear the rest baby listen to the story as it goes on.
I sing it to you nice 'cause i want a slice
really like your eyes,can i come along?
And if you want me to be real deep,I hook you up with some poetry.
Roses are red and violets are blue,They both look pretty good baby
but then so do you.
Said they both look pretty good baby
but then so do you.
''


tell the world im coming home










fyfan vad gamla bilder gör en glad

hur man mår idag kan ju diskuteras. nu ska jag och brudarna dra oss mot en extremt välförtjänad lunch på stan. vilket kommer sitta rejält bra. annars så var gårdagen helt okej,hade dock inte vart något om inte jag hade haft så bra vänner! och återigen,tack darja! ♥ ikväll sover jag och Louise och Daniela hemma hos Louise/Daniela. Ska bli skönt med en lugn lördag! men nu vankas det mat i stora mängder,kan ni tänka er något bättre? nej,jag tänkte väl! klart slut

grattis mammsen♥

länge leve våldtäckslåten!




snart smäller det! eller vad vi nu ska kalla det. men tror det kommer bli skit najs iallafall!
ha en toppen fredag läsare

22:22


vi är bättre än grå


//bilden är en länk
 
drar mig ner mot stan med louise och kanske sällskap till det,sedan väntar matteboken och ''skärvor av ett liv''. förövrigt så har vi spenderat vår dyrbara tid på manusgrupp och studiebesök på duveholm. men nu är det dags att knyta skodona. hörs


you're the best part of my day




extremt jävla bra personer.

satte ett bra betyg på provet trots allt. det är ju skitnice. pluggandet lönade sig alltså! nu laddar jag inför matteprovet på tordag. skulle igentligen göras på onsdag. men då är jag på studiebesök med louise. ska bli intressant. annars så har jag fått mig en rejäl spring-tur idag. fick nämligen veta att min iPhone var tillbaka. har nog aldrig gått så fort att ta sig hem från skolan. så nu kan jag nås igen iaf! det är ju bra. fast det jag saknat mest är alla spel. så nu ska jag spela tills jag stupar. typ. senare kanske jag ska träffa jacob. 1månad idag! sen ska jag hem till daniela och sussa. imorgon ska vi vara i stallet hela förmiddagen. nu vet ni!
klart slut


21:24


a monkey needs to dance and so do you


//bara en av helgens galenskaper

gårdagen var helt crazy. hade sjukt kul. stort hjärtligt tack till min fina vän som var värden för kvällen. denna helg har vart så jävla värd. jävligt najs. och redan nu börjar jag,nog som många andra,tagga inför nästa. sportlovet kommer starta bra känner jag på mig. annars då? suttit på C&L med brudarna till största delen utav dagen.
nu ska jag checka in solsidan. sen SKA jag plugga MASSOR med SO.
och imorgon ska jag fika med tre fina människor. alla hjärtans dag och allt ju!
ha det jävligt fett!


Words can't explain what you guys mean to me














gamla bilder som piggar upp en söndag som denna

cause i may be bad but i'm perfectly good at it



drar mig mot festligheter. ha en asbra lördag hörreni! I will. TJA

något säger mig att du blir borta en lång tid


//fin ny tygpåse och tee

kom för en timme sen hem ifrån skolan. ingen franska,så slutade klockan ett. soft ju. annars då? nae. inget speciellt. fredag. har inte prickat in precis vad som ska stå på schemat. men det blir säkert bra ska ni se. umgås med my gang ska jag göra iallafall. bra brudar det där! imorgon är det klackarna i taket som gäller. och hälso och duveholmshallen på för-eftermiddagen. sen sover Jboy här. låter som jag har en prima helg och se fram emot. förutom söndagen dåra. då vankaste plugg från morgon till kväll. KUL-t. nej. men nu ska jag glo på tv och äta chips.
ha det fellas! tack för mig

håkan hellström 10 februari





♥♥♥

ph: min snygg Madickens facebooK.
var ju rätt soft och stå allra längst fram oså! skulle kunna skriva mils långa rader om denna kväll. men jag skonar er. 
jag säger bara en sak:
VI SES I NORRKÖPING FÖR FAN

                                               ♣


man måste dö några gånger,innan man kan leva



har någon slags overklighets känsla i kroppen. jag skakar fortfarande lite lätt. jag har nog slut på tårarna i lagret iallafall. får nog vänta några år innan jag kan ta till med och gråta igen. skrikit så vi både hållt på och svimmat och nästan tappat rösten har vi  oxå lyckats finemang med. lars.W kom även och gästade. ja. jag är uppe i extas. mållös. kärlek,ack så mycket kärlek. ruset. det där underbara ruset. den där så olagligt underbara Håkan. HÅKAN HELLSTRÖM. trodde jag skulle svimma när han ritade ett hjärta med fingrarna på sitt bröst och pekade på mig. nä,nu låter jag som någon liten överdriven fjortis på dryga fjorton år.
men vafan,é man lycklig så é man.

ta mig till dans,ge mig nåt som tar mig någonstans




nu är det inte många minuter kvar,sen bär det iväg

är riktigt förvånad över att jag i detta väder överlevde dom 500 metrarna som jag har till skolan. att jag kom hem i ett enda stycke. det är fan lite cred till mig tycker ja. började 9:15 med NP. de tre timmarna gick åt helvete för fort. kladdade ihop några sidor. men hann bara skriva rent fyra av dem. men det är ju helt okej! temat vad ''eld och lågor'',och jag valde att skriva om ''mitt ljus i mörkret'' - vilket är du morsan. så även fast jag får IG,är varenda rad på pappret sant. ♥ nu ska jag packa min fina homemade tygpåse med lite saker,sen ska vi invänta mor och dotter stenegard. sen börjar resan mot något riktigt fint. Im so frickin' happy

mitt hjärta är ditt att förstöra,låt din vän få veta





förenade nyss nytta med nöje. tog ett bad och läste lite. rätt nice en sådan här onsdags kväll. har lite känningar från gårdagens runt skuttande på safiren med alla snygga peops i fötterna. efter det följde jag grabben hem,och sov där. [you're the reason to keep on going,you're my light in the dark] japp. nu ska jag torka mitt hår en anings,sen packa väskan fit for fight för NP. proppa den med godis vill säga. jävligt fett! (3 timmar,kill me) sen dra till mina babes lollo och daniela. sussar där inatt. och när jag tänker på imorgon slår mitt hjärta ett extra slag.
jag ska på håkan hellström. behöver jag ens säga något mer?


vi blir aldrig som dom från stan












//innan safiren och mitt ny-stukade fina finger,power
//

snart lättar molnen som du målat på himlen min





Victoria,den snygga jäveln,bör komma till kholm snart bannemig.
första NP avklarat. muy lättare än förväntat. nu ska jag duscha. sen vid tre dra mig mot dickan. vid ska äta tacos och pimpa upp oss lite innan safiren. (svar på fråga: det blir en vanlig svart klänning och converse,kilklackar/andra klackar kommer jag aldrig bära på mina fötter. usch) imorgon har vi prov i första världskriget. funderar starkt på att skjuta upp det. ja,jag måste nog göra det.


Den rådjursblicken är så gjord,är så gjord



kläder tills imorgon,läsa svenska,bloggat,ätit,dansat i cirka tre timmar - check
NU:MAT
SEN: SO & förmodligen killeN(?)
TORSDAG: håkan♥

Vilken del av sanningen förstår du inte kompis?






har haft en gö' mysig lördag i stockholm med endast pappa och syster. resturangen vi keka på var helt amazin'. jävligt gött mos. dock sög melodifestivalen jävligt hårt. inte för att jag är något vidare fan av det överhuvudtaget och har aldrig någonsin lyssnat på en låt som vart med. menmen. annars då? jo,näst sista veckan in sportlov. tackar gud för det. men shit vad panik jag har. känner att jag inte har någon koll. plus att NP drar igång i veckan. dock svenska,och det är ju lätt som en plätt. och sen är det ju safiren oxå. måste medge att jag som många andra inte heller vet vad jag ska ha på mig. men det löser sig! och dansträning imorgon. kul-t. kan ju dra dagen medans jag är igång. vaknade på tok för sent. duschade. tog tåget hem. och sen dess har jag hängt med J-boy. väldigt najs. ja. det var väl allt. sova lite nu kanske? ye. najty najty fellas


Ni är en grym publik trots välta tält och hysteri


nu ska jag digga detta tills jag somar. så jävla fett. godnatt


Svartskalle stoltast i staden,Spritt språngande galen




daniel adams-ray bilder från igår 
HÄRIFRÅN. kärlek
fortfarande helt uppe i varv sen igår. har gått runt och nynnat på daniel-låtar hela dagen. och min hals har svikit mig. som förväntat. dock trodde jag inte jag skulle ha sån jävla träningsvärk som jag har. åt helvete vad det värker. i både ben och armar. men shit vad värt det

i keep dancing on my own

fyfan vad mesig den ser ut. men för att inte riskera att slå sönder datorn av irritation. så låter jag den vara sådär. tills jag orkar ta tag i det. nu: spansk-resturang

Cuz' no doubt,There's always something to cry about


erkänner. jag önskar nästan lite att jag hade inte tagit så mycket på mitt hår. saknar det där ''långa'' håret och den långa luggen lite. faktiskt. men jag ångrar mig inte. det är ju bara hår,växer ju ut liksom. nu tänkte jag dela med mig av en jävligt skön låt: Eliza Doolittle - Pack Up. jävligt bra text. och hennes röst är ju inte och leka med. om man kunde sjunga så alltså. nej,nu ska jag försöka mig på en header innan det blir kväll.
önska mig lycka till. den här gången med 

Högt över koppartaken,mellanmjölk och handeldvapen






fina saker det där.// ja,jag må vara överkänslig. men killen är ju så jävla KUNG. no fuckin' shit. får fortfarande rysningar över hela kroppen. iallafall var det den grymmmmaste kvällen på en lång tid. och min hals kommer inte vara min bästavän imorgon vill jag lova. hela grejen var liksom helt. sick. till en början kan jag hålla med om att det blev lite lame och bara..sitta där. [sjukt värt det] men när vi väl satt och väntade,kom faktiskt en riktigt bra idé upp. nämligen. vår vän olle. [anton my dear friend,du fyller oxå år,det har jag inte glömt. såklart. har ju sagt grattis ex antal gånger idag. men du var ju tyvärr inte där. men massa grattis till dig..igen!♥] fyller nämligen 16 hela år. och vad skulle inte vara coolare än att självaste daniel adams-ray skulle gratta en? sagt och gjort. jag,crille,flixen och mac stack iväg och uträttade lite ärenden,och vipps,så sjöng hela publiken för våran brysChmysh olle karlsson. hoppas [vet!] att du blev nöjd över våran fina present. iallafall,väl igång var showen hur jävla bra som helst. jag var omringad [tokbra platser hade vi oxå. gött mos] av dom finaste vännerna,sjöng så jag trodde jag skulle svimma,svettades,grinade en skvett,och..bara hade så jävla kul. och daniel var GRYM live. det var över mina förväntningar kan jag ju säga. dock var det en anings för kort. en timme till skulle inte suttit fel. ja. sedan var det dags för autografer. köpte mig en fin tygpåse. som kommer användas flitigt! men. väl framme. jävligt exhalterad. så bara brast det. [håkan kommer bli min död..fyfan vad jag längtar.] kalla det vad ni vill. haha. det ända jag fick fram mellan hulkningarna var ''k-k-k-an v-v-vi k-k-kans-k-e t-t-t-a e-e-en b-b-bild?''..blev ju snarare 10st.haha. och efter några minuters ihop-samlande ''du är respekt mannen!'' som svar på ''du är respekt tjejen!''. fyfan vilken jävla kille han är. mister cool! stört skön. charmig. ja. kung,thats all im sayin'. fick mig iallafall ett riktigt tungt skodon och en toksnygg tygpåse. men nu känner jag att detta blev åt helvete för långt.
men shit vad jag mår bra. tack som fan för det. ja,såatteeh,a,det var väl allt,tja


but I need something to pull me out this dump


sovmorgon. soft. skoldagen var lika soft den. NOn ersattes med glassätande. håltimme alltså. mycket bättre om du frågar mig. dock oroar jag mig som fan över NP:n i kemin. och såklart. matten. usch. nu ska jag åka till elin. vi ska äta och umgås med våra pojkvänner. sen måste ju dom där jävla franskaverben fortsätta finnas där och störa mig.f.u.c.k. imorgon är det daniel adams-ray (♥) med fina vänner som gäller. drar nog förmodligen på festligheter efteråt. och sedan ska jacobsfan sova här. fan vad jag tycker om honom
tack och hej

några frågor,några svar

FRÅGA ETT - hur jag redigerar


:dåliga exempel
.haha.men iaf. när jag redigerar en bild gör jag i princip alltid likadant,busenkelt:
-
går in på ''filter'' och kör på ''uttrotningsstil'',väljer den färg jag vill att det ska vara i. (det blå/lila ger en lite gammeldags-känsla tycker jag,assnyggt)
- sedan infogar jag bara en bild(görs vid ''objekt'',ligger brevid ''hem'',där allt annat utförs),oftast på stjärnor(hittas på google) sedan ändrar jag opaciteten efter hur mycket jag villa att bilden ska synas. och sedan infogar jag ju oxå en text oftast. (görs oxå under ''objekt'')
- på den nerdersta bilden har jag även lekt lite med mättnadskurvan. (hittas på ''kategorin'' ''ljus,färg'',under ''hem'')
PANG BOOM,sen är det klart. allt görs alltså i photoscape. ett riktigt bra program för oss amatörer. huhu. hoppas man förstod någolunda bra =)

FRÅGA TVÅ - vad använder jag för systemkamera
:CANON EOS 400D,tokbra. rekommenderaaas

FRÅGA TRE - hur jag har mitt hår på bilden i inlägget ''jag skulle kunna leva utan den där blicken''
:jag har en ganska lös knut i nacken,och tagit fram en hel del hår! busenkelt och fixa till =) om man dock vill fixa till så det se lite ''pampigare'' ut,med volym osv. så kan man tupera underhåret och sedan..''vika'' in det mot bakhuvet,eller vad man ska säga. då behövs stora hårnålar. ähshit. skit dålig förklring. ni får testa er fram istället. haha. annars får ni köra på knut!

all im sayin'


tvåtusen etthundra fyrtiosex kronor



[klicka för större]
mor/far? HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEH


I apologize Even though I know it's lies



nu ska jag bada. sen ska jag plugga en hel drös med franska. ska banka in 9 verb med 6 olika termer var. tur att jag har ända tills fredag på mig. bör börja med SOn oxå. men vad fan. aja. annars då? mår mutcho bättre. dock lite ont i pallet fortfarande. så imorgon är det skola och pojkvän + vänner som gäller! känner att jag inte har något och klaga på förtillfället faktiskt!

en miljon på banken,men ingenting att leva för


fredag fredag fredag fredag fredag fredag fredag fredag fredag fredag fredag fredag fredag,

hemma idag. är helt lam i hela kroppen. trött as hell. huvudet dånar och ögonen rinner. men jag är gladis ändå. överstående bild kan nog förklara varför. och imorgon är det EN vecka kvar till håkan ♥

jag skulle kunna leva utan den där blicken


okej. en vecka utan någon mobil. detta börjar ta på krafterna. hårt. så nu ska jag nog tröst-äta lite,sen ska jag bada och plugga lite,sen umgås med jacob. ser ut att bli en bra tisdag. ja,tänkte väl mest låta er veta att jag lever. idag oxå. inte för att jag vet till vilken nytta. men ok. men jag kan ju även meddela att klädsimmet idag inte var en dans på rosor. fyfan vad otränad jag är. måste nog bosätta mig på hälso!

[
visning utav hur jag redigerar blider kommer snart!]

† Linnéa Zweiniger - http://linneazweiniger.webblogg.se/
RSS 2.0